اخبار داغ

در گفتگویی طرح شد:

اراده جوان بسیجی در تحقق اقتصاد مقاومتی با ثبت 3 اختراع/ توسعه دستگاه آرم‌پد ارگونومیک در انتظار توجه وزارت بهداشت

اراده جوان بسیجی در تحقق اقتصاد مقاومتی با ثبت 3 اختراع/ توسعه دستگاه آرم‌پد ارگونومیک در انتظار توجه وزارت بهداشت
مصطفی وقاری‌مقدم یکی از جوانان بسیجی که با همت خود توجه به ظرفیت‌های داخلی را معنا کرده است و در راستای توجه به توانمندی و تولید داخلی گام برداشته و موفق به اختراع آرم‌پد ارگونومیک شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، بسیج سازندگی با ارائه تسهیلات و راهنمایی‌های لازم فرصت دوباره‌ای برای کارآفرینی و تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه ایجاد کرده است؛ بسیج انقلابی‌گری و کارآفرینی یکی از شعارهای ایام هفته بسیج عنوان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

این شعار یادآور پیوند ناگسستنی همه پیروان تفکر بسیجی با مقام ولایت و تأکیدی دوباره بر اهمیت نقش بسیج در زمینه اشتغالزایی و کارآفرینی است چرا که از رهگذار فرهنگ و تفکر بسیجی می‌توان به بهبود و توسعه فضای کسب و کار کشور یاری رساند.

,

 

,

مصطفی وقاری‌مقدم یکی از جوانان بسیجی است که با همت خود توجه به ظرفیت‌های داخلی را معنا کرده و در راستای توجه به توانمندی و تولید داخلی گام برداشته و موفق به اختراع آرم‌پد ارگونومیک شده است.

,

 

,

این تولیدکننده برتر بسیجی در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: با توجه به وجود مشکلات عدیده در حوزه سلامت کارمندان، علاقه‌مند شدم در این زمینه رشته‌ای را انتخاب کنم تا بتوان در راستای تأمین سلامت کارمندان گام برداشت.

, خاورستان,

 

,

وی افزود: در حوزه سلامت در محیط کار و تطابق محیط کار با نیروی انسانی، بحث‌های بسیاری وجود دارد و ارگونومی علمی است که به تطابق محیط کار با انسان می‌پردازد.

,

 

,

این مخترع بیرجندی با بیان این‌که امروزه افراد بیشترین وقت خود را در حالت نشسته می‌گذرانند، گفت: معمولاً روال بدین صورت است که در محیط کار، افراد خود را با شرایط محیطی وفق می‌دهند و با تجهیزات موجود از قبیل میز و صندلی و ... سازگار می‌شوند؛ اما ارگونومی به این موضوع می‌پردازد که چگونه می‌توان محیط را با توجه به خصوصیات فیزیکی بدن انسان به گونه‌ای تنظیم نمود که اسباب آسایش و راحتی را برای فرد فراهم نماید.

,

 

,

وقاری‌مقدم تعداد اختراعات خود را سه اختراع عنوان کرد و افزود: گروه کاری ما متشکل از 4 نفر است که به صورت تخصصی در حیطه ساخت محصولات ارگونومیک فعالیت می‌کند، مقصود و هدف ما این است که سلامت را در محیط کاری ارتقاء دهیم و همچنین با ساخت محصولات ارگونومیک، اسباب آسایش را حتی در محیط زندگی شخصی افراد فراهم کنیم.

,

 

,

وی با بیان این‌که محصولات ارگونومیک جنبه درمانی و پیشگیری دارد، خاطرنشان کرد: بخشی از کار ما مربوط به همکاری با سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری است که مخترعین و مبتکرینی که برای ثبت اختراع به سازمان مراجعه می‌کنند، به منظور طراحی نقشه‌های صنعتی و امور ثبت اختراع ارجاع داده می‌شوند.

,

 

,

تولیدکننده برتر بسیجی ادامه داد: تیم طراحی نقشه‌های فنی مورد نیاز را تهیه و ایده‌های خام را با استفاده از نرم‌افزار طراحی و  پس از آن تا جایی که امکان داشته باشد، نمونه اولیه با استفاده از دستگاه پرینتر سه بعدی ساخته و در صورتی که کارایی و استقبال لازم را داشته باشد از طریق سازمان بسیج علمی و پژوهشی برای تولید انبوه اقدام می‌شود.

,

 

,

 

,

وقاری‌مقدم عنوان کرد: یکی از محصولاتی که در مجموعه خود روی آن ایده‌پردازی کردیم، طراحی و ساخت آرم‌پد ارگونومیک است.

,

 

,

وی با اشاره به چگونگی ایده طراحی این محصول، گفت: وقتی فردی پشت سیستم می‌نشیند برای مثال ساعد دست با لبه‌های تیز میز برخورد می‌کند، همچنین به هنگام کار با صفحه کلید حالت غیراستانداری ایجاد می‌شود که باعث ایجاد حس ناراحتی در مچ دست می‌گردد؛ لذا برای رفع این مشکل و ناراحتی، به فکر طراحی محصولی افتادیم که حس درد را ایجاد نکند.

,

 

,

مدیر مجموعه طراحی و تولید محصولات ارگونومیک خراسان‌جنوبی تصریح کرد: این وسیله نمونه اولیه‌ای است که با استفاده از پرینتر سه بعدی ساخته شده و از یک بازو، گیره‌ای که به میز وصل می‌شود و یک پد که دست روی آن قرار می گیرد، تشکیل شده و بعد از اینکه توانستیم ایرادات اولیه آن را رفع کنیم برای ساخت نمونه صنعتی آن اقدام کردیم.

,

 

,

وقاری‌مقدم با بیان این‌که آرم پد ارگونومیک هنوز تجاری سازی نشده است و نیازمند سرمایه‌گذار هستیم، خاطرنشان کرد: ساخت نمونه صنعتی آن را، با استفاده از آلومینیوم و دستگاه CNC انجام دادیم که این نمونه در حال حاضر نیاز به سرمایه‌گذاری دارد. 

,

 

,

وی به اختراعات دیگر خود اشاره کرد و گفت: از دیگر محصولات پشتی‌های ماساژور و انواع موس‌های طبی می‌باشد که متناسب با آسیب فرد تجویز می‌شود.

,

 

,

مدیر مجموعه طراحی و تولید محصولات ارگونومیک با اشاره به وجود مشکلات، تصریح کرد: یک فیزیوتراپ هنگامی که مدرک خود را می‌گیرد اجازه دارد برای خود کلینیک فیزیوتراپی بزند اما به یک کارشناس‌ارشد ارگونومیک هستم مجوز کلینیک تخصصی نمی‌دهند و از آنجایی که رویکرد ما پیشگیری است،بایستی در جامعه سبک زندگی سالم به همه سنین آموزش داده شود و افرادی که دچار عوارض شده‌اند فیزیوتراپی به تنهایی کافی نیست و فرد باید در کنار درمان از وسایل ارگونومی استفاده کند.

,

 

,

وقاری‌مقدم در مورد مجوز کلینیک، گفت: در وزارت بهداشت هیچ سازمان متولی برای دادن مجوز کلینیک ارگونومی وجود ندارد.

,

 

,

وی افزود: شرکت ارگونومی و شرکت بهداشت حرفه ای داشتیم و برای شرکت ارگونومی اقدام به گرفتن مجوز از وزارت بهداشت و معاونت علوم‌پزشکی دانشگاه بیرجند کردیم و گفتند چیزی به عنوان ارگونومی نداریم و بایستی ارگونومی را در بهداشت حرفه‌ای بگنجانید.

,

 

,

مدیر مجموعه طراحی و تولید محصولات ارگونومیک از وزارت بهداشت خواست تا تمهیدات لازم جهت دادن مجوز کلینیک به کارشناسان ارگونومیک انجام شود. 

,

 

,

وقاری‌مقدم خاطر‌نشان کرد: کار تیم در این مجموعه حفظ سلامت در محیط کاری افزایش بهره‌وری از طریق مداخلات ارگونومیک، تولید محصولات ارگونومیک و ارائه یک سری محصولات ارگونومیک است که به وسیله آن بتوان محیط کار را متناسب با  کارمندان ایجاد کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه