اخبار داغ

نمایندگان ادیان با امام جمعه اردبیل دیدار کردند

نمایندگان ادیان با امام جمعه اردبیل دیدار کردند
شرکت‌کنندگان چهارمین همایش بین‌المللی مناظرات و گفت‌وگوی رضوی که با محوریت گفت‌وگو بین ادیان برگزار شده است با آیت‌الله عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیدار کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان‌ما، شرکت‌کنندگان چهارمین همایش بین‌المللی مناظرات و گفت‌وگوی رضوی که با محوریت گفت‌وگو بین ادیان برگزار شده است، عصر امروز  با آیت‌الله عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیدار کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

امام جمعه اردبیل در این دیدار گفت: تیزی برهان دین اسلام بیشتر از تیزی لبه شمشیری است که به سمت دشمن دراز می‌شود و در این زمینه مناظرات و برهان ما در دین مدافع هویت دینی ما هستند.

,

وی اظهار داشت: ما در صدد لبیک گفتن به بخشی از آیات قرآنی و سیره معصومین وارد بحث مناظرات شدیم و مناظرات رضوی را پی گرفتیم تا در این زمینه با تاسی از سیره ناب معصومین جهان را دعوت به صلح کنیم.

,

عاملی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن فرموده است که اگر می‌خواهی سر کسی را ببری با شمشیر نه و اگر در پی احیای فردی هستی همه اینها باید با مناظرت صورت گیرد، افزود: هم‌اکنون می‌بینیم که از بدو تاسیس دین ناب اسلام تا به اکنون هر دعوت، هر هدایت، هر حمایت، هر احیا و هر بحثی در این دین ناب صورت گرفته همه بر اساس مناظرات بوده و لاغیر.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: ما در پی همین سیره و همین فرامین الهی به آیات قرآنی لبیک گفتیم چرا که خدا فرموده مناظره کن و ما مناظره کردیم و ما بر اساس سیره نبوی وارد این بحث شدیم و تا به امروز خوشبختانه توانستیم مایه فخر و مباهات جهان اسلام و پرچم‌دار این عرصه باشیم.

,

عاملی با تاکید بر اینکه مردم مسلمان و ما در دفاع از هویت دینی خود یک مسئله اساسی را مدنظر داشتیم و آن مناظره و ارائه دلیل و برهان به جای خون و خونریزی بوده است،‌گفت: اعتقاد ما این است که تیزی برهان دین ما بالاتر از تیزی شمشیر است.

,

وی اظهار کرد: بعد از فتح مکه توسط پیامبر بخشی از مردم در شرک خود باقی ماندند در مکه و بخشی از مشرکین یک سال با پیامبر زندگی کردند و پس از مشاهده شیوه زندگی دینی و اسلامی نبی مکرم اسلام شهادتین خود را گفتند و امروز ما مفتخریم که پرچم‌دار چنین دین ناب و بی‌نظیری در جهان هستیم.

,

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با ابراز تاسف و انتقاد از کشتار دسته‌جمعی مسلمانان در یمن و سوریه گفت: متاسفانه ما چرکین‌ترین و وحشیانه‌ترین صفحات بشر را در زمان خود شاهد هستیم که مردم در یمن و سوریه جان خود را از دست می‌دهند و به شکل وحشیانه و ظالمانه‌ای کشته می‌شوند که این در واقع نام بشر را لکه‌دار می‌کند.

,

عاملی با بیان اینکه امروزه آموزه‌های مسیحیت در سلوک بین‌المللی خود را نشان نمی‌دهد، اظهار کرد: در جایی که صلح باشد نیازی به خون و خونریزی نیست و پیمان‌شکنی در هویت دینی ما هرگز جایی نداشته و نخواهد داشت.

,
,
,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه