اخبار داغ

۱۱بیمارستان تهران روی پهنه گسل‌های اصلی

۱۱بیمارستان تهران روی پهنه گسل‌های اصلی
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: ۱۱ بیمارستان روی پهنه گسل‌های اصلی شهر تهران ساخته شده که باید آسیب پذیری آن‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هفتمین نشست تخصصی مدیریت بحران با عنوان "حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی و حساس شهری در برابر تهدیدات، الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل" با حضور مدیران شهری و پدافند غیر عامل کشور، اعضای ستاد‌های مدیریت بحران مناطق و شماری از دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی با همکاری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و معاونت هماهنگی و برنامه ریزی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران در سالن آمفی تئاتر سازمان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
در این نشست تخصصی موضوعاتی، چون " زیرساخت‌ها و تاسیسات خدمات شهری در معرض مخاطرات طبیعی شهر تهران، تهدیدات محتمل بر زیرساخت‌ها در شهر تهران و اقدامات لازم جهت پدافند غیرعامل در برابر این تهدیدات، چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو در خصوص رعایت الزامات پدافند غیرعامل در زیرساخت‌های شهر تهران، رسالت شهرداری در پایداری زیرساخت‌های شهری" مورد بررسی قرار گرفت.
,
 
,
 
,
بر اساس این گزارش، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در تشریح وضعیت زیرساخت‌ها و تاسیسات خدمات شهری در معرض مخاطرات طبیعی شهر تهران گفت: آسیب دیدن زیرساخت‌های شهر در افزایش خسارات و تلفات ناشی از بحران نقش مهمی دارد بطوریکه گاهی خسارات ناشی از آسیب زیرساخت‌ها چندین برابر خسارت اولیه می‌شود.
,
 
,
 
,
احمد صادقی با تحلیل وضع موجود گفت: زیر ساخت‌های شهر تهران به دو دسته حیاتی و حساس تقسیم‌
,
می‌شوند که توجه به آسیب پذیری آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.
,
 
,
 
,
وی با بیان اینکه ۸۰ کیلومتر مربع پهنه گسلی در شهر تهران وجود دارد که ۴۷ کیلومتر آن در محدوده شهری است، افزود: در این بین ۱۱ بیمارستان روی پهنه گسل‌های اصلی شهر تهران ساخته شده که باید آسیب پذیری آن‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد.
,
 
,
 
,
صادقی افزود: تشکل‌های مردم نهاد در حوزه مدیریت بحران در زمان مقابله با سوانح نقش مهمی دارند و در عین حال آگاه سازی عمومی باعث مطالبه گری و حساس سازی شهروندان و مسوولان می‌گردد.
,
 
,
 
,
در این نشست همچنین اسدالله کریمی معاون امور شهری سازمان پدافند غیر عامل کشور در سخنانی با بیان اهمیت اجرای طرح‌های پدافند غیر عامل در شهر تهران گفت: مصون سازی زیر ساخت‌های شهری و محافظت از مردم در برابر تهدیدات دو هدف عمده پدافند غیر عامل بشمار می‌آید.
,
 
,
 
,
کریمی افزود: در اجرای طرح‌های عمرانی و شهری از جمله برنامه اسکان اضطراری و توسعه خطوط مترو حتما باید ملاحظات پدافند غیر عامل پیش بینی شود.
,
 
,
 
,
وی با بیان اینکه بررسی تهدید‌ها و آسیب پذیری‌ها در چند محله تهران به عنوان مرحله پایلوت انجام شده تا بتوان تهدیدات و فرصت‌ها را شناسایی و بر اساس آن برنامه ریزی نمود، افزود: شهرداری تهران می‌تواند در این خصوص الگوی دیگر شهر‌ها قرار گیرد.
,
 
,
 
,
معاون امور شهری سازمان پدافند غیر عامل کشور تاکید کرد: آگاهی بخشی به مدیران و ایجاد حساسیت و تعیین نقش برای مردم، همچنین تمرین و برگزاری مانور‌ها در حوزه پدافند غیر عامل بسیار ضروری و با اهمیت است.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه