اخبار داغ

بی توجهی مسئولان زخمی بر پیکره صنایع دستی پارسیان/ تولیدات هنری با رکود روبرو می شوند

بی توجهی مسئولان زخمی بر پیکره صنایع دستی پارسیان/ تولیدات هنری با رکود روبرو می شوند
هنر دستان بانوان پارسیان به علت نبود بازار فروش در داخل کشور و عدم شناسایی بازارهای جهانی برای صادرات در آستانه نابودی قرار گرفته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ صنایع دستی هر دیاری علاوه بر اینکه بیانگر خصوصیات تاریخی، اجتماعی و فرهنگی آن محسوب می شود در حال حاضر نقش ویژه ای در توسعه صنعت گردشگری دارد و در زمزه منابع اقتصادی در حوزه درآمدزایی به شمار می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

استان هرمزگان از جمله استان های شاخص در پرورش هنرمندان و تولید و تهیه صنایع دستی بومی است به گونه ای که در اغلب شهرستان های این استان شاهد ظهور و بروز استعداد های هنرمندان این خطه در حوزه ها و قالب های مختلفی هسنیم.

,

در دنیای کنونی مناطق محتلف ایران با کمبود هنرمند مواجه نیستند بلکه نبود بازار فروش مناسب در داخل کشور و نیز عدم شناسایی بازارهای جهانی برای فروش محصولات و صنایع دستی و هنری مشکلات بیشماری را پیش روی این قشر از جامعه قرار داده است.

,

کم اهمیتی و عدم توجه به هنرها و صنایع خلاق هنرمندان  سبب شده غبارهای فراموشی مسئولان بر روی صنایع دستی بنشیند و هنرمندان را در تنگنای معیشتی قرار دهد.

,

, , ,

 مکان مناسبی برای آموزش هنرهای تجمسی وجود ندارد

,  مکان مناسبی برای آموزش هنرهای تجمسی وجود ندارد,  مکان مناسبی برای آموزش هنرهای تجمسی وجود ندارد,

شهرستان پارسیان نیز با پرورش هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی در تولید محصولات متنوع سال هاست ابراز وجود می کند اما این صنعت پارسیان به دلیل مشکلات ذکر شده در هاله ای از غفلت قرار گرفته است.

,

یکی از هنرمندان شهرستان پارسیان با اشاره به فعالیت هشت ساله خود در عرصه هنرهای تجمسی اظهار کرد: در طول مدت فعالیت  متاسفانه تاکنون هیج مرجعی برای صدور مجوز حوزه هنرهای تجسمی اقدامی نکرده است.

,

وی با بیان اینکه مکان مناسبی برای آموزش این رشته وجود ندارد، گفت: از آنجایی که برای صنعتگران این شهرستان هیچ گونه مکان و یا دوره تخصصی خاصی در نظر گرفته نشده لذا تمامی دوره های آموزشی در مساجد برگزار می شود.

,

, , ,

یکی از فعالان هنرهای دستی پارسیانی با اشاره به فعالیت در زمینه سوخته نگاری، تکینک روی شیشه و ... بیان کرد: با وجود اینکه چهارسال از بهترین روزهای عمر خود را در این راه گذرانده ام اما مسئولان حمایت های خود را دریغ نموده اند.

,

وی افزود: در این مدت بدون بدون حمایت های مسئولان و حتی مکان مناسب برای نمایشگاه تمامی آثار هنری خود را در معرض دید عموم قرار می دهیم.

,

این هنرمند پارسیانی با اشاره برگزاری نمایشگاه 10 روزه در هفته صنایع دستی اظهار کرد: برای این نمایشگاه فقط یک میلیون تومان هزینه اجاره پرداخت کردیم که متاسفانه درآمد ناشی از فروش محصولات جوابگوی هزینه ها نیست.

,

, , ,

تولید  آثار هنری با رکود مواجه می شود

, تولید  آثار هنری با رکود مواجه می شود, تولید  آثار هنری با رکود مواجه می شود,

این بانوی صنعتگر با تاکید بر اینکه بی توجهی مسئولان عامل فراموشی صنایع دستی است، گفت:  برخی از آثار صنایع دستی شهرستان به دلیل بی توجهی و عدم حمایت های مسئولان  در آستانه فراموشی قرار گرفته اند.

,

وی با کاهش تمایل بانوان برای فعالیت در عرصه هنرهای دستی، تاکید کرد: نبود بازار فروش محصولات و نیز عدم حمایتهای مسئولان از علل بی انگیزه بانوان برای فعالیت در این حوزه است.

,

این هنرمند هرمزگانی فراهم نمودن بازار فروش محصولات راهکاری برای ادامه حیات این صنعت است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که هنرمندان نتوانند تولیدات خود را در بازارهای مناسب به فروش برسانند نه تنها انگیزه ای جهت خلق آثار جدید برایشان باقی نمی ماند  بلکه تولید این گونه از آثار با رکود مواجه می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه