اخبار داغ

مسئول دفتر هنرهای نمایشی حوزه هنری البرز:

جشنواره مقاومت در کشور به یک ضرورت تبدیل شده است/ "عروس" نماینده البرز در جشنواره تئاتر مقاومت

جشنواره مقاومت در کشور به یک ضرورت تبدیل شده است/ "عروس" نماینده البرز در جشنواره تئاتر مقاومت
ایمان اردی زاده گفت: سابقه درخشان دفاع مقدس و مقاومت مردم ایران، در سطحی از جایگاه ارزشی قرار دارد که وجود جشنواره فیلم مقاومت را به یک الزام تبدیل کرده است تا پرچم ارزش‌های مقاومتی ما همیشه در اهتزاز بماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ ایمان اردی‌زاده مسئول دفتر هنرهای نمایشی حوزه هنری البرز در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: سابقه درخشان دفاع مقدس و مقاومت مردم ایران، در سطحی از جایگاه ارزشی قرار دارد که وجود جشنواره فیلم مقاومت را به یک الزام تبدیل کرده است تا پرچم ارزش‌های مقاومتی ما همیشه در اهتزاز بماند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,

جشنواره مقاومت در کشور به یک ضرورت تبدیل شده است/نمایش «عروس» نماینده استان البرز در جشنواره تئاتر مقاومت است///خبر تولیدی///

, جشنواره مقاومت در کشور به یک ضرورت تبدیل شده است/نمایش «عروس» نماینده استان البرز در جشنواره تئاتر مقاومت است///خبر تولیدی///,

وی افزود: به نظر می رسد با توجه به دامنه و گستردگی معنای مقاومت و مفاهیم و رویدادهای کنونی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و بین المللی، جشنواره مقاومت باید فضایی باشد که هنرمندان را به سمت نگاه دقیق و ریزبینانه نسبت به دفاع سوق دهد، در این صورت است که برای حضور و مشارکت فعالانه هنرمندان ایجاد انگیزه خواهد کرد.

,

این هنرمند علت موفقیت و پیشرفت سینمای هالیوود را توجه به فرهنگ کشور خود و تاکید بر تقویت ریشه‌های آن معرفی کرد و گفت: سینمای هالیود با روایت فرهنگ کشور خود در قالب هنر توانسته است به سطح بالایی از جذب مخاطب دست یابد و از مرز اندیشه مردم دیگر کشور‌های عبور کرده و محبوبیتی بین‌المللی پیدا کند. جشنواره فیلم مقاومت نیز برای حفظ مخاطب بین‌المللی، به حفظ ریشه‌های فرهنگ و ایجاد جذابیت در انتقال آن نیاز مبرمی دارد.

,

, ,

اردی زاده ادامه داد: دباره موضوع مقاومت به ویژه مقاومت مردم خوزستان و آبادان آثار کمی ساخته شده است و فیلمسازان جوان می توانند از این موضوعات ناب برای سوژه آثار خود استفاده کنند.

,

متولیان و مسئولان جشنواره باید فیلم ها و تئاترهای برگزیده جشنواره مقاومت را به تله فیلم تبدیل کنند و صدا وسیما این تله فیلم ها را پخش کند تا مردم  تولیدات اثرگذار این جشنواره بشناسند.

,

وی گفت: نمایش «عروس» به کارگردانی محمد اسماعیل‌زاده‌ها از تولیدات دفتر هنرهای نمایشی حوزه هنری البرز است که در جشنواره ملی مقاومت حضور دارد.

,

این نمایش با بازی علی برنگی، محمد رشنو و مرتضی مرادی به موضوع جنگ و مقاومت مردم خوزستان خاصه مردم آبادان در جریان حصر آبادان می پردازد. قصه این نمایش به دغدغه‌ها و علایق دو نوجوان آبادانی در بحبوحه هجوم بعثی‌ها به مرزهای جنوبی ایران اختصاص یافته است.

,

گفتنی است این نمایش 9 آذر در سالن چارسو تئاتر شهر در دو سانس۱۶ و ۱۹ به روی صحنه می‌رود.

,

لازم به ذکر است شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت شامل دو بخش صحنه‌ای، خیابانی و محیطی روزهای ۶ الی ۱۰ آذر ماه در سالن‌های تئاتر استان تهران برگزار می‌شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه