معاون اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل اراک مافیای خودرو را از عوامل مؤثر برافزایش قیمت خودرو دانست و گفت: عدهای سرمایهدار در قالب مافیا، خودرو را از شرکتها میگیرند و باقیمت بالاتر در بازار میفروشند.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ در پی کاهش قیمت ارز، مردم منتظرند که یا بسیاری از قیمتهایی که در اینیک سال اخیر افزایش داشته کاهش یابد و یا حداقل ثابت بماند در این میان اماواگرهایی درباره آزاد شدن و یا افزایش نرخ خودروی داخلی به گوش میرسد. وزارت صمت نیز در این حوزه تصمیم قطعی خود را اعلام نکرده است و به همین وسیله بهعلاوه بر دامن زدن به حرفوحدیثها بازار خودرو را بیشازپیش بیثبات میکند.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,بزرگی معاون اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به اینکه در چند روز اخیر کاهش قیمت دلار را شاهد بودیم گفت: قیمت دلار کاهش پیدا کرد، اما قیمت خودرو تغییر چندانی نداشته است.
بزرگی اظهار کرد: قیمت خودروهای خارجی کاهش بسیار کم و نامحسوسی داشته و این در حالی است که در برخی موارد قیمت خودروی داخلی حتی افزایش هم داشته است.
وی افزایش قیمت خودروی داخلی را به دلیل افزایش قیمت از سوی شرکتهای خودروسازی داخلی میداند.
معاون اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل مافیای خودرو را از عوامل مؤثر برافزایش قیمت خودرو دانست و عنوان کرد: عدهای سرمایهدار در قالب مافیا، خودرو را از شرکتها میگیرند و باقیمت بالاتر در بازار میفروشند. این افراد برای به دست آوردن سودهای کلان از خریدوفروش خودرو، قیمتها را افزایش میدهند.
بزرگی عرضه نامناسب خودرو از سوی خودروسازان دیگر عامل گرانی خودرو در این روزها دانست و ادامه داد: بهطور دقیقتر تا سال گذشته همزمان با ثبتنام، خودرو به مشتری تحویل داده میشد اما در حال حاضر شرکت خودروسازی از عرضه بهموقع خودرو متناسب با نیاز مشتری خودداری میکند.
بزرگی، اختلاف قیمت بازار و شرکت را که خود شرکتها و دلالان باعث آن شدهاند را دلیل عدم تمایل خودروسازان به فروش خودرو دانست و تصریح کرد: در حقیقت خودروسازان منتظرند تا با بالا رفتن قیمت خودرو و نزدیک شدن به قیمت بازار ، سود بیشتری را به دست بیاورند.
وی اضافه کرد: تا زمانی که افزایش قیمت کارخانه مصوب نشود، بهوسیله واسطهها و باقیمت بالاتر خودرو را به بازار عرضه میکنند. شاهد این مدعا خودروهای زیادی است که در بازار وجود دارد. اگر خودرویی در بازار موجود نباشد مشخص میشود که شرکت خودرو تولید و عرضه نکرده است اما زمانی که خودرو در بازار بهوفور یافت میشود مشخص است که پای کارخانهها هم در همکاری با دلالان و واسطهها در میان است.
معاون اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل اراک عنوان کرد: هجوم مردم برای خرید خودرو در زمان گرانی بیشتر از قبل است. بعضیها خودروها خریداری کرده و نگه میدارند تا باقیمت بیشتر بفروشند اما عدهای برای اینکه ارزش پول خود را حفظ کنند به خرید خودرو روی میآورند.
وی با اشاره به اینکه عدهای از مردم فقط توان خرید مدلهای محدودی از خودرو رادارند گفت: خودروهای خارجی هم مشتریان زیادی دارد، خودروهایی بارده قیمت بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان نسبت به سایر خودروهای خارجی بهتر به فروش میرود وعدهی محدودی خودرویی باقیمت بیش از ۳۰۰ میلیون تومان را خریداری میکنند. اما خودروهای ایرانی هم مشتریهای خاص خود را دارد چون عده زیادی توان خرید خودرو باقیمت بالا را ندارند.
بزرگی عرضه مناسب خودرو، متناسب با تقاضای مشتری را راهکاری برای کنترل قیمتها و تثبیت بازار دانست و افزود: اگر تقاضا از عرضه بیشتر باشد قیمتها روزبهروز افزایش مییابد اما اگر عرضه متناسب با تقاضا باشد قیمتها کاهش مییابد.
وی خاطرنشان کرد: اگر شرکتها متناسب با نیاز مردم یا خودرو تولید و یا وارد کنند دیگرکسی بهعنوان سرمایهگذاری وارد بازار خودرو نمیشود و تنها مصرفکننده واقعی خودرو را خریداری میکند.
انتهای پیام/
بزرگی معاون اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به اینکه در چند روز اخیر کاهش قیمت دلار را شاهد بودیم گفت: قیمت دلار کاهش پیدا کرد، اما قیمت خودرو تغییر چندانی نداشته است.
, دیار آفتاب,بزرگی اظهار کرد: قیمت خودروهای خارجی کاهش بسیار کم و نامحسوسی داشته و این در حالی است که در برخی موارد قیمت خودروی داخلی حتی افزایش هم داشته است.
,وی افزایش قیمت خودروی داخلی را به دلیل افزایش قیمت از سوی شرکتهای خودروسازی داخلی میداند.
,معاون اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل مافیای خودرو را از عوامل مؤثر برافزایش قیمت خودرو دانست و عنوان کرد: عدهای سرمایهدار در قالب مافیا، خودرو را از شرکتها میگیرند و باقیمت بالاتر در بازار میفروشند. این افراد برای به دست آوردن سودهای کلان از خریدوفروش خودرو، قیمتها را افزایش میدهند.
,بزرگی عرضه نامناسب خودرو از سوی خودروسازان دیگر عامل گرانی خودرو در این روزها دانست و ادامه داد: بهطور دقیقتر تا سال گذشته همزمان با ثبتنام، خودرو به مشتری تحویل داده میشد اما در حال حاضر شرکت خودروسازی از عرضه بهموقع خودرو متناسب با نیاز مشتری خودداری میکند.
,بزرگی، اختلاف قیمت بازار و شرکت را که خود شرکتها و دلالان باعث آن شدهاند را دلیل عدم تمایل خودروسازان به فروش خودرو دانست و تصریح کرد: در حقیقت خودروسازان منتظرند تا با بالا رفتن قیمت خودرو و نزدیک شدن به قیمت بازار ، سود بیشتری را به دست بیاورند.
,وی اضافه کرد: تا زمانی که افزایش قیمت کارخانه مصوب نشود، بهوسیله واسطهها و باقیمت بالاتر خودرو را به بازار عرضه میکنند. شاهد این مدعا خودروهای زیادی است که در بازار وجود دارد. اگر خودرویی در بازار موجود نباشد مشخص میشود که شرکت خودرو تولید و عرضه نکرده است اما زمانی که خودرو در بازار بهوفور یافت میشود مشخص است که پای کارخانهها هم در همکاری با دلالان و واسطهها در میان است.
,معاون اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل اراک عنوان کرد: هجوم مردم برای خرید خودرو در زمان گرانی بیشتر از قبل است. بعضیها خودروها خریداری کرده و نگه میدارند تا باقیمت بیشتر بفروشند اما عدهای برای اینکه ارزش پول خود را حفظ کنند به خرید خودرو روی میآورند.
,وی با اشاره به اینکه عدهای از مردم فقط توان خرید مدلهای محدودی از خودرو رادارند گفت: خودروهای خارجی هم مشتریان زیادی دارد، خودروهایی بارده قیمت بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان نسبت به سایر خودروهای خارجی بهتر به فروش میرود وعدهی محدودی خودرویی باقیمت بیش از ۳۰۰ میلیون تومان را خریداری میکنند. اما خودروهای ایرانی هم مشتریهای خاص خود را دارد چون عده زیادی توان خرید خودرو باقیمت بالا را ندارند.
,بزرگی عرضه مناسب خودرو، متناسب با تقاضای مشتری را راهکاری برای کنترل قیمتها و تثبیت بازار دانست و افزود: اگر تقاضا از عرضه بیشتر باشد قیمتها روزبهروز افزایش مییابد اما اگر عرضه متناسب با تقاضا باشد قیمتها کاهش مییابد.
,وی خاطرنشان کرد: اگر شرکتها متناسب با نیاز مردم یا خودرو تولید و یا وارد کنند دیگرکسی بهعنوان سرمایهگذاری وارد بازار خودرو نمیشود و تنها مصرفکننده واقعی خودرو را خریداری میکند.
,انتهای پیام/
,
ارسال دیدگاه