اخبار داغ

آشفته بازار کمبود پارکینگ خودرویی در قطب تجارت کشور!

آشفته بازار کمبود پارکینگ خودرویی در قطب تجارت کشور!
نبود و کمبود پارکینگ های مناسب در اکثر نقاط بندرعباس و دریافت هزینه های گزاف برای ورودی این پارکینگ ها شهروندان و گردشگران این شهر را باچالش روبه رو ساخته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ پارکینگ یا توقفگاه مکانی امن و قابل اعتماد برای نگهداری خودروها در زمانی که از آن استفاده نمی شود؛ پارکینگ ها به منظور جلوگیری از پارک خودروها در حاشیه خیابان ها که به دنبال آن کاهش سرعت و ایجاد ترافیک و تصادفات را در پی دارد، تعبیه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

رشد سریع جمعیت و گسترش شهر نشینی  و نبود وسایل نقلیه عمومی مناسب در برخی از شهرها تمایل شهروندان به استفاده از خودروی شخصی و تامین پارکینگ مناسب افزایش یافته به طوری که برای جابه جا شدن در مسیرهای کوتاه نیز شهروندان از وسیله نقلیه شخصی خود استفاده می کنند.

,

شهر بندرعباس با دارا بودن صنایع مختلف، بنادر  و  قرار گیری بزرگترین پالایشگاه تولید میعانات گازی به عنوان قطب اقتصاد کشور معرفی می شود و سالانه افراد زیادی برای به دست آوردن شغلی مناسب به این شهر مهاجرت می کنند و بعد از آن بندرعباس را به عنوان سکونتگاه اصلی خود انتخاب می کنند.

,

افزایش جمعیت در این شهر بندری نیاز به زیرساخت ها و امکانات شهری از جمله وجود پارکینگ های مناسب و در خور شان شهروندان را افزایش می دهد اما نبود پارکینگ های مناسب در پایتخت اقتصادی کشور شهروندان را با چالش هایی روبه رو ساخته است.

,

برخی از پارکینگ ها بندرعباس تنها زمینی خاکی بوده که دور آن را حصار کشیده اند و هیچ گونه امکانات مناسب از جمله سرویس بهداشتی، خط کشی مناسب برای پارک، سقفی برای پاسبانی در مقابل بارندگی و شرجی را ندارد.

,

نبود و کمبود پارکینگ های مناسب در اکثر محلات بندرعباس بیداد می کند که به طور مشهود می توان در محدود چهار راه فاطمیه تا چهار راه مرادی که محدوده مطب پزشکان متخصص و فوق تخصص بوده؛ نبود پارکینگ و نصب تابلوهای پارک ممنوع باعث سردرگمی همراهان بیمار در این محدوده شده است.

,

با شروع فصل پاییز گردشگران زیادی به شهر بندرعباس سفر کرده و مرکز شهر که در آن پاساژ های مختلفی وجود دارد را به عنوان خرید انتخاب می کنند اما کمبود پارکینگ ها در این مکان ها و دریافت ورودی های گزاف پارکینگ ها این گردشکران را با چالش روبه رو ساخته است.

,

, ,

آشفته بازار پارکینگ ها در بندرعباس

, آشفته بازار پارکینگ ها در بندرعباس,

یکی از شهروندان بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به وضعیت اسفبار پارکینگ در شهر گفت: نبود و کمبود پارکینگ های مناسب در شهر باعث شده شهروندان به کوچه و پس کوچه های ناامن شهر برای پارک خودروهای خود پناه آورند.

,

این شهروند با بیان اینکه اکثر پارکینگ های شهر مناسب نیست، عنوان کرد: پارکینگ های موجود در سطح شهر تنها با فنس یا بلوک هایی حصارکشی شده اند و فاقد هرگونه امنیت برای خودرو ها است و حتی کف برخی از این پارکینگ ها خاکی بوده و باعث کثیفی خودرو ها نیز می شود.

,

وی با اشاره به اینکه هزینه ورودی های پارکینگ ها بسیار زیاد است، گفت: برای ورود خودرو به پارکینگ مبالغی یین 1500 تا 3000 تومان دریافت کرده و برای هر ساعت هشت تومان دریافت می کنند که این مقدار در مقایسه با دیگر شهرها که پارکینگ های مجهزتری دارند رقم بالایی به شمار می رود.

,

این شهروندان تصریح کرد: در ایام تعطیل سال که سیل عظیم گردش گر به این شهر سفر می کنند با کمبود پارکینگ روبرو شده و رانندگان وقت زیادی را برای پیدا کردن خودرو و جای پارک مناسب می گذارند؛ همچنین در نبود پارکینگ ها باعث دوبل پارک کردن خودرو ها و ایجاد ترافیک در هسته مرکز شهر می شود.

,

وی با بیان اینکه آشفته بازار پارکینگ ها در سطح شهر بندرعباس نظارت مسئولان را می طلبد، خاطر نشان کرد: در نبود نظارت کافی مسئولان شهروندان هر زمینی را با قرار دادن یک کانکس نگهبانی تبدیل به پارکینگ کرده اند و در ازای پارک خودرو ها هزینه های گزافی را دریافت می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه