اخبار داغ

عمق فاجعه در شب زلزله؛

بیمارستان‌های دکوری!/سفر ۱۵۰ کیلومتری برای ویزیت یک متخصص

بیمارستان‌های دکوری!/سفر ۱۵۰ کیلومتری برای ویزیت یک متخصص
شب حادثه با هجوم مردم به بیمارستان درد بیماران بیشتر شد وقتی با جواب متخصص نداریم روبرو شدند؛ دریغ از یک متخصص ارتوپد در این بیمارستان دکوری!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  مرصاد ، تصورش را بکنید که روزانه 1200 بیمار به یک بیمارستان موقت با 50 تخت در طول یکسال مراجعه کنند؛ آن هم نه هرجایی در یک منطقه‌ای که در این یکسال هر روز شاهد وقوع زمین‌لرزه بوده و در قلب حادثه خدمت‌رسانی کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرصاد,

این وضعیت دردناک آنجا وخیم‌تر می‌شود که بدانید این بیمارستان متخصص ندارد؛ آن هم در شرایطی که بیشتر بیماران این بیمارستان بیماران ترومایی هستند و هر لحظه این مناطق آبستن یک حادثه تلخ بوده و نیاز فوری و واجب این بیمارستان به متخصصان بسیار حیاتی است.

,

جای سوال است که با وجود هشدار‌های داده شده در مورد ادامه پس‌لرزه‌ها تا دوسال بعد از زلزله بزرگ 7.3 ریشتری آبان 96 و بعد از گذشت یکسال از آن حادثه چرا مسئولان دانشگاه علوم پزشکی از این نیاز حیاتی غفلت و چشم‌پوشی کرده‌اند.

,

بیمارستان بانگر سرپل ذهاب یکی از این بیمارستان‌ها دکوری است که در زلزله 6.4 ریشتری چهارم آذرماه و همین چند شب پیش با مراجعه زیاد مردمی روبه‌رو شد که نتوانست خدمت‌رسانی صحیحی به آنها داشته باشد.

,

بیمارستانی که اوایل آذرماه سال گذشته افتتاح شد و بار بیمارستان تخریب شده شهدای سرپل‌ذهاب را یکسال است به دوش می‌کشد.

,

شب حادثه با هجوم بیماران به بیمارستان درد بیماران بیشتر شد وقتی با جواب متخصص نداریم روبرو شدند؛ دریغ از یک متخصص ارتوپد در این بیمارستان دکوری!

,

می‌گویند تمام بیمارانی که نیازمند متخصص ارتوپد بوده‌اند با فوریت به کرمانشاه اعزام شده‌اند؛ یک بیمار با وضعیتی اسفناک باید 150 کیلومتر را تا کرمانشاه بیاید تا بتواند از خدمات یک متخصص بهره‌مند شود.

,

بیمارستان صحرایی ثلاث باباجانی هم یکی از دیگر از این بیمارستان‌های دکوری است که در یکسال گذشته بارها در ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله‌زده و علی رغم تاکیدات مکرر استاندار کرمانشاه برای تجهیز این بیمارستان و حضور متخصصان در آن اقدامی برای آن نشده است.

,

وضعیت استان کرمانشاه یک وضعیت عادی نیست حداقل در شرایط فعلی؛ این را مدیران ما یا درک نکرده‌اند یا از کنار آن به سادگی گذشته‌اند که هربار با یک حادثه تازه ناکارایی‌ و غفلتشان گُل می‌کند و دسته‌گل‌ به آب می‌دهند.

,

شب حادثه استاندار کرمانشاه با حضور در بیمارستان بانگر در تماس با رییس دانشگاه علوم پزشکی دستور می‌دهد هرچه سریعتر متخصصان را به این بیمارستان اعزام کند!

,

افکار عمومی منتظر پاسخگویی دانشگاه علوم پزشکی هستند و باید در برابر این کوتاهی‌ و قصور و اینکه چرا تدابیر لازم را برای خدمت‌رسانی مطلوب در بیمارستان‌های دکوری نداشته به مردم پاسخگو باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه