اخبار داغ

تجلی اقتصاد مقاومتی با پرورش گاو شیری در سیستان وبلوچستان/ اشتغالزایی ۱۰ نفره دستاورد پشتکار کارآفرینان بسیجی

تجلی اقتصاد مقاومتی با پرورش گاو شیری در سیستان وبلوچستان/ اشتغالزایی ۱۰  نفره دستاورد پشتکار کارآفرینان بسیجی
کارآفرینان بسجی با ورود به عرصه های مختلف اقتصاد مقاومتی توانستند علاوه بر تامین مخارج زندگی خانواده خود زمینه اشتغالزایی را برای چند نفر دیگر به طور مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، پرورش دام و طیور از گذشته های دور در ایران رایج بوده و خانواده های روستایی و عشایری، با نگهداری تعدادی مرغ و خروس، گاو گوسفند و شترمرغ آن ها را پرورش داده و با استفاده از گوشت، پوست و پر آنها، بخشی از نیازهای خانواده را تامین کرده و مقدار اضافه بر مصرف خود را به شهرها برده و می فروختند و در یک نمونه خیلی کوچک، ضمن تامین بخشی از نیازهای خود، به چرخه اقتصادی کشور نیز کمک می کردند، همان روشی که امروز نام اقتصاد مقاومتی بر آن گذاشته شد و تلاش های فراوانی برای به نتیجه رساندن آن در حال انجام است.
در این میان اما وقتی صحبت از کارآفرینی افراد موفق می شود عده ای تصور می کنند که شروع آن نیازمند سرمایه ای زیاد است ولی هستند افرادی که در راستای اقتصاد مقاومتی تسهیلاتی از بسیج سازندگی گرفته و کار خود را شروع می کنند.  
در همین زمینه گفت وگویی با دو تن از فعالین عرصه اقتصاد مقاومتی در استان پهناور سیستان وبلوچستان داشتیم که با استفاده از تسهیلات بسیج سازندگی علاوه بر اینکه منبع درآمدی برای خود و خانواده اش ایجاد کرده اند، توانستند برای چند نفر دیگر هم زمینه اشتغالزایی را فراهم کنند.
 
اشتغالزایی در منطقه صفرمرزی
فقیرمحمد گمشادزهی کارآفرین موفق در عرصه پرورش دام سنگین در منطقه میرجاوه روستای ریگ ملک در این باره به خبرنگار عصرهامون گفت: از ابتدا به پرورش دام علاقمند بودم اما سرمایه ای برای شروع کار نداشتم که با اطلاع از پرداخت وام اشتغالزایی توسط بسیج سازندگی و حمایت های آنان توانستم در این عرصه حضور پیدا کنم و با استفاده از تسهیلات اشتغالزایی بسیج سازندگی به پرورش دام سنگین روی آوردم.
وی با بیان اینکه پرورش دام سنگین به ویژه گاو سود بسیار زیادی دارد، افزود: علاوه بر گوشت، شیر گاو هم منبع درآمد بسیار خوبی است که در این زمینه با وجود 5 گاو علاوه بر اینکه معیشت خود و خانواده ام را تامین می کنم توانسته ام برای دو نفر دیگر درآمدی زایی را به وجود بیاورم تا آنها هم از این طریق کسب درآمد کنند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون،,
,
,
,
, اشتغالزایی در منطقه صفرمرزی,
, عصرهامون ,
,
,
, ,

به گفته این کارآفرین موفق، گاوداری شغلی لذت بخش و سود آور است که تماما برکت دارد.
گمشادزهی خاطرنشان کرد: ایجاد این مشاغل در روستا‌ها می‌تواند به اشتغالزایی جوانان و کارآفرینی در روستاها کمک شایانی کند و همچنین توسعه این کار‌ها در روستا‌های سراسر کشور می‌تواند در اقتصاد کشور نیز موثر واقع شود.
 
اشتغالزایی و تولید محصولات بومی در سال حمایت از کالای ایرانی
پرویز پودینه بحری دیگر کارآفرین موفق طرح خودکفایی و اشتغال زایی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه در حال حاضر پرورش دهنده ۲۰ گاو و گوساله گوشتی در شهرستان نیمروز هستم، گفت: با تلاش و پشتکار، توکل برخدا توانستم در این راه گام بردارم، شروع کارم با سه گاو بود اما با توسعه کارم در گاوداری و افزایش تعداد گاوها توانستم زمینه اشتغالزایی را برای پنج نفر دیگر فراهم کنم که سه نیروی کار فرزندانم هستند و دو نفر دیگر از جوان جویای کار بومی نیمروز می باشند.
 
,
,
,
,
, اشتغالزایی و تولید محصولات بومی در سال حمایت از کالای ایرانی,
, عصرهامون ,
,
, ,


این کارآفرین هم اکنون کار پرورش گاو شیری را در دو نوبت صبح و عصر انجام می دهد و در همین راستا علاوه بر فروش شیرهای گاوها اقدام به تولید پنیر، روغن و کشک کرده و کسب درآمد می کند که این فعالیت باعث شده در روز ۵۰ کیلو شیر تولید شود.
گفتنی است که این کارآفرین موفق در سال حمایت از کالای ایرانی علاوه بر ایجاد اشتغالزایی و تولید محصولات بومی سالانه ۲۱ میلیون تومان از فروش فرآورده های لبنی و گوشت کسب درآمد کند.
 
انتهای پیام/

,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه