اخبار داغ

ورود داعشی ها از مسیر هند به افغانستان

ورود داعشی ها از مسیر هند به افغانستان
به گفته روزنامه نیو ایندیا اکسپرس هند، دولت افغانستان در نامه‌ای رسمی به دولت هند، در خصوص پیوستن اتباع شهر کرالا به داعش و حرکت آن‌ها به سمت افغانستان هشدار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از این رسانه هندی؛ آژانس تحقیقات ملی هند پیش از برگزاری دادگاه در شهر کوچی برای فردی بانام «ناشد حمزه فر» از شهر کالپتا که از افغانستان دیپورت شده است، نامه را دریافت کرده است. این نامه به‌صورت محرمانه و مهر و موم شده به دست بازپرس آژانس تحقیقات ملی هند، «آرجون آمبالاپاتا» رسیده است که گفته می‌شود در آن اطلاعات مربوط به اتباع هندی که به داعش پیوسته‌اند وجود دارد. بازپرس آژانس اظهار داشت نام افراد مندرج در این نامه تا زمان حکم دادگاه محرمانه باقی خواهد ماند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

علاوه براین، آژانس تحقیقات ملی هند به‌شدت در تلاش است تا حکم حبس حمزه فر که اخیرا از کشورافغانستان اخراج شده است را از دادگاه بگیرد چرا که وی در ارتباط با دیگران همگرایان داعش در داخل خاک هند است.
آژانس تحقیقات ملی هند معتقد است که ناشد حمزه فر از افراطی‌های رده بالای داعش است که به دیگر تروریست‌های داخل و خارج از کشور هند انگیزه و روحیه برای اقدامات تروریستی می‌دهد. همچنین بازجویی از وی کمک خواهد کرد تا افراد مندرج در نامه به‌طور کامل شناسایی شوند و مانع از توسعه داعش در هند گردد.
آژانس تحقیقات ملی هند همچنین مدعی شده است پس از بررسی محتویات موبایل ناشد حمزه فر، تعدادی از تروریست‌های داعشی افغان نیز ردیابی شده‌اند. برای شناسایی افرادی که حمزه فر با آن‌ها در افغانستان در ارتباط بوده نیز وی تحت بازجویی شدید قرار دارد.
در آخرین جلسه بازجویی، ناشد حمزه فر اسامی افرادی را به زبان آورده که نام آنها در نامه ارسالی وجود دارد. عبدالرشید عبدالله یکی از افراد داعش در این لیست است که کلیپ‌های صوتی از افغانستان ارسال می‌کند و از مردم می‌خواهد به جهاد در هند بپردازند.
بازپرس آژانس تحقیقات ملی هند یادآور می‌شود شیوه عملیاتی داعش، استفاده از راهبرد گرگ‌های تنها است که باید این افراد شناسایی و از وقوع اعمال تروریستی در هند جلوگیری شود.
نیوایندین اکسپرس می‌نویسد در سال 2016، تعداد 14 زن و مرد از اهالی کاسارگود به کشورهای همسایه سفر کرده و از آنجا به تروریست‌های داعش در افغانستان پیوسته‌اند.
به گزارش آریا نیوز افغانستان، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: گروه تروریستی داعش قصد دارد با توسعه فعالیت‌های خود، افغانستان را به پایگاه اصلی خود برای حمله به آسیای مرکزی مبدل نماید.
لاوروف گفت: افغانستان نباید به میدان جنگ کشورهای دیگر تبدیل شود. تمام کشورهای منطقه و جامعه بین‌المللی امیدوارند تا افغانستان با موفقیت بتواند این دوره گذر از تروریسم و جنایات مرتبط با مواد مخدر را پشت سر بگذارد.
وزیر امور خارجه روسیه افزود: تمام کشورهایی که در حال حاضر در حال مقابله با تروریسم بین‌المللی هستند، یکی از اهداف اصلی آن‌ها کشور افغانستان است. چرا که در حال حاضر تروریست‌های بین‌المللی سعی دارند تا با ایجاد پایگاه‌های قدرتمند برای خود در داخل افغانستان، این کشور را به یکی از مناطق گسترش بی‌ثباتی در منطقه تبدیل کنند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام / د

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه