اخبار داغ

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی خبرداد

فعالیت 285 کارگاه اقتصاد مقاومتی در خراسان‌جنوبی/ بانک اطلاعاتی جامع برای ثبت محصولات تولیدی راه اندازی می‌شود

فعالیت 285 کارگاه اقتصاد مقاومتی در خراسان‌جنوبی/ بانک اطلاعاتی جامع برای ثبت محصولات تولیدی راه اندازی می‌شود
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر در خراسان جنوبی 285 کارگاه اقتصاد مقاومتی فعال است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، از فعال بودن 258 کارگاه اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

 

,

وی افزود: بسیج سازندگی در راستای حمایت از مشاغل خُرد و اشتغال‌زایی با برگزاری دوره‌های آموزشی به شرط اشتغال با همکاری میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و فنی و حرفه‌ای برای جلوگیری از موازی کاری وارد کار شده و تا کنون کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی زود بازده زیادی در سطح استان راه اندازی شده است.

,

 

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به نقش توسعه‌ای کارگروه اشتغال بسیج سازندگی برای کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: بسیج سازندگی با پرداخت تسهیلات از 5 تا 15 میلیون تومان با 10 درصد سود و 36 ماه بازپرداخت به کارگاه‌هایی که با کمک نهاد دیگری ایجاد شده اما بنا بر دلایلی نیاز به تسهیلات برای ادامه کار دارد کمک کرده و به این طریق در زمینه کارهای توسعه‌ای نیز مشارکت دارد.

,

 

,

هنری تصریح کرد: پس از اینکه اشتغال ایجاد شد در بحث چرخه فروش و بازار سنجی که مهمترین قسمت در مشاغل خانگی برای ادامه داشتن کار است تلاش شده و اخیرا در پی راه اندازی بانک اطلاعاتی در سطح استان هستیم که کل محصولات استان سر جمع شود و بتوانیم از این طریق در بحث بازار سنجی در سطح استان، نمایشگاه‌ها و برخی مواردی که بسیج سازندگی می‌تواند به فروش برسانیم.

,

 

,

 

,

وی با بیان اینکه تفاهم نامه‌ای با بنیاد تعاون بسیج امضا کرده‌ایم که در دست اقدام است، گفت: قرار است در این راستا با فروشگاه خدمات کارکنان سپاه در بحث فروش محصولات خانگی فعالیت داشته و آنچه در این میان مهم است تعهد تولید به میزان مشخص است یعنی فردی که محصولی تولید می‌کند باید تضمین این را بدهد که در ماه یا سال مقدار مشخصی از کار تولیدی مورد نظر را برای فروش تحویل دهد که هم اکنون با توجه به شرایط تغییر قیمت‌ها در مورد مواد اولیه تولیدات، تولید کننده کمتر حاضر به تعهد دادن برای تولید می‌دهد.

,

 

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در استان وجود دارد این است که همیشه متولیان کارگاه‌ها از نبود بازار فروش گلایه دارند درصورتی که بازار فروش وجود دارد اما درست و اصولی برای فروش محصولات کار نمی‌شود یعنی محصولی که قرار است به فروش برسد به خوبی بسته بندی نشده و برای بسته بندی محصولات طراحی‌های خوبی انجام نمی‌شود که باید در زمینه بسته بندی درست تلاش شود .

,

 

,

وی با اشاره به اینکه بسته بندی درست یکی از مواردی است که در بحث فروش محصولات تولیدی باید روی آن کار شود و مورد توجه تولید کنندگان نیز باشد، بیان کرد: معمولا در خراسان‌جنوبی بسیاری از محصولات تولیدی به صورت خام به فروش می‌رسد و سود واقعی نصیب دلال می‌شود در واقع هنوز مشکل حلقه مفقوده بین تولید کننده و بازار وجود دارد.

,

 

,

هنری گفت: بسیاری از کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی در خراسان‌جنوبی از دهه 90 به بعد راه اندازی شده و طی این سال‌ها بیش از 400 کارگاه اقتصاد مقاومتی در استان راه اندازی شده است اما در حال حاضر تعداد کارگاه‌هایی که فعالیت دارد و به کار خود ادامه داده اند 285 کارگاه است.

,

 

,

 

,

وی از درخواست برای راه اندازی 72 کارگاه اقتصاد مقاومتی از ابتدای سال خبر داد و گفت: از این تعداد 63 کارگاه تأیید شده و برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده است.

,

 

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون یک میلیارد و 896 میلیون تومان اعتبار برای راه اندازی کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی به بسیج سازندگی خراسان جنوبی اختصاص یافته که در حال حاضر 693 میلیون و 600 هزار تومان جذب شده است.

,

 

,

هنری با بیان اینکه تسهیلاتی که برای راه اندازی کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی پرداخت می‌شود نسبت به سایر تسهیلات سود کمتری دریافت می‌کند، خاطرنشان کرد: تنها مشکلی که این تسهیلات دارد بازپرداخت آن بوده که بلافاصله پس از دریافت تسهیلات آغاز شده و تنفس ندارد؛ در این زمینه مکاتباتی زیادی انجام شده اما تا کنون به نتیجه ای نرسیده‌ایم که امیدواریم بانک مربوطه نیز برای کمک به متقاضیان همکاری‌های لازم را داشته باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه