اخبار داغ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان:

احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی با ۴۰۰۰ میلیارد اعتبار در بندرشهید رجایی

احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی با ۴۰۰۰ میلیارد اعتبار در بندرشهید رجایی
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی و سه پست اسکله با ظرفیت روزانه 60هزار تن در بندرشهید رجایی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛اله مراد عفیفی پور، مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حاشیه مراسم گردهمایی صادرکنندگان مواد معدنی و اعضای انجمن های تخصصی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد:بندر شهید رجایی ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری 100 میلیون تن کالا را داراست که در سال گذشته حمل بیش از 80 میلیون تن انواع کالا در این بندر به ثبت رسیده که محموله های مواد معدنی با سهم 20 میلیون تنی معادل 25 درصد از حجم کل عملیات را به خود اختصاص داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی افزود: آذرماه سال گذشته، مذاکرات اولیه با یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شده که هم اکنون در مراحل پایانی تعیین مدل سرمایه گذاری قرار دارد.

,

عفیفی پور تصریح کرد: با عملیاتی شدن ساخت این پایانه که دو سال زمان و بیش از چهارهزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای ساخت آن نیاز است، سه پست اسکله با ظرفیت روزانه 60هزار تن حمل مواد معدنی از طریق نوار نقاله و کمترین آلودگی احداث می شود.

,

وی یادآور شد: اراضی 200 هکتاری در این بندر که به فعالیت صادرکنندگان و محوطه داران مواد معدنی اختصاص دارد، در ابتدا برای جابجایی سالانه دو میلیون تن پیش بینی شده بود اما با رونق گرفتن صادرات این گونه کالاها هم اکنون به 20 میلیون تن در سال رسیده است.

,

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به توسعه زیرساخت های ریلی در بندر شهید رجایی گفت: در بحث تخلیه ریلی مواد معدنی هم امکاناتی ایجاد شده که سهم جابجایی کالا از طریق واگن از یک رقمی به دو رقمی ارتقا یافته و تلاش مان بر این است که این میزان به سهم هدفگذاری شده 25 درصدی از حجم کالاهای ورودی و خروجی از بندر برسد.

,

عفیفی پور تصریح کرد: امسال مذاکراتی با یک شرکت بخش خصوصی در خصوص ارائه مدل تخلیه انواع مواد معدنی داشته ایم که با نهایی شدن این کار انتظار می رود، ظرفیت حمل ریلی این کالاها افزایش چشمگیری یابد.

,

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور بهسازی جاده های داخلی بندر در محدوده اراضی ۲۰۰ هکتاری افزود: در چارچوب اعتبارات تخصیصی، جاده های داخلی بندر که نیاز به بهسازی دارند، تعمیر می شوند و در برخی نقاط پرتردد نیز اصلاحاتی در زمینه زیرسازی مجدد جاده ها صورت می گیرد.

,

عفیفی پور با اشاره به همکاری با فعالان بخش خصوصی در زمینه توسعه فعالیت های صادرات مواد معدنی از طریق بنادر شرق هرمزگان گفت: در سواحل مکران در صورتی که کارخانه در کنار دریا ساخته شود، امکان تخصیص اسکله به منظور فعالیت های صادراتی مواد معدنی را داریم.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه