اخبار داغ

حاجی دلیگانی:

دولت در بررسی معیشت مردم جدول‌ ضرب بلد نیست/ باید رقم بهتری در بسته حمایتی به مردم داده شود

دولت در بررسی معیشت مردم جدول‌ ضرب بلد نیست/ باید رقم بهتری در بسته حمایتی به مردم داده شود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه افرادی که درآمد ثابت ندارند هم باید بسته حمایتی دریافت کنند، گفت: دولت در بررسی معیشت مردم جدول‌ضرب بلد نیست چرا که با افزایش تعدادخانوار میزان بسته حمایتی کاهش پیدا می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی حاجی دلیگانی  در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اینکه مسئولینی که قرار است مسائل اقتصادی و معیشتی مردم را بررسی  کنند گویا جدول ضرب بلد نیستند،اظهار داشت:  در بسته حمایتی که گفته شده به افراد کم بضاعت و آسیب دیده در این وضعیت داد خواهد شد تناسب وجود ندارد، در بسته های حمایتی به یک نفر مددجوی کمیته امداد یا بهزیستی 100هزار تومان پرداخت می شود، به خانواده های دونفره 150 هزار تومان پرداخت می شود  و همینطور که تعداد افراد خانوار افزایش پیدا می کند مبلغ کاهش پیدا می کند که به نظر می آید این نوع پرداخت درست  و قابل  توجیه نیست ، در حال حاضر با این شرایط باید رقم بهتر و بیشتری برای پرداخت اختصاص داده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,

وی بیان داشت: در بسته حمایتی به یک نفر 100 هزار تومان پرداخت می شود اما هرچه تعداد اعضای خانواده بیشتر می شود رقم پرداختی کمتر می شود این شکل پرداخت درست نیست زیرا خانواده های با جمعیت بیشتر مطمئناً از نظر معیشتی در شرایط سخت تری هستند، باید برای هر نفر یک رقم مشخص در نظر می گرفتند نه اینکه رقم آن را کاهش دهند.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: گفته شده افرادی که قرار است بسته حمایتی  دریافت کنند افرادی هستند که زیر 3 میلیون تومان درآمد دارند ،از طرفی سقف تعداد را هم 15 میلیون اعلام کردند در حالی که تصور ما این است که حداقل 40 تا 45 میلیون نفر زیر سه میلیون درآمد دارند و جامعه هدف گسترده تری مستحق دریافت این بسته هستند.

,

افرادی که درآمد ثابت ندارند نیز باید بسته حمایتی دریافت کنند

, افرادی که درآمد ثابت ندارند نیز باید بسته حمایتی دریافت کنند,

حاجی دلیگانی گفت: در توزیع این بسته های حمایتی باید افراد واقعی و نیازمند شناسایی شود مخصوصاً افرادی که هیچ شغلی ندارند اما وقتی اعلام می کنند زیر 3 میلیون درآمد، یعنی جایی وجود دارد که  افرادی که ثبت شده هستند این بسته حمایتی را دریافت می کنند  در حالی که افرادی وجود دارند که نه تنها شغل  و بیمه بیکاری ندارند  حتی هیچ بیمه دیگری هم ندارند، طبیعتاً دولتی ها این ها را هم باید ببینند.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت باید  کشاورزان و کارگران روزمزد و دیگر افراد جامعه که درآمد ثابت ندارند را هم ببینند.

,

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به وضعیت بد اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم آیا  مجلس و نمایندگان به موضوع ورود نخواهند کرد؟ گفت: مجلس به این مسئله ورود و  یک طرح ارائه  کرد که دو فوریت آن هم در صحن رأی آورد اما بلافاصله آقای نوبخت اعلام کرد تا چند روز آینده بسته حمایتی توزیع خواهیم کرد و 37 هزار میلیارد تومان در این طرح توزیع خواهد شد وقتی وی این اظهارات را کرد برخی از نماینده ها به این طرحی که خودشان ارائه داده بودند رأی ندادند و این مسئله تمام شد.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان داشت: دولت مدت ها است طرح بسته حمایتی را بیان می کند تا اینکه در اولین مرحله به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی بسته حمایتی پرداخت شد، در مرحله دوم قرار است بسته حمایتی کارگران و کارمندان واریز شود و در مرحله بعدی افرادی که از طریق قشرهای خود شناسایی می شود، البته باید دقت شود که افرادی زیر 3 میلیون درآمد دارند از این بسته برخوردار شوند.

,

حاجی دلیگانی تصریح کرد:  بین افراد جامعه نباید تبعیض صورت گیرد اما فراتر از این، وظیفه دولت این است که بر اساس اصول قانون اساسی از جمله اصل43 ، اصل 28 و اصل 3 عمل کند و وظیفه دارد شرایط کار و درآمد زایی را برای همه مردم فراهم کند دولت وظیفه دارد زیر ساخت های  اقتصاد و مسکن مردم را فراهم کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه