اخبار داغ

در گفت‌وگو با یک بسیجی مطرح شد

وقتی تکنولوژی نانو به کمک کشاورزی می‌آید/ نخبه بسیجی زنجانی توانست محصولش را به مرحله تجاری‌سازی برساند

وقتی تکنولوژی نانو به کمک کشاورزی می‌آید/ نخبه بسیجی زنجانی توانست محصولش را به مرحله تجاری‌سازی برساند
نخبه بسیجی زنجانی با ساخت محصولی در حوزه نانو توانسته این تکنولوژی را به خدمت کشاورزی دربیاورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; نیما نصیری 26 ساله از بسیجیان نخبه استان زنجان بوده که در رشته مهندسی آب و خاک در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی از سال 90 عضو بسیج علمی و پژوهشی استان زنجان بوده و توانسته کار ماندگاری را در عرصه علمی انجام دهد.

,

نصیری با کمک بسیج علمی پژوهشی طرحی را در حوزه ساخت دستگاه نانو و تولید نانو مواد در حوزه کودها ارائه داد و با پشتیبانی‌هایی که از طرف بسیج انجام شد توانست این دستگاه را به مرحله ساخت برساند.

,

این نخبه زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با اشاره به اقداماتی که در این خصوص انجام داده است، اظهار کرد: نمونه‌هایی که ما برای بحث آزمایشگاه بود را در خارج از زنجان انجام داده و توانستیم گواهینامه‌های مرتبط این کار را دریافت کنیم.

,

وی بیان کرد: با استقبالی از این کار در استفاده از نانو کودها انجام شد، ما توانستیم این محصول را تجاری سازی کنیم.

,

نصیری با بیان اینکه در زمینه کشاورزی نیازی اساسی به کود داریم، خاطرنشان کرد: در حالت سنتی ما مقدار زیادی از کودها یا مواد ریزمغزی که برای رشد گیاهان لازم است را به خاک اضافه می‌کردیم که این باعث تخزیب بافت خاک شده و در نتیجه  هزینه زیادی را هم به کشاورزان تحمیل می‌کرد.

,

وی با اشاره به اینکه ما با استفاده از تکنولوژی نانو میزان موادی را که برای گیاه استفاده می‌شد را به صورت بهینه درآوردیم، عنوان کرد: ما با استفاده از تکنولوژی نانو توانستیم این مواد را به کمترین میزان خودش در حالت مصرف برسانیم که هیچ آلودگی را برای گیاهان و تخریب را برای خاک نداشته باشد.

,

این نخبه بسیجی با بیان اینکه این روش برای کشاورزان نیز مقرون به صرفه است، گفت: از طرفی این روش یک تکنولوژی خاص با استفاده از فناوری‌های نوین برای کشاورزی است.

,

وی با بیان اینکه در بحث معرفی این محصول با راگانهای مختلفی مذاکره داشتیم، ابراز کرد: ما توانستیم در کلاسهای ترویج سازمان جهاد کشاورزی این محصول را معرفی کنیم و با استفاده از گواهینامه‌هایی که اخذ کرده بودیم در نمایشگاه‌های مختلف سطح استان و کشور این محصول را معرفی کرده‌ایم.

,

نصیری با اشاره به اینکه به دنبال توسعه اقدامات خود هستیم، افزود: به دنبال این هستیم تا در زمینه‌های دیگر تکنولوژی نانو بتوانیم کارهای ماندگاری انجام دهیم.

,

وی با بیان اینکه از مسئولان اجرایی نیز درخواست حمایت داریم، خاطرنشان کرد: زمینه‌های خوبی برای رشد جوانان در بسیج ایجاد شده و امیدواریم همه مسئولان با توجه به این مسائل در راستای پیشرفت جوانان قدمهای خوبی بردارند.

,

این نخبه بسیجی با تاکید بر اینکه جوانان بسیجی پشتکار بسیار بالایی دارند، تصریح کرد: این خلوص نیت و اعتقاداتی که در بسیح وجود دارد سبب شده اقدامات ماندگاری انجام دهند و توصیه‌ای که بنده به تمام بسیجیان دارم این است که از مشکلات پیش رو نترسیده و با قدرت رو به جلو حرکت کنند.

,

وی با بیان اینکه به سرانجام رساندن یک کار بسیار شیرین است، گفت: بسیجیان با با واژه ما می‌توانیم تا به امروز در عرصه‌های مختلف موفقیت‌های چشمگیری داشتند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه