اخبار داغ

مسئول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی خبر داد؛

فعال سازی ۲۲۶ کارگاه اقتصاد مقاومتی در خراسان شمالی

فعال سازی ۲۲۶ کارگاه اقتصاد مقاومتی در خراسان شمالی
مسئول بسیج سازندگی سپاه جواد الائمه(ع) خراسان شمالی از ایجاد 226 کارگاه در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی در سطح استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، سرهنگ دوم پاسدار دانیال نقویان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: بسیج سازندگی با رسالت محرومیت زدایی و کمک به مناطق محروم و کمک به معیشت خانوار در مناطق محروم، مثل سنوات قبل در حوزه های مختلف ماموریت خود را شروع کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وی با اشاره به اینکه در شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی، ماموریت های بسیج سازندگی در حوزه های مختلفِ عمرانی-اشتغال-اقتصادی-آموزش-منابع طبیعی و کشاورزی تقسیم شده است، عنوان کرد: ماموریت سپاه در تحقق اقتصاد مقاومتی کمک به معیشت خانوار در مناطق روستایی است و در این ماموریت نگاه صنعتی و توجیه اقتصادی به طرح ها وجود ندارد.

,

مسئول بسیج سازندگی استان با بیان اینکه سالانه حدود 350 کارگاه کوچک خانگی توسط بسیج سازندگی ایجاد می شود، گفت: امسال تعداد 226 کارگاه در قالب طرح های مختلف در شهرستان های استان با رقم حدود 78 میلیارد ریال از منابع سازمان بسیج مستضعفان کشور، با همکاری بانک های طرف قرارداد، ایجاد شده است.

,

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی حدود 30 عرصه اقتصاد مقاومتی را در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن، میراث فرهنگی و گردشگری در مشاغل کوچک و کارگاهی و نیمه صنعتی حمایت می کند، خاطرنشان کرد: به طرح های اقتصاد مقاومتی که نیمه تمام و غیرفعال بوده و به بانک ها بدهکاری داشته اند، تسهیلاتی اعطا شده است.

,

نقویان با اشاره به اینکه در هر شهرستان یک محصول به عنوان قطب معرفی شده است، قطب های هر منطقه را اینگونه برشمرد:

,

شهرستان فاروج: کشت حدود 600 هکتار زعفران و ایجاد صنایع تبدیلی آن

,

شهرستان شیروان: صنایع تبدیلی خیارشور ، کشت گلخانه ای گیاهان دارویی

,

شهرستان های بجنورد، اسفراین و بخش هایی از جاجرم و مانه و سملقان: پیشگیری از ضایعات محصولات باغی و زراعی، خشک کردن میوه ها و محصولات زراعی

,

شهرستان راز وجرگلان: پیله ابریشم و صنایع مرتبط به ابریشم (از مرحله کاشت توتستان ها تا عمل آوری پیله ابریشم)

,

شهرستان گرمه: تولید سمنو به خصوص در منطقه ایور و درق

,

شهرستان جاجرم: لبنیات و بخصوص ماست در شهر سنخواست

,

این مقام مسئول با بیان اینکه ماموریت های اقتصادی محول شده به بسیج سازندگی در حال اجرا است، گفت: به عنوان مثال با همکاری بنیاد تعاون سپاه و بانک انصار، با همت تعدادی از متقاضیان استان، تعداد 9 واحد پرورش گوساله پرواری راه اندازی شده که شش واحد از آن ها به مرحله اجرا رسیده است.

,

وی در ادامه افزود: بسیج سازندگی استان با ترویج الگوهای موفق و معرفی و تکنولوژی روز دنیا برای پروار بندی و چندقلو زایی دام سبک، در حال همکاری با دامداران داوطلب در این حوزه است.

,

نقویان همچنین با اشاره به همکاری بسیج سازندگی با آستان قدس رضوی، خاطرنشان کرد: با توجه به امتیاز خراسان شمالی در همجوار بودن با حرم مطهر رضوی، تفاهم نامه ای با آستان قدس جهت محرومیت زدایی، منعقد شده است.

,

این مقام مسئول در ادامه گفت: این تفاهم نامه که در قالب سه طرحِ لایروبی، مرمت و بازسازی قنوات تعریف می شود، شامل 50 درصد کمک مالی آستان قدس و 35 درصد کمک دولت می شود که بخشی از بودجه دولت از محل سفر مقام معظم رهبری به استان تامین شده است.

,

وی افزود: در این تفاهم نامه، تعداد ایجاد 80 رشته قنات در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شده و به زودی به بهره برداری خواهند رسید.

,

مسئول بسیج سازندگی استان در ادامه اظهار کرد: با وجود اینکه در نگاه اول ماموریت احیای قنوات به عنوان فعالیت عمرانی محسوب می شود اما دستاوردهای اصلی این پروژه احصای آب، ایجاد اشتغال، و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها است.

,

نقویان با اشاره به اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی، گفت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان توافق نامه ای را با سازمان برنامه و بودجه جهت احداث یادمان های شهدا انجام داده اند و طبق این توافق،ماموریت ساخت پنج یادمان شهدا با اعتباری حدود دو میلیارد تومان در سطح استان به بسیج باید به بسیج محول شده است.

,

وی افزود: با تامین اعتبار و مساعدت های بعدی دفتر مقام معظم رهبری، تعداد 12 پروژه به بهره برداری رسیده و دو پروژه هم با پیشرفت 80 درصد متوقف شده است.

,

مسئول بسیج سازندگی استان همچنین اظهار کرد: ماموریت هایی را در قالب اردوهای هجرت 3 با همکاری آموزش و پرورش، فنی وحرفه ای، جهاد کشاورزی و کمیته امداد در حوزه های سوادآموزی، آموزش مهارت های اشتغال زایی و ترویج الگوهای موفق انجام داده ایم.

,

وی با اشاره به طرح اعتلای گروه های جهادی که از ابتدای سال 96 تاکنون در حال انجام است، گفت: بسیج سازندگی در حال انسجام بخشی به گروه های جهادی و تعریف ماموریت های هدفمند با جغرافیای هدفمند برای این گروه ها است.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه تعداد 536 گروه جهادی در استان در سطوح ویژه، فعال و عادی محله محور ایجاد شده است، افزود: در سال 96 گروه های جهادی در عرصه هایی مثل خدمت رسانی در همان ساعات اولیه حادثه به زلزله زدگان استان در مناطق پیش قلعه و قلی همچنین خدمت رسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه را انجام دادند.

,

مسئول بسیج سازندگی استان با اشاره به رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمدرسول الله (ص) که از 29 مرداد ماه تا 31 شهریور ماه امسال برگزار شد، گفت: در این رزمایش، جهادگران بسیجی در قالب 412 گروه جهادی در سطح استان سازماندهی شده و با اولویت محرومیت زدایی از مناطق حاشیه شهرها به صورت اردوهای سه روزه و دوازده روزه ماموریت انجام دادند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه