اخبار داغ

در راستای ارتقاء فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی انجام شد؛

ساخت بازی رایانه‌ای عفاف و حجاب توسط بسیجی نخبه درگزی

ساخت بازی رایانه‌ای عفاف و حجاب توسط بسیجی نخبه درگزی
بازی ایرانی عفاف و حجاب، با هدف گسترش فرهنگ اسلامی توسط یکی از جوانان نخبه بسیجی در شهرستان درگز ساخته و مجوز ثبت اختراع آن دریافت شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از درگزخبر؛ شمیم رضا پور یکی از دانش آموزان بسیجی شهرستان درگز است که با ثبت اختراع خود گام مهمی در جهت ارتقاء فرهنگ ایرانی اسلامی بازیهای رایانه ای برداشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, درگزخبر,

این جوان بسیجی که اکنون در مقطع پیش دانشگاهی در حال تحصیل بوده و خود را برای رقابت تنگاتنگی به نام کنکور آماده می کند در گفتگو با خبرنگار ما گفت: آشنایی من با بسیج دانش آموزی از اوایل دوران راهنمایی شکل گرفت و امروز پس از گذشت تقریبی هفت سال، از اعضای فعال بسیج مدرسه هستم.

,

وی افزود: دانش آموزان دختر دوران ابتدایی و راهنمایی معمولا در اوقات فراغت خود به دنبال بازیهای دخترانه ای هستند که ضمن پر کردن وقت آنها، مطلب مفیدی را هم برای آموزش در بر داشته باشد، اما با یک جستجوی ساده در دنیای اینترنت خواهید دید اکثر بازیهای دخترانه، دارای کاراکتری به نام "باربی" هستند که نه تنها از لحاظ پوشش، بلکه از نظر سبک زندگی و جریان بازی، هیچ تناسبی با الگوی ایرانی اسلامی ندارد.

,

, ,

رضاپور تبیین کرد: ایده ساخت بازی عفاف و حجاب دقیقا از همان دوران به ذهن من رسید و تلاش کردم تا با ساخت یک بازی جالب و جذاب، علاوه بر ترویج پوشش اسلامی، سپری در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن باشم.

,

این دانش آموز بسیجی عنوان کرد: با توجه به آشنایی مختصری که با نرم افزارهای طراحی گرافیکی داشتم، پیش نیازهای بازی شامل، مانتو، روسری، شلوار و البسه بیرونی یک دختر ایرانی را طراحی و در متن بازی قرار دادم.

,

, ,

وی تشریح کرد: این بازی بومی شده پس از تایید در شهرستان به چندین مسابقه و جشنواره استانی راه یافت؛ اما برای مراحل کشوری یک سری ایراداتی از طرح گرفته شد که لازم بود مشورت هایی با متخصصین برنامه نویسی و طراحان بازی صورت گیرد.

,

رضاپور در خصوص مراحل بازی عفاف و حجاب چنین گفت: این بازی دارای 5 مرحله در محیط های مختلف از قبیل پارک، منزل، خیابان و مدرسه است؛ شخصیت بازی یک دختر 9 ساله است که تازه به سن تکلیف رسیده و باید با قرار گرفتن در محیط های مذکور، مناسب ترین پوشش آن محل را انتخاب کند.

,

وی افزود: در صورتی که شخصیت داستان، گزینه صحیح را انتخاب کند لبخندی برای او به نمایش در می آید؛ در غیر اینصورت انتخاب غلط او با اخطار قرمز رنگی مشخص خواهد شد.

,

, ,

دانش آموز نخبه بسیجی گفت: متاسفانه امروزه در اکثر منازل وسیله مخربی به نام ماهواره وجود دارد که تاثیر منفی آن بر تربیت و سبک زندگی افراد غیر قابل چشم پوشی است؛ در این میان جای خالی یک سرگرمی که بتواند جایگزین فیلم ها و بازی های غربی شده و مسیر درست را از همان ابتدای امر به کودکان آموزش دهد به شدت احساس می شود.

,

رضا پور تصریح کرد: به جز جشنوازه جهادگران علم و فناوری و جشنواره خوارزمی که از سوی بسیج در آن شرکت کردم، هیچ نهاد و ارگانی حاضر به حمایت از این طرح نشد؛ طرح بازی عفاف و حجاب در جشنواره جوان خوارزمی از بین نه هزار اثر ارسال شده به دبیرخانه، در بین سیصد طرح اول قرار گرفت.

,

, ,

وی در پایان ابراز کرد: اگر بخواهیم این بازی جایگاه خوبی در بین کودکان پیدا کرده و ترویج داده شود باید افرادی که دارای مهارت ساخت بازیهای رایانه ای هستند پای کار آمده و مراحل ساخت آن را پیگیری کنند؛ البته این مساله مستلزم صرف هزینه است که امیدواریم مسئولین در خصوص حمایت از چنین طرح ها و ایده هایی کمی دلسوزانه و پدرانه به موضوع نگاه کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه