اخبار داغ

گفتگو با مخترع بسیجی:

کاهش زمان جراحی با اختراع سوزن‌گیر مغناطیسی/ کاغذبازی‌های سرسام‌آور ادارات جوانان را ناامید می‌کند

کاهش زمان جراحی با اختراع سوزن‌گیر مغناطیسی/ کاغذبازی‌های سرسام‌آور ادارات جوانان را ناامید می‌کند
محمد ابراهیم روانبخش یکی از جوانانی است که گام‌هایی استوار در راه هدفی بزرگ برداشته و با حمایت از سازمان علمی پژوهشی بسیج اختراع خود را به ثبت رسانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، طی سال‌های اخیر علی‌رغم تلاش همه جانبه دشمنان برای متوقف کردن روند توسعه و رشد علمی در کشور، شاهد شکوفایی استعدادهای جوانان در عرصه‌های مختلف بوده‌ایم که هیچگاه دست از تلاش برای نوآوری و پیشرفت برنداشته‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

در مسیر شکوفایی استعدادهای جوانان سازمان‌های مختلفی ایفای نقش کرده تا یاری‌گر جوانان باشند و مسیر پیشرفت را برای جوانان هموار کنند.

,

 

,

سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری یکی از سازمان هایی است که برای شناسایی و حمایت از ایده‌ها و خلاقیت نوآورانه افراد شکل گرفته و با هدایت و پشتیبانی از طرح‌های مخترعان، مبتکران، محققان و نخبگان علمی، پژوهشی و فناوری کمک ویژه‌ای به شکوفایی استعداد جوانان کرده است.

,

 

,

محمدابراهیم روانبخش یکی از جوانانی است که گام‌هایی استوار در راه هدفی بزرگ برداشته و با حمایت از سازمان علمی پژوهشی بسیج اختراع خود را به ثبت رسانده است.

,

 

,

این جوان بیرجندی در رشته پزشکی مشغول به تحصیل بوده و موفق به اختراع سوزن‌گیر مغناطیسی شده است؛ دستگاهی که کمک مفیدی برای پزشکان و مردم است و حتی در شرایط نبود امکانات شهری، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

,

 

,

محمدابراهیم روانبخش در خصوص اختراع خود در گفت‌و گو با خاورستان،  با بیان این‎که این دستگاه از دو قسمت تشکیل شده که یک قسمت آن یک مدار الکتریکی است، اظهار کرد: زمانی‌که سوزن یا هر جسم فلزی دیگر وارد بدن شده باشد و مکان آن مشخص نیست، این دستگاه مکان آن جسم را شناسایی و آلارم آن به صدا درد می‌آید.

, خاورستان,

 

,

وی با بیان این‌که قابلیت دقت تشخیص دستگاه، یک در یک سانتی‌متر مکعب است که این دقت متناسب با محدوده مورد نظر می‌تواند تغییر کند، گفت: این دستگاه زمانی ارزش پیدا می‌کند که امکاناتی مانند امکانات عکسبرداری در دسترس نباشد.

,

 

,

این مخترع جوان در خصوص اهمیت این دستگاه، گفت: بعد از پیدا کردن مکان شی مرحله بیرون آوردن  شی به راحتی انجام می‌شود اما اگر مکان شی مشخص نباشد امکان خونریزی وجود دارد و ممکن است عمل آن ساعت‌ها نیز طول بکشد.

,

 

,

روانبخش با اشاره به ویژگی دیگر این دستگاه، افزود: قسمت دوم دستگاه شبیه به آهن‌ربا است و وقتی وارد بدن می‌شود سر استریل آن که قابل تعویض نیز می‌باشد، جسم را بیرون می‌کشد.

,

 

,

وی به حمایت‌های بسیج  اشاره و  اظهار کرد: خوشبختانه میزان همکاری بسیج با این طرح بسیار خوب بوده و حتی کارگاه‌هایی را در اختیار این پروژه قرار داد.

,

 

,

این مخترع جوان عنوان کرد:  نیاز به حمایت مالی در این پروژه‌ها وجود دارد و بسیاری از نهادها با دوندگی و کاغذبازی‌های سرسام‌آور این حمایت را انجام می‌دهند و جوانان را خسته و ناامید می‌کنند اما بسیج پروسه راحت و روال عادی برای حمایت از این طرح‌ها دارد که بسیار حائز اهمیت است.

,

 

,

روانبخش با اشاره به این‌که برای پیشرفت این طرح نیاز به حمایت وزارت بهداشت داریم، افزود: به عنوان حمایت اولیه این وزارت‌خانه می‌توانست طی ابلاغیه‌ای به بیمارستان‌ها استفاده از این دستگاه را مطرح تا این دستگاه بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

,

 

,

وی با اشاره به هزینه  کم و منطقی تهیه این دستگاه، گفت: هزینه خرید این دستگاه زیاد نبوده و امکان تهیه آن در تعداد زیاد برای بیمارستان‌ها وجود دارد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه