اخبار داغ

توسط نماینده مجلس انجام می‌شود

پیگیری جهت افزایش حوزه‌های انتخابیه خراسان‌جنوبی/ نمایندگان استان افزایش می‌یابند؟

پیگیری جهت افزایش حوزه‌های انتخابیه خراسان‌جنوبی/ نمایندگان استان افزایش می‌یابند؟
نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که در صورت تصویب طرح تعداد نمایندگان استان پنج نفر می‌شود، گفت: هر نماینده می‌تواند یک موتور برای توسعه باشد به شرطی که مدیران بتوانند از ظرفیت نمایندگان استفاده کنند و پیگیری صورت گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خاورستان، به موضوع انتزاع حوزه انتخابیه طبس و بشرویه از فردوس و سرایان اشاره کرد و گفت: با نهایی شدن و تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی، یک نماینده به خراسان‌جنوبی اضافه می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی افزود: 51 درصد خراسان‌جنوبی یک حوزه انتخابیه است که این سطح بسیار وسیع است و یک نماینده نمی‌تواند همه کارها را انجام دهد.

,

 

,

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گاهی باید حدود چهار ساعت زمان گذاشت تا از یک حوزه انتخابیه به حوزه دیگر رسید.

,

 

,

امیرحسنخانی ادامه داد: اگر وزیر و یا مسئولی به خراسان‌جنوبی سفر کند یک یا دو روز باید زمان بگذارد تا بتواند یک حوزه انتخابی را مورد بازدید قرار بدهد در حالی که بسیاری از حوزه‌های انتخابیه استان را می‌توان در نصف روز مورد بازدید قرار داد.

,

 

,

وی عنوان کرد: این طرح در مجلس هشتم و نهم نیز در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح شده که در قالب افزایش 20 نماینده در کشور بوده است.

,

 

,

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون این طرح در قالب افزایش 40 نماینده است که حوزه‌های انتخابیه بیشتری را درگیر کرده است.

,

 

,

امیرحسنخانی با بیان این‌که این طرح در مجلس هشتم با یک رأی اختلاف رد شد، خاطرنشان کرد: این طرح در گذشته لایحه دولت بوده است و اکنون به دلیل این‌که دولت لایحه نداده است در قالب طرح نمایندگان مطرح شده است.

,

 

,

وی با اشاره به این‌که از ابتدای مجلس دهم این طرح مطرح شد و در کمیسیون شوراها مصوب شده است، گفت: دولت بهانه‌هایی مبنی بر افزایش هزینه‌ها بر این طرح گرفت و گفته شد که این افزایش را نمی‌پذیریم اما مقرر شد نمایندگان طرح را طوری بنویسند که بهانه‌ای مبنی بر افزایش هزینه‌های دولت گرفته نشود و در ابتدا به هزینه‌های دولت اضافه نشود.

,

 

,

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هزینه برگزاری انتخابات مطرح می‌شود اما در گذشته در تمام این محدوده انتخابات بوده و وجود دو کاندیدای مجزا خیلی هزینه‌ها را اضافه نمی‌کند.

,

 

,

امیرحسنخانی با بیان این‌که با افزایش 40 نماینده در مجلس تعداد نمایندگان 10 درصد افزایش می‌یابد و این به معنای افزایش سؤال و تذکرات برای دولت است، گفت: مطمئناً با افزایش تذکرات و نظارت بیشتر مردم رضایت خواهند داشت.

,

 

,

وی با اشاره به این‌که در صورت تصویب طرح تعداد نمایندگان استان پنج نفر می‌شود، افزود: هر نماینده می‌تواند یک موتور برای توسعه باشد به شرطی که مدیران بتوانند از ظرفیت نمایندگان استفاده کنند و پیگیری صورت گیرد.

,

 

,

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود دو نوع بودجه، تصریح کرد: یک نوع بودجه، بودجه استان است که کسی برود یا نرود به استان می‌آید و تخصیص آن به مدیران و نمایندگان بستگی دارد و مراجعات  مکرر و پیگیری تأثیرگذار است.

,

 

,

امیرحسنخانی با اشاره به اینکه یک بودجه برای مسائل کشوری است که مدیران استان باید از این بودجه‌های ملی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: یک سری اعتبارات سرجمع داریم که درباره یک موضوع، بودجه وجود دارد و بایستی در مواردی که بیشتر نیاز است از آن بودجه استفاده شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه