اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت جوادالائمه خراسان شمالی :

جهادگران پزشکی خراسان شمالی به ۱۱ هزار و ۶۵۲ نفر خدمات رسانی کردند

جهادگران پزشکی خراسان شمالی به ۱۱ هزار و ۶۵۲ نفر خدمات رسانی کردند
مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت جوادالائمه خراسان شمالی از ارائه خدمات تیم سلامت استان به 11 هزار و 665 نفر در سال جاری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، عیسی برجی، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت جوادالائمه خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار ما گسترش و تفکردینی، ایثار و معنویت در جامعه پزشکی، ارتقا اخلاق، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم استان، کشور و برون مرزی، مشارکت فعال در ارتقا سلامت جامعه در بحران ها و ارائه خدمات امدادی به محرومین،را از جمله رسالت ها و اهداف بسیج جامعه پزشکی خواند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک،, عیسی برجی، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت جوادالائمه خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار ما,  گسترش و تفکردینی، ایثار و معنویت در جامعه پزشکی، ارتقا اخلاق، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم استان، کشور و برون مرزی، مشارکت فعال در ارتقا سلامت جامعه در بحران ها و ارائه خدمات امدادی به محرومین،را از جمله رسالت ها و اهداف بسیج جامعه پزشکی خواند, .,

وی ادامه داد: طرح شهید رهنمون از سال 97 ابلاغ شده که بر اساس این طرح در سال جاری 15 تیم تشکیل شده  و در 15 نقطه هدف که عمدتا مناطق محروم، آسیب زا با دسترسی کمتر به خدمات بهداشتی درمانی فعالیت می کنند.

,

برجی اظهار کرد: این 15 تیم پزشکی به جمعیتی بین سه تا پنج هزار نفر خدمات پزشکی ارائه می کنند.

,

وی اضافه کرد: این تیم ها متشکل از پزشک، روانشناس، ماما، کارشناس بهداشت، دارویار و پرستار هستند که براساس نتایج اعلام شده از سوی این تیم ها در مناطق هدف، متخصص ها به مناطق اعزام می شوند.

, .,

وی تعداد خدمات ارائه شده در شش ماهه نخست  سال جاری را 11 هزار و 652 نفر خدمت اعلام کرد و گفت: در این مدت 94 اعزام با حضور 150 نفر از اعضای جامعه پزشکی انجام شد.

, .,

برجی با اشاره به اینکه بعد از حضور تیم های آموزشی و بهداشتی در مناطق، تیم های تخصصی به منطقه اعزام می شوند، گفت: تیم های تک تخصصی شامل اعزام یک متخصص همراه با تیم های عمومی و تیم های چند تخصصی که به صورت ویژه و به طور متوسط متشکل از 5 تا 10 متخصص همراه تیم اعزام هستند.

,

این مقام مسئول گفت: تاکنون در اعزام تیم های تخصصی 500 نفر خدمت ارائه شده که 58 بیمار نیازمند به خدمات پاراکلینیکی و جراحی به بیمارستان ها ارجاع داده شده اند.

,

وی خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه اعزام تیمها کاملا رایگان است، هزینه برآورد شده برای اعزام این تعداد تیم، 350 میلیون تومان برآورد شده، که فقط 45 میلیون تومان برای ایاب و ذهاب و خرید دارو هزینه شده است.

, .,

برجی یکی دیگر از مسئولیت های جامعه پزشکی را برپایی ایستگاه سلامت ثابت وسیار اعلام کرد و ادامه داد: سه ایستگاه به صورت ثابت در محل مصلی های نماز جمعه بجنورد، اسفراین و شیروان به صورت هفتگی به شرکت کنندگان نمازارائه خدمات پزشکی دارند.

, .,

وی ایستگاه های سیار را مختص مناسبت ها خواند و گفت: شش ایستگاه در شب قدر، دو ایستگاه درهفته دفاع مقدس ، 24 ایستگاه در ایام و شبهای محرم با حضور فعال بسیجیان خانم جامعه پزشکی، دو ایستگاه در روز 13 آبان با همکاری بهداری ناجا، بهداری ارتش، کمیته امداد و سپاه، یک ایستگاه سلامت در بازسازی عملیات والفجر آشخانه به هم استانی ها خدمات رسانی کردند.

,

برجی اضافه کرد: هم چنین سه ایستگاه سلامت برای ارائه خدمت به زائران امام رضا (ع) در حصار و گرمخان بجنورد، فاروج و شیروان فعال بودند که در مجموعه به سه هزار و 500 نفر از زائرین خدمت رسانی کردند.

, .,

وی با اشاره به حضور در ایستگاه های برون مرزی گفت: 15 نفر از خراسان شمالی در دو ایستگاه مرزی در مهران و کربلا به یک هزار و 400 نفر از زائرین ارائه خدمات و توزیع دارو به ارزش ریالی 30 میلیون تومان داشتند.

, .,

برجی بیان کرد: به طور مجموع 56 ایستگاه در مرکز استان و 160 ایستگاه در شهرستانها برگزار شد که به 10 هزار و 200 نفر در مرکز استان ارائه خدمات انجام شد.

, .,

 

,

این مقام مسئول هم چنین فعالیت چهار تیم جهادی را از دیگر فعالیت های این مجموعه برشمرد و گفت: دیدار با خانواده های شهدا، برگزاری یادواره شهدا، برگزاری کارگاه عفاف و حجاب، کارگاه ترویج فرهنگ زندگی اسلامی ایرانی ، برگزاری جلسات هم اندیشی و هیئت اندیشه ورز با ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان از دیگر برنامه های بسیج جامعه پزشکی است.

, .,

وی کارگاه پدافند غیر عامل برای کارکنان جامعه پزشکی، پیگیری طب سنتی تخصصی برای پزشکان و طب سنتی عمومی برای فارغ التحصیلان رشته بهداشت و درمان ،اعزام تیم های بهداشتی و درمانی در هفته بسیج، اعزام تیم تخصصی دندان پزشکی به اسفراین را از برنامه های در دست اقدام خواند.

, .,

برجی به استقبال بالای مردم از حضور تیم های سلامت در مناطق هدف اشاره کرد و گفت: باتوجه به اولویت های جدید و تغییر رویکرد وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در جهت کاهش توزیع دارو به مردم در این مناطق ممکن است نارضایتی هایی پیش بیاید.

, .,

وی با بیان اینکه برگزاری کلاس های آموزشی رعایت مسائل بهداشتی از دریافت دارو مهم است، افزود: متاسفانه مردم این حقیقت را به سختی می پذیرند .

,

 برجی تاکید کرد: در رویکرد جدید سعی بر این است که فرد محروم شناسایی شده و مورد مشاوره قرار گیرد تا علاوه بر رفع مسائل پزشکی، بحث اشتغال و آسیب های اجتماعی اش مورد نظر باشد.

, .,

وی یکی از مشکلات بسیج جامعه پزشکی را محدودیت های سیستم ارجاع بیمار به بیمارستان ها ومراکز درمانی خواند و گفت: باتوجه به اینکه محدوده ی خاص به یک پزشک خانواده واگذار شده است، پزشکان تیم های اعزامی نمی توانند بیماران را به متخصصان ارجاع دهند.

,

وی افزود: باتوجه به افزایش قیمت دارو و عدم سیستم ارجاع، نسخه هایی که توسط پزشکان تیم به بیمار داده می شود در داروخانه های سطح شهرها مورد تخفیف واقع نمی شود و به صورت آزاد محاسبه می شود.

, .,

برجی گفت: در شش ماهه نخست سال 97 ، 58 بیمار به بیمارستانها ارجاع داده شده اند اما باتوجه به قابل قبول نبودن دفترچه های سلامت، خواستار پرداخت هزینه از سمت ما می شوند.

, .,

وی اضافه کرد: تعدادی از این بیمارن به درمانگاه سپاه و تعدادی به موسسه خیریه امدادگران عاشورا و خراسان رضوی معرفی شدند اما 30 نفر بلاتکلیف ماندند.

, .,

برجی گفت: به منظور رفع این مشکل در هیئت اندیشه ورز طرح بررسی سیتم ارجاع مطرح و از سوی ریاست دانشگاه پذیرفته شد اما هیچ گونه اقدام عملی دیده نشد.

, .,

وی بیان کرد: متاسفانه مردم و دانشگاه علوم پزشکی بر این باورند که چون سپاه متولی بسیج جامعه پزشکی است باید تمام هزینه ها را پرداخت کند.

, .,

 مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت جوادالائمه خراسان شمالی گفت:  جامعه پزشکی خراسان شمالی شامل پزشکان متخصص، عمومی، پرستار وپیراپزشکی در  خراسان شمالی 5200  نفر است که از این تعداد 2150 نفر شامل 1120 خانم و 1030 آقا عضو بسیج جامعه پزشکی هستند.

, .,

برجی بیان کرد: باتوجه به استقبال خانم ها برای عضویت در بسیج جامعه پزشکی در سازمان مسئول واحد خواهران به صورت مستقل ایجاد شده است.

, .,

این مقام مسئول هم چنین اعزام تیم های سلامت به هفت منطقه آلود به اعتیاد در استان را از دیگر فعالیت های این مجموعه اعلام کرد.

, .,

 

,

گفتگو : آرزو رحمانی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه