اخبار داغ

یزد همچنان در عطش خشکسالی؛

کاهش ۳۸ درصدی بارش باران در شهر یزد

کاهش ۳۸ درصدی بارش باران در شهر یزد
کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد گفت: بارش باران شهر یزد در سال زراعی جدید 38 درصد کاهش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، سال‌ها خشکسالی در یزد وضعیت این استان را به ویژه در روستاها به شدت نگران‌کننده کرده و خشکسالی خسارت‌هایی شدیدی به کشاورزی، منابع آبی و … وارد کرده به نحوی که مردم از خشکسالی به عنوان یک بلا و آفت یاد می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

آسیبی که خشکسالی طی دو دهه اخیر به استان یزد وارد کرده، به مراتب سخت‌تر و سهمگین‌تر از آسیبی است که زلزله به برخی از شهرهای کشور وارد کرده است.

,

کاهش بارندگی از یک طرف و قطع مداوم آب انتقالی به استان یزد، حتی وضعیت آب شرب استان یزد را با مشکلات جدی روبرو کرده است..

,

کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا از کاهش 38 درصدی بارش باران در شهر یزد خبر داد و گفت: بارش باران در سال زراعی جدید شهر یزد 3.3 میلی متر گزارش شده است.

,

میرحسینی با بیان اینکه میانگین بلند مدت بارش شهر یزد در مدت مشابه 5.3 میلی متر است، تاکید کرد: بارش باران از اول مهر ماه تا کنون به عنوان سال زراعی جدید نسبت به میانگین بلند مدت 2 میلی متر یعنی 38 درصد کاهش داشته است.

,

کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد با بیان اینکه از امروز تا پایان هفته جاری برای استان آسمانی صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: طی پیش‌بینی‌های صورت گرفته طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری استان با افزایش دما روبه‌رو خواهد بود.

,

میرحسینی با اشاره به اینکه از اواخر وقت شنبه هفته آینده و طی روز یکشنبه احتمال بارش‌های پراکنده به‌ویژه در ارتفاعات پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان یزد امسال در سال زراعی جدید یعنی از اول مهرماه تا دیروز ۲/۷ میلی‌متر بیشتر از نرمال سال‌های گذشته بارندگی داشته است.

,

وی در پایان بیان داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ده‌بالا و گاریزات با دمای کمینه سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین منطقه استان و همچنین شهرستان بافق با دمای بیشینه ۲۳ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین منطقه استان بوده‌اند.

,

 

,

جبران خشکسالی های متوالی  و  کاهش سطح آب های زیر زمینی استان یزد نیازمند بارش های پی در پی سالیانه و مداوم است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه