اخبار داغ

رئیس مجمع علماء عراق:

شیعه و سنی قدردان امنیت ایران باشند

شیعه و سنی قدردان امنیت ایران باشند
رئیس مجمع علماء عراق با بیان اینکه امنیت نعمت بزرگی است، گفت: شیعه و سنی باید قدردان امنیت ایران باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  مرصاد  شیخ خالد الملا ظهر امروز در سی امین همایش بزرگ وحدت در کرمانشاه اظهار داشت: آیه شریفه « یَا أَیُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمُ الَّذِی خَلَقَکُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ » بنیان وحدت انسانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرصاد,

وی افزود: همه ما به رغم مسلمان و غیرمسلمان بودن از یک نفس واحد خلق شدیم و حتی وقتی پیامبر به یثرب رسیدند خطاب به اعراب، یهودیان و مسیحیان گفتند همه امت واحد هستید.

,

رئیس مجمع علماء عراق به نامگذاری قدس از سوی معمار کبیر انقلاب اسلامی به عنوان یک نماد وحدت اشاره کرد و گفت: امام خمینی بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در آخرین جمعه ماه رمضان و علی رغم وجود تهدیدات دشمنان برای سرکوب انقلاب نوپای اسلامی و با وجود اختلافات بین مذاهب از همه برای کمک به مردم مسلمان فلسطین دعوت کردند.

,

شیخ الملا مسئله احترام به عبادت شخصی و مسائل دینی را یکی از مباحث مطرحه برای خدشه به وحدت عنوان کرد و بیان داشت: اما افراطیون به این موضوع احترام نمی گذارند و برخی‌ها که سبقه دینی و وجاهت دینی دارند از این موضوعات سوءاستفاده می کنند.

,

مفتی اعظم عراق تصریح کرد: قدردان این امنیت در ایران باشید، شما در نعمت بزرگی هستید که با امنیت سال‌ها در کنار هم زندگی می‌کنید ، اما ما در عراق تجربه بزرگ و حزن‌انگیزی با گروهک های تکفیری داریم؛ کاش به عراق بیایید و از نزدیک وضعیت را ببینید.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه