اخبار داغ

تفریحات ناسالم در کمین جوانان عروس بنادر ایران/ ضعف زیرساختی در بندرلنگه بیداد می کند

تفریحات ناسالم در کمین جوانان عروس بنادر ایران/ ضعف زیرساختی در بندرلنگه بیداد می کند
تنوع گسترده سواحل شنی وماسه ای بندرلنگه فرصتی برای ایجاد سایت های تفریحی و گردشگری بشمار می رود که به واسطه ضعف زیرساخت ها مورد غفلت واقع شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  هرمز؛ تفریحات سالم یکی از مقوله های بسیار مهمی است که با پیشرفت جوامع در طول زمان بیش از بیش نمایان می شود زیرا تمامی افراد جامعه برای فرار از آسیب های جسمی و روانی به آن احتیاج دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

شهرستان بندرلنگه با دارا بودن ظرفیت های بکر و طبیعی همچون بندر تجاری و سواحل زیبا می تواند علاوه بر تجار و بازرگانان گردشگران بیشماری را به سمت خود بکشاند.

,

روستاهای زیبا، چشمه های بکر و سایت های تاریخی علاوه بر بافت تاریخی از عواملی است که در جذب گردشگران و رونق اقتصادی زندگی ساکنان این منطقه در حوره فرهنگی نقش ویژه های را ایفا می نمایند.

,

این شهرستان در کنار مواهب طبیعی جوانان و نوجوانانی را در دل خود پرورش داده است که برای گذراندن اوقات فراغت خود نیازمند امکانات و زیرساخت های مناسب  تفریحات سالم هستند.

,

تنوع گسترده سواحل شنی، ماسه ای و صخره ای بندرلنگه از فرصت های بی نظیر در ایجاد سایت های تفریحی و گردشگری محسوب می شود که به دلیل ضعف زیرساخت ها و از آن مهمتر ضعف مدیریتی مورد غفلت واقع شده اند.

,

, , ,

 

,

 تفریحات ناسالم در کمین جوانان بندرلنگه

,  تفریحات ناسالم در کمین جوانان بندرلنگه,

نبود مکان های تفریحی و رفاهی نظیر پیست موتور سواری، دوچرخه سواری، سینما، شهربازی، مکان های دائمی ومناسب ویژه برگزاری کلاس های فرهنگی، هنری، فکری سبب شده تا نوجوانان و جوانان این منطقه به تفریحات کاذب و ناسالم بپردازند.

,

گرایش جوانان به سوی مصرف دخانیات و سایر ضدهنجارهای اجتماعی تنها یکی از معضلاتی است که جوانان این خطه از سرزمین با آن دست و پنجه نرم می کنند.

,

در حال حاضر خیابان های شهر گزینه اولی است که جوانان و نوجوانان بندرلنگه ای برای گذراندن اوقات فراغت خود انتخاب می کنند که علاوه بر قدم زدن، با انجام حرکات نمایشی هنگام موتورسواری خطرات بسیاری را برای خود و سایر شهروندان ایجاد می نمایند.

,

براساس یافته های جامعه شناسان شاید جوانان ایرانی در زمزه جوانانی هستند که در دنیا رکورد خیابان گردی را به خود اختصاص داده و و بیشتر وقت خود را در خیابان می گذراند.

,

, , ,

مکان های تفریحی حلقه گمشده زندگی جوانان بندرلنگه ای

, مکان های تفریحی حلقه گمشده زندگی جوانان بندرلنگه ای,

گویی برخورداری از ظرفیت گمرک و فعالیت تجاری در زمینه  صادرات و واردات این شهرستان و درآمد زایی قابل به توجه حاصل از فعالیت های تجاری تاکنون نتوانسته اند به  این معضلات دیرینه شهرستان پایان دهند.

,

علاوه بر مردان این خطه از دیار هرمزگان فقدان مکان مناسب برای تفریحات و سرگرمی بانوان شدن بانوان باعث شده تا این قشر از جامعه همچون گذشته تمام وقت خود را در خانه سپری می کنند.

,

تنها سرگرمی بانوان بندرلنگه تهیه لباس های بومی این منطقه است که به علت نبود مکان مناسب تفریحی آن را بر سایر اولویت های تفریحات روحی و جسمی خود انتخاب نموده اند بلکه تا حدودی بتوانند از آسیب های روانی در امان بمانند.

,

احداث زیرساخت های تفریحی مناسب با همکاری سای نهادی مرتبط از جمله سازمان فرهنگی و ورزشی می تواند یکی از راههای برون رفت از وضعیت کنونیدر حوزه تفریحی و رفاهی عروس بنادر ایران باشد .

,

تحول در تفریحات جوانان بندرلنگه ای نیازمند برنامه ریز ی مناسب و بلند مدت و همت مسئولانی است که با اختصاص بودجه کافی می توانند پایان خوشی را برای این معضل رقم بزنند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه