اخبار داغ

کشته شدن گردشگر آمریکایی توسط بومیان هندی

کشته شدن گردشگر آمریکایی توسط بومیان هندی
یک گرشگر جوان آمریکایی که به یک جزیره ای در اقیانوس هند رفته بود، به ضرب تیرهای بومیان این جزیره از پا در آمد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شبکه تلویزیونی فرانس 24، 'جان چائو' گردشگر 27 ساله آمریکایی که به جزیره 'سنتینل' رفته بود، هدف بارانی از تیرهای بومیان این منطقه قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

ساکنان این قبیله با دنیای خارج تماسی ندارند و با ورود بیگانگان به شدت مقابله می‌کنند. آنها به قایق ها و بالگردهایی که قصد نزدیک شدن به حریم خصوصی شان را داشته باشند، بی درنگ حمله می کنند.
ماهیگیرانی که این گردشگر آمریکایی را تا نزدیکی جزیره همراهی کرده بودند، شهادت دادند که چگونه بومیان با تیر و کمان و سرنیزه به سوی او حمله کردند و در حالی که هنوز جان در بدن داشت، با انداختن طنابی بر گردنش، او را کشان کشان با خود بردند و صبح روز بعد بومیان جسد این گردشگر آمریکایی را در ساحل رها کرده بودند.
جان چائو که قبلاً چند بار به جزایر آندامان سفر کرده بود، آخرین بار به ماهیگیران پول داده بود تا او را به جزیره سنتینل ببرند. 
به گفته پلیس هند او در ١4 نوامبر ( 23 ابان ) تلاش می‌کند که به جزیره برسد اما موفق نمی‌شود. دو روز بعد، جهانگرد جوان به کمک ماهیگیران دوباره به جزیره نزدیک می‌شود و این بار بقیه راه را با قایق کوچک و به تنهایی طی می‌کند.

,
,
,
,
, ,


پلیس هند با تشکیل پرونده قتل، هفت ماهیگیر را که وی را در سفر به این جزیره همراهی کرده بودند، بازداشت کرد.
جمعیت جزیره سنتینل 150 نفر تخمین زده می شود و هیچ ارتباطی با جهان خارج ندارند.
این افراد بدون استثنا به هر کسی را که به جزیره پا بگذارد، حمله می کنند.
جزیره سنتینل یکی از جزایر آندامان است که در دریایی به همین نام در نزدیکی خلیج بنگال (اقیانوس هند) قرار گرفته است. دانسته‌ها درباره ساکنان این جزیره بسیار اندک و ناقص است.
گفته می‌شود که قبیلۀ معروف به 'سنتینل' (نگهبان) از پنجاه هزار سال قبل در همین محل ساکن بوده است. 
دولت هند قبلاً گفته است که در نظر ندارد مداخله‌ای در زندگی این افراد بکند. تنها در سال ١٩٩١ یک مردم شناس هندی به نام ' تریلوکنات پاندیت' موفق شد با چند تن از اهالی جزیره تماسی دوستانه برقرار کند.
در سال ٢٠٠6 دو ماهیگیر که پنهانی به ساحل جزیره رفته بودند کشته شدند. در سال1974نیز یک مستند ساز که به جزیره رفته بود هدف حمله قرار گرفت اما در حالی که از ناحیه پا زخمی شده بود، توانست بگریزد.
مقامات هندی به هیچکس اجازه نمی‌دهند که از فاصله پنج کیلومتری جزیره فراتر برود. 

,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه