اخبار داغ

گفت‌وگو با جوان کارآفرین بسیجی؛

پرورش سالانه حدود 10 هزار بوقلمون به همت سه جوان بسیجی/ 100 کارگاه تولیدی را حمایت می‌کنیم

پرورش سالانه حدود 10 هزار بوقلمون به همت سه جوان بسیجی/  100 کارگاه تولیدی را حمایت می‌کنیم
کارآفرین بسیجی گفت: هم اکنون حداقل 100 کارگاه اقتصاد مقاومتی در استان تحت پوشش ما هستند که کار خرید جوجه، تامین نهاده‌‌ها، فروش و کشتار همه کارگاه‌ها را به عنوان کارگاه مرکز انجام می‌دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، بسیج سازندگی یکی از نهاد‌هایی است که در راستای عمران و آبادانی، سازندگی، اشتغال‌زایی و محرومیت زدایی فعالیت داشته و همه هدف آن سازندگی به معنای واقعی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان, خاورستان, ،,  بسیج سازندگی یکی از نهاد‌هایی است که در راستای عمران و آبادانی، سازندگی، اشتغال‌زایی و محرومیت زدایی فعالیت داشته و همه هدف آن سازندگی به معنای واقعی است.,

 

,

بسیج سازندگی همان جهاد سازندگی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل برای کمک به رزمندگان کارهای عمرانی و زیر ساختی در جبهه را انجام داده و بازوی قوی برای رزمندگان بوده و حال پس از پایان یافتن جنگ نیز با نام بسیج سازندگی برای کارهای عام المنفعه فعالیت دارد.

,

 

,

بسیج سازندگی با پرداخت تسهیلات به متقاضیان در زمینه اشتغال‌زایی و راه اندازی کارگاه‌های خرد اقتصاد مقاومتی گام‌های خوبی برداشته و از اوایل دهه 90 تاکنون بیش از 400 کارگاه اقتصاد مقاومتی در استان خراسان جنوبی راه‌اندازی شده که هم اکنون 285 کارگاه اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی فعالیت دارد و افراد بسیار زیادی مشغول به کار شده‌اند.

,

 

,

برای نمونه با یکی از افرادی که با راه اندازی کارگاه اقتصاد مقاومتی در زمینه پرورش بوقلمون در شهرستان بشرویه باعث اشتغال برای چند نفر دیگر شده است گفت‌وگو کردیم.

,

 

,

هادی اسدی کارآفرین بسیجی و فعال اقتصاد مقاومتی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: از سال 1391 کار پرورش بوقلمون را با همکاری دو نفر از دوستانم آغاز کردم.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی که اهل شهرستان بشرویه است، عنوان کرد: قبل از اینکه بخواهم در زمینه پرورش بوقلمون ورود پیدا کنم حدود یکسال درباره نحوه پرورش و نگهداری بوقلمون مطالعه و تحقیقات کرده و دوره‌های آموزشی طی کردم.

,

 

,

این فعال عرصه اقتصاد مقاومتی بیان کرد: ابتدای آغاز کار آورده مالی من و همکاران صفر بود و 200 میلیون تومان از بانک‌های استان تسهیلات دریافت کردیم و ابتدا در سال 91 کار خود را با 500 قطعه بوقلمون آغاز کردیم.

,

 

,

اسدی عنوان کرد: طرح ما جزو طرح‌های بسیج سازندگی است و با تسهیلاتی که دریافت کردیم تصمیم گرفتیم به صورت اتومات و مکانیزه کار خود را ادامه دهیم و در مرحله بعدی 2 هزار قطعه بوقلمون خریداری کرده و کار را گسترش دادیم.

,

 

,

وی اظهار کرد: هم اکنون که بیش از 6 سال از آغاز کار می‌گذرد در هر دوره تعداد 3 هزار و 300 قطعه بوقلمون خریداری می‌کنیم.

,

 

,

کارآفرین بسیجی بیان کرد: طرح پرورش بوقلمون از طرح‌های بسیج سازندگی است و پروانه بهره برداری آن را جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی صادر کرده‌اند.

,

 

,

وی با بیان اینکه تحصیلاتم کارشناسی رشته حقوق است، گفت: پس از اتمام درس و سربازی دنبال کار بودم و به پیشنهاد یکی از دوستانی که هم اکنون با یکدیگر در این کارگاه همکاری داریم قرار شد در زمینه پرورش بوقلمون اقدام کنیم که خوشبختانه پس از مطالعه و تحقیقات در این مورد توانستیم به اعتماد به نفس برسیم که می‌توانیم در زمینه پرورش بوقلمون فعالیت کرده و برای خود و چندین خانواده دیگر نیز منبع درآمدی داشته باشیم.

,

 

,

اسدی اظهار کرد: در ابتدای کار مسئولان دستگاه‌های اجرایی مربوطه همکاری لازم برای دادن پروانه را نداشتند و مدت زیادی طول کشید که توانستیم مسئولان را قانع کرده و پروانه بهره برداری بگیریم.

,

 

,

 

,

فعال عرصه اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این کارگاه برای بیش از 15 نفر اشتغال مستقیم و برای تعداد بسیار زیادی اشتغال غیرمستقیم در سطح استان خراسان جنوبی فراهم شده است چراکه هم اکنون حداقل 100 کارگاه پرورش بوقلمون در استان تحت پوشش کارگاه اصلی که در بشرویه است، هستند.

,

 

,

وی به درآمد خوب این کار اشاره کرد و گفت: بوقلمون پرنده کم‌خرج و پردرآمدی است و در شرایط فعلی از هر کاری بهتر است چراکه کار ساده‌ای بوده و زمان زیادی از فرد نمی‌گیرد از طرف دیگر با حداقل امکانات می‌توان این کار را انجام داد.

,

 

,

اسدی بیان کرد: دوره پرورش بوقلمون بین 100 تا 120 روز است و معمولا در سال سه دوره پرورش بوقلمون را می‌توان انجام داد.

,

 

,

این فعال عرصه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: معمولا بازار فروش گوشت بوقلمون در استان‌های غربی، مرکزی، تهران و اصفهان است اما از حدود دوسال قبل برای فرستادن بوقلمون به تهران با مشکلاتی مواجه هستیم.

,

 

,

وی عنوان کرد: از دیگر مشکلاتی که با آن مواجه هستیم نبود کشتارگاه صنعتی برای کشتار بوقلمون در استان است که لازم است تدابیری در این زمنیه اندیشیده شود.

,

 

,

اسدی اظهار کرد: هم اکنون حداقل 100 کارگاه اقتصاد مقاومتی در استان تحت پوشش ما هستند که کار خرید جوجه، تامین نهاده‌‌ها، فروش و کشتار همه کارگاه‌ها را ما به عنوان کارگاه مرکز انجام می‌دهیم که در این شرایط راه اندازی کشتارگاه صنعتی بسیار ضروری است.

,

 

,

کارآفرین بسیجی اظهار کرد: معمولا بوقلمونی که قرار است پرورش داده شود از استان‌های گیلان، اصفهان و تهران وارد استان ما می‌شود و از کشورهایی از جمله آمریکا، هلند و انگلیس نیز جوجه بوقلمون وارد کشور می‌شود.

,

 

,

وی بیان کرد: از دیگر مشکلات ما این است که از بازار مرکز دور هستیم و این باعث شده که تلاش‌ها و زحماتی که متحمل می‌شویم کمتر منتج به نتیجه شود و مشکل دیگر ما مالیات زیادی است که پرداخت می‌کنیم.

,

 

,

اسدی نداشتن اتحادیه بوقلمون و عدم پشتیبانی را از دیگر مشکلات خود عنوان کرد و گفت: تامین نهاده نیز از دیگر مشکلات این کارگاه است که اخیرا در تلاش هستیم نهاده مورد نیاز را خودمان تامین کنیم.

,

 

,

فعال عرصه اقتصاد مقاومتی گفت: بیش از 80 درصد تولیدات مشاغل خانگی در بازارهای اصلی مصرف می‌شود.

,

 

,

وی بیان کرد: از این‌که بسیج سازندگی برای این طرح ما را حمایت کرد و نهایت همکاری را داشت قدردانی می‌کنم چراکه علاوه بر من برای بیش از 100 خانواده در سطح استان منبع درآمدی به وجود آمده است.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه