اخبار داغ

با حمایت بسیج سازندگی رقم خورد/

اشتغالزایی برای 30 نفر با راه‌اندازی کارگاه خیاطی و قالیبافی در یزد

اشتغالزایی برای 30 نفر با راه‌اندازی کارگاه خیاطی و قالیبافی در یزد
یکی از کارآفرینان بسیجی یزدی با سرمایه‌گذاری 300 میلیونی اقدام به راه‌اندازی کارگاه خیاطی و قالیبافی کرده و زمینه اشتغالزایی برای تعدادی از زنان سرپرست خانوار را فراهم کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، توجه به ترویج و توسعه طرح‌های اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینکه به تقویت رویه خودکفایی کمک می کند از سویی حلال مشکلات اقتصادی کشور و راهکار برون رفت از رکود تورمی است. از این رو باید از روشی تولید را توسعه و رونق داد که کمترین میزان وابستگی به نقدینگی را ایجاد و در سریع‌ترین زمان به بازدهی مطلوب برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

حمید حسنی از کارآفرینان بسیجی یزدی است که توانسته با حمایت بسیج سازندگی و راه‌اندازی کارگاه قالی بافی و خیاطی در منطقه حسن آباد مشیر برای تعدادی از زنان سرپرست خانواده اشتغالزایی کند.

,

وی در گفتگو با یزدرسا، گفت: ابتدا در یک کارگاه کوچک خیاطی با چهار کارگر در زیرزمین خانه فعالیت می‌کردم اما با استقبالی که از سوی زنان بی سرپرست برای کار در این کارگاه انجام شد تصمیم به راه‌اندازی کارگاه بزرگتر گرفتم و سالنی به مساحت تقریبا 500 مترمربع برای این کار نظر گرفته شد.

, یزدرسا,

حسنی ادامه داد: از آنجا که بازار کار خیاطی و ترمه دوزی به مشکل برخورد سالن جدید را به قالی بافی اختصاص دادم و برای آن 6 دستگاه دار قالی خریداری شد اما با وجود اینکه به کمیته امداد و بهزیستی برای پیدا کردن کارگر مراجعه داشتم هیچ کدام از این ادارات حتی حاضر نشدند این کارگاه را به مددجویان خود معرفی کنند و حمایتی نداشتند و با پخش تراکت توانستم چهار بافنده برای کارگاه پیدا کنم.

,

, ,

وی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به 300 میلیون برای راه‌اندازی این کارگاه سرمایه‌گذاری کردم، افزود: با درخواستی که از سوی کارگران خیاطی انجام شد بخشی از سالن را نیز با خرید چندین دستگاه برای خیاطی در نظر گرفته شد و با حمایت بسیج سازندگی و تسهیلاتی که در اختیار ما قرار دادند کارگاه خیاطی را نیز در کنار قالیبافی راه‌اندازی کردیم.

,

این فعال اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه بسیج سازندگی تنها نهادی بود که در این امر کمک کرد و بازدیدهای متعددی نیز از کارگاه داشت، تصریح کرد: برای راه‌اندازی کارگاه از برخی مدیران صنعت معدن دعوت شد اما با وجود اینکه شعار خود را حمایت از تولید و اشتغازایی قرار داده‌اند هیچکدام حضور پیدا نکردند.

,

 

,

حسنی عنوان کرد: با وجود اینکه زنانی از اتباع بیگانه با دستمزدی بسیار پایین‌تر از آنچه که الان به کارگران پرداخت می‌شود حاضرند در کارگاه مشغول به کار شوند اما این موقعیت در اختیار زنان یزدی که  سرپرست خانواده هستند قرار گرفت تا آنها بتوانند درآمدی برای خود کسب کنند.

,

وی گفت: اکنون در مجموع 28 نفر در این دو کارگاه قالیبافی و خیاطی  مشغول به کار هستند و 24 نفر نیز در خانه کار ترمه دوزی را انجام می‌دهند و تولیداتی از جمله دولچه، جا دستمال کاغذی، رومیزی و ... را با پارچه ترمه می‌دوزند و با ما قرارداد دارند و سه کارگاه خیاطی داخل منطقه نیز با ما به صورت اختصاصی کار می‌کنند؛ علاوه بر آن دستگاه دوخت کیف و کفش ترمه نیز برای کارگاه خریداری شده است.

,

, ,

این کارآفرین یزدی با تأکید بر لزوم حمایت مسئولان از کارگاه‌های کوچک تولیدی ادامه داد: مسئولان باید شرایطی را فراهم کنند تا تسهیلات و وام‌های مناسبی با بهره پایین در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد و همچنین تسهیلاتی فراهم شود تا بتوان کارگرانی را که در این زمینه مشغول هستند و اکثرا زنان سرپرست خانوار هستند با سهولت بیمه کرد.

,

وی تصریح کرد: حتی چنانچه کمکی از سوی مسئولان صورت نگیرد اما توجه به تولیدکنندگان و بازدیدی که از کارگاه‌های تولیدی و افراد شاغل در آنها انجام می‌گیرد می‌تواند موجب دلگرمی و ایجاد انگیزه برای تولیدکننده باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه