اخبار داغ

رئیس اتحادیه نانوایان خراسان‌جنوبی:

تأمین 95 درصد آرد خراسان‌جنوبی از خارج از استان/ مجوز احداث نانوایی صادر نمی‌شود

تأمین 95 درصد آرد خراسان‌جنوبی از خارج از استان/ مجوز احداث نانوایی صادر نمی‌شود
رئیس اتحادیه نانوایان خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه مجوز جدیدی برای احداث نانوایی صادر نخواهد شد چرا که تعداد نانوایی‌های موجود در سطح شهر بیش از دو برابر نیاز جمعیت شهر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبر مرادی رئیس اتحادیه نانوایان خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: در شهرستان بیرجند 242 نانوایی وجود دارد که از این تعداد 197 نانوایی دولتی و 45 نانوایی آزادپز هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

نانوایی‌های موجود بیش از دو برابر نیاز شهر است

, نانوایی‌های موجود بیش از دو برابر نیاز شهر است,

وی با بیان این‌که نیاز شهر بیرجند 120 نانوایی است، افزود: در حال حاضر هیچ‌گونه مجوز جدیدی برای احداث نانوایی صادر نخواهد شد چرا که تعداد نانوایی‌های موجود در سطح شهر بیش از دو برابر نیاز جمعیت شهر است.

,

 

,

رئیس اتحادیه نانوایان خراسان‌جنوبی با بیان این‌که هر نانوا حداقل سه کارگر را مشغول به کار دارد، گفت: طبق آنالیزی که در سال 91 صورت گرفته هر نانوایی دستگاهی بایستی روزانه 12 کیسه آرد پخت کند تا بتواند جوابگوی هزینه کارگر و هزینه‌های جاری باشد اما اکنون این مقدار به 7 یا 8 کیسه رسیده است.

,

 

,

مرادی تصریح کرد: با توجه به این‌که قیمت نان از سال 91 سال افزایش نداشته است نانوا مجبور است از وزن چانه‌ها کمک کند تا بتواند هزینه‌های جاری و دستمزد کارگر را تأمین کند.

,

 

,

وی با بیان این‌که توزیع آرد بستگی به پخت نانوایی‌ها دارد، بیان کرد: با بازرسی مشترکی که توسط اتحادیه نانوایان و سازمان صنعت و معدن و تجارت و اداره غله انجام می‌شود هر چه قدر متصدی نانوایی پخت داشته باشد همان اندازه کیسه آرد به آن‌ها داده می‌شود.

,

 

,

توزیع آرد بر اساس نیاز محل، اعلام متصدی نانوایی و گشت مشترک 124 

, توزیع آرد بر اساس نیاز محل، اعلام متصدی نانوایی و گشت مشترک 124 ,

رئیس اتحادیه نانوایان خراسان‌جنوبی با بیان این‌که توزیع آرد بر اساس نیاز محل، اعلام متصدی نانوایی و گشت مشترک 124 صورت می‌گیرد، گفت: به طور متوسط روزانه به نانوایی‌های لواش 10 تا 12 کیسه آرد و نانوایی‎های داخل کوچه‌ها هشت کیسه آرد و نانوایی‌‌های سنتی شش تا  هفت کیسه آرد داده می‌شود.

,

 

,

مرادی ادامه داد: در مسیرهای پر رفت‌و آمد و حاشیه خیابان‌ها بنا به درخواست نانوایان مقدار سهمیه کم یا زیاد می‌شود به طوری که ممکن است نانوایی باشد که در روز تنها 3 کیسه پخت کند.

,

 

,

95 درصد آرد استان از  خارج از استان تأمین می‌شود

, 95 درصد آرد استان از  خارج از استان تأمین می‌شود,

وی با بیان این‌که 95 درصد آرد استان از خارج از استان تأمین می‌شود، تصریح کرد: بخشی از گندم داخلی فاقد کیفیت است و نباید آن را در تولید نان استفاده کرد اما این گندم بی‌کیفیت با گندم مرغوب مخلوط می‌شود و در تولید آرد نان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

,

 

,

استان خراسان‌جنوبی تنها استانی است که کارگران نانوایی آن بیمه هستند

, استان خراسان‌جنوبی تنها استانی است که کارگران نانوایی آن بیمه هستند,

رئیس اتحادیه نانوایان خراسان‌جنوبی با بیان این‌که استان خراسان جنوبی تنها استانی است که کارگران نانوایی آن بیمه هستند، گفت: هفت درصد بیمه تأمین اجتماعی که کارگر باید پرداخت کند متصدی نانوایی پرداخت می‌کند چرا که سازمان تأمین اجتماعی تنها صاحب پروانه را می‌شناسد.

,

 

,

مرادی عنوان کرد: یکی از مشکلات نانواها در بیرجند پایین بودن کیفیت آرد است و برای بهتر شدن کیفیت نان نیاز به استفاده از بهبوددهنده برای آرد است که خود نیاز به هزینه دارد.

,

 

,

وی بیان کرد: کیفیت نان تنها دست نانوا نیست و بذر اصلاح شده، روش نگهداری گندم و جمع آوری گندم نیز در کیفیت یک نان تأثیر دارد.

,

 

,

رئیس اتحادیه نانوایان خراسان‌جنوبی مطرح کرد: وقتی کیفیت آرد پایین باشد ضایعات نان نیز بیشتر است پس نمی‌توان از نانوا انتظار نان با کیفیت داشت و البته نانوایی که نان با کیفیت دارد به هنر  خود نانوا نیز بستگی دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه