اخبار داغ

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خلیل آباد خبر داد؛

رشد ۷۰۰ درصدی سند دار شدن موقوفات خلیل آباد

رشد ۷۰۰ درصدی سند دار شدن موقوفات خلیل آباد
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خلیل آباد با بیان اینکه تعداد 212 سند مالکیت در یک سال گذشته اخذ شد که نسبت به سال مشابه آن 700 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: وقف هایی با نیت قرآنی، تامین دارو، کمک به نیازمندان، علم و فناوری و... مورد نیاز شهرستان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید احمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی، اظهار داشت: به تناسب مناسبت ها در ایام مختلف سال نیز طرح های مختلفی نظیر آرامش بهاری، نشاط معنوی، سوگواره یاس نبوی، بصیرت عاشورایی و .... برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: تثبیت اراضی وقفی به جهت جلوگیری از تصرف و تجاوز به اراضی وقفی در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه به صورت ویژه قرار دارد.

,

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خلیل آباد با بیان اینکه تعداد 212 سند مالکیت در یک سال گذشته اخذ شد که نسبت به سال مشابه آن 700 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: موقوفاتی نیز در سطح شهرستان شناسایی شده که توانستیم اسناد آن را از اداره ثبت اسناد اخذ کنیم.

,

وی با بیان اینکه بیش از 120 قرآن آموز در سطح شهرستان خلیل آباد وجود دارد، اذعان کرد: در موضوعات قرآنی علاوه بر اجرای مجالس و محافل قرآنی در سطح شهرستان و امامزادگان در طول ایام سال، مسابقات حفظ و تلاوت قرآن کریم برگزار شد.

,

حسینی با اشاره به جلب مشارکت واقفین در امور عمرانی، عنوان کرد: در مزار امامزاده سید هادی روستای شوراب بیش از 210 میلیون تومان در سال گذشته، هزینه بهسازی، کف سازی، تعمیر گنبد و خرید ضریح مطلا شده است.

,

وی همچنین در ادامه تشریح کرد: اطلاعات موقوفات، رقبات، مستأجرین و نیات به صورت دقیق در سامانه جامع ادارات اوقاف و امور خیریه ثبت شده است و به هیچ عنوان نمی توان این اطلاعات را تغییر داد و اداره اوقاف بر اساس این سامانه موظف است در راستای ادای نیت واقفین تلاش کند.

,

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بیش از 90 درصد موقوفات شهرستان بحث تعزیه داری و اطعام مخصوصاً ماه محرم و صفر است، ابراز کرد: واقفان، خیرین و مردم شهرستان سعی کنند نیت وقف های جدید خود را به سمت وقت های مورد نیاز جامعه سوق دهد تا در این وضعیت کشور و مشکلاتی که وجود دارد، بتوانیم دردی را از دردهای جامعه درمان شود.

,

وی در پایان با بیان اینکه وقف هایی با نیت قرآنی، تامین دارو، کمک به نیازمندان، علم و فناوری و... مورد نیاز شهرستان است، خاطرنشان کرد: خیرین و واقفانی که به دنبال وقف جدید هستند می توانند از نظر مشاوران وقف مستقر در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان استفاده کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه