اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور:

الگوی زن «نه غربی و نه شرقی» بن بست شکن و راهگشا برای دنیا

الگوی زن «نه غربی و نه شرقی» بن بست شکن و راهگشا برای دنیا
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور اظهار داشت: امروز بخشی از جوانان دچار یک روزمرگی هستند بی‌دغدغه بودن و عدم توجه به اتفاقات اطراف سم بزرگی و خطر جدی برای آینده کشور ما خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور اظهار داشت: امروز بخشی از جوانان دچار یک روزمرگی هستند درحالی‌که نباید گذاشت نسل دختران جوان ما بی‌دغدغه باشند چراکه بی‌دغدغه بودن و عدم توجه به اتفاقات اطراف سم بزرگی و  خطر جدی برای آینده کشور ما خواهد بود که جوانانش بی‌دغدغه باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

مینو اصلانی پیش از ظهر امروز در همایش نقش زنان و چهار دهه ایثار با اشاره به نقش مهم زنان ر جامعه گفت: یکی از مهم‌ترین اتفاقات قرن چهاردهم، وقوع انقلاب اسلامی است؛ چراکه انقلاب اسلامی در قرن چهاردهم انسان را از بردگی انسان‌ها نجات و به سمت خداوند رهنمود می‌کند و زنان در عرصه و جهان پیشرو نقش بسیار مهمی را بر عهده‌دارند؛ چراکه زنان در مسند تربیت، پرورش‌دهنده نسلی هستند که قرار است همه اتفاقات زیبا را رقم بزنند.

,

وی بابیان این‌که زنان در مسند تربیت درواقع در امتداد وجود حق‌تعالی که مربی و تربیت‌کننده انسان است قرار دارند اظهار داشت: اگر زن تربیت نسل‌ها ر ا کنار بگذارد و از آن دور شود گویی زحمات انبیا الهی  که برای تربیت انسان‌ها آمدند را هدر داده است.

,

اصلانی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به کنگره هفت هزار زن شهید گفت: ایشان در این پیام می‌فرمایند ما الگوی زن شرقی را قبول نداریم چراکه هیچ رد پایی در تاریخ ندارد و بدون تأثیرگذاری است و دچار روزمرگی است و زن غربی هم نمی‌تواند الگو باشد چراکه زن غربی امروز بی‌هویت‌ترین زن در همه جهان است.

,

وی ادامه داد: امروز اگر پیشینه تاریخی این پیام  بررسی شود متوجه می‌شویم که در آستانه دهه چهارم الگویی سومی برای زنان را مطرح می‌کند الگوی زن نه غربی و نه شرقی که برای دنیا راهگشا است و شاخصه‌های آن را این‌گونه مطرح می‌کنند که می‌توان زن بود، عفیف بود، شریف بود، در مرکز و میدان بود و  این زن است که می‌تواند بن‌بست شکن باشد.

,

اصلانی اظهار داشت: الگو زن نه شرقی و نه غربی، الگویی است برای برون‌رفت از همه مشکلاتی که امروز مطرح است و این نتیجه تلاش‌ها و زحمات همه شیر زنانی که به‌عنوان فرزند، مادر و خواهر شهید ایستادگی کردند و چهره زن مسلمان را در دنیا چهره‌ای بی‌بدیل نشان دادند که می‌ایستد، مقاومت و فداکاری می‌کند و به‌عنوان نمونه مطرح می‌شود.

,

وی بابیان این‌که مقام معظم رهبری می‌فرمایند من یک‌چیز از زنان مسلمان می‌خواهم و آن احیای هویت زن است ادامه داد: الگوی زن نه شرقی و نه غربی بن‌بست شکن است و معماران ایران جدید هستند و درواقع ایران جدید بر مبنای این الگو رقم خودِ و می‌خورد اما برای این‌که این الگوی زیبا را به دنیا  معرفی کنیم باید برنامه‌ریزی داشته باشیم.

,

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به نهضت‌های قبل از انقلاب گفت: قبل از انقلاب نیز نهضت‌های زیادی وجود داشت اما چون این نهضت‌ها عمیق نبوده و زنان در آن حضور نداشتند این نهضت‌ها به نتیجه نرسید پس حضور زنان یک حضور مؤثر است و طبق فرموده امام (ره) زنان در اساسی‌ترین مسائل و سرنوشت انقلاب مفید و مؤثر بوده و مسئولیت دارند.

,

اصلانی اذعان داشت: امروز بخشی از جوانان دچار یک روزمرگی هستند درحالی‌که نباید گذاشت نسل دختران جوان ما بی‌دغدغه باشند چراکه بی‌دغدغه بودن و عدم توجه به اتفاقات اطراف سم بزرگی و  خطر جدی برای آینده کشور ما خواهد بود که جوانانش بی‌دغدغه باشند.

,

 

,

وی با اشاره به حضور و نقش همه اقشار جامعه در وقوع انقلاب گفت: پیر و جوان، میانسال، زن، مرد و ... از همه اقشار در انقلاب حضور داشتند؛ امروز نیز ما به حضور جدی، دغدغه مند و  فعال نیاز داریم و باید برای آن فکر و برنامه‌ریزی کنیم.

,

اصلانی با تأکید بر  ضرورت برنامه‌ریزی برای حضور جوانان در مسیر انقلاب و ولایت خاطرنشان کرد: برای عبور از پیچ تاریخی به جوانان دغدغه مند نیاز است که بتوانند به دنیا کمک کنند و گفتمان جمهوری اسلامی را به دنیا هدیه کنند و این نیاز به برنامه‌ریزی و تدبیر دارد تا این الگوی زن مسلمان ایرانی معرفی شود و برای آن نیاز به تلاش، همراهی، هم‌افزایی، هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی است. این کارها زیاد هم سخت نیست چراکه هدایت دست خداوند است اما تلاش ما می‌تواند خیلی راهگشا باشد.

,

وی بابیان این‌که در عرصه کنونی بی‌بندوباری زنان، غرب را به‌زانو درآورده است  افزود: باید امروز آنچه در غرب رخ می‌دهد گام‌به‌گام دنبال شود و مراقب باشیم در کشور ما شکل نگیرد.

,

اصلانی بابیان این‌که در مواجه با طیف جوان و نوجوان به بحث‌های اغنیای جدی نیاز است گفت: امروزه شبکه‌های اجتماعی سطح توقعات جوانان را خیلی بالابرده است. این توقعات باید مهار، مدیریت و کنترل شود و درواقع  باید اقناع شوند که انسان‌ها محدودیت‌هایی دارند  و این‌ها قابل‌پذیرش  است.

,

انتهای پیام/ق

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه