اخبار داغ

سرنوشتی بی‌سرانجام؛

بزرگترین مجتمع تجاری غرب در اغماء/مجتمع تجاری «فیروزه» کرمانشاه ۱۶ ساله شد!

بزرگترین مجتمع تجاری غرب در اغماء/مجتمع تجاری «فیروزه» کرمانشاه ۱۶ ساله شد!
مجتمع تجاری «فیروزه» در حالی در اغماء و بلاتکلیفی است که ۱۶ سال قبل قرار بود به یکی از بزرگترین مجتمع های تجاری کرمانشاه تبدیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  مرصاد ،  قرار بود بزرگترین مجتمع تجاری غرب باشد؛ همین مجتمع «فیروزه» که حالا با این اسکلت فلزی بی‌قواره‌ای که روی دست شهر گذاشته به نماد ناکارایی مدیریت شهری تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرصاد,

امروز بعد از ۱۶ سال رویای «فیروزه‌ای» خیابان مدرس هنوز تحقق پیدا نکرده و با این وضعیت تاسف‌باری که دارد معلوم هم نیست چند سال دیگر این سازه بتنی را باید تحمل کنیم و در حسرت دیدن یک مجتمع تجاری به جای آن باشیم.

,

خیابان مدرس به دلیل ماهیت تجاری‌ که دارد و همچنین اینکه یک خیابان پرتردد و پرترافیک و اصلی‌ترین شریان حمل و نقل شهر کرمانشاه است چند سال می‌شود که در گیر و دار بازسازی است و چندین مجتمع تجاری هم جای دکان‌های قدیمی این راسته سر درآورده‌اند، اما فیروزه هنوز هم یک سازه نیمه‌کاره باقی مانده است.

,

شاید تمام دلخوشی اهالی اطراف این مجتمع که لقب بزرگترین مجتمع تجاری غرب کشور را هم یدک می‌کشد، همین افزایش ارزش املاک منطقه‌ای باشد که در حاشیه بافت‌های فرسوده مرکز شهر هم قرار گرفته‌اند و ارزش کمتری نسبت به دیگر نقاط سطح شهر دارد.

,

این مجتمع تجاری در هشت طبقه احداث شده که پنج طبقه آن زیر زمین و سه طبقه آن روی زمین است؛ همچنین زیربنای فیروزه ۵۶ هزار مترمربع است که در زمینی به مساحت ۷۰۰۰ مترمربع احداث می‌شود.

,

, ,

 

,

کار شهرداری و شریکش در مجتمع «فیروزه» به دادگاه کشیده شد

, کار شهرداری و شریکش در مجتمع «فیروزه» به دادگاه کشیده شد,

برای بررسی وضعیت این پروژه که سال‌هاست راکد مانده به سراغ حامد لعل‌بخش، سرپرست شهرداری کرمانشاه رفتیم تا از دلایل و زمان پایان این وقفه طولانی جویا شویم.

,

لعل‌بخش در گفتگو با خبرنگار اظهار داشت: علت توقف کار به دلیل این است که شهرداری با شریک خود در این پروژه به مشکل برخورده است.

,

وی افزود: شهرداری حدود دو سال قبل طرح شکایت کرده و در دادگاه بدوی نیز به نفع شهرداری رای صادر شده و منتظر اعلام رای دادگاه تجدیدنظر هستیم.

,

سرپرست شهرداری کرمانشاه در مورد دلایل این اختلاف و شکایت نیز تصریح کرد: علت شکایت ما مربوط به اختلافات مالی است و شریک ما به تعهداتش عمل نکرده است.

,

لعل‌بخش در پاسخ به اینکه آیا بعد از صدور رای شهرداری می‌تواند این پروژه را به تنهایی به سرانجام برساند یا خیر نیز گفت: وضعیت شهرداری به گونه ای نیست که بتواند به تنهایی کار را ادامه دهد و باید به صورت مشارکتی آنرا به سرانجام برساند.

,

, ,

 

,

تغییر سیاست‌های فیروزه‌ای با تغییر استانداران

, تغییر سیاست‌های فیروزه‌ای با تغییر استانداران,

سیدحجت‌الله موسوی‌اجاق، سخنگوی شورای شهر کرمانشاه نیز در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: این پروژه یکی از کارهای بسیار بدی بود که انجام شد.

,

وی افزود: سازمان متولی‌ این پروژه درست است که وابسته به شهرداری است اما ریاست آن تا همین چند سال قبل بر عهده استانداران بود و با تغییر هر استاندار سیاست‌ها در قبال این پروژه هم تغییر می‌کرد.

,

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه تصریح کرد: علی‌رغم تمام سهل‌انگاری‌هایی که بوده اما یکی از مباحث ما مربوط به بانک شهر است و کارهای این پروژه در حال طی مراحل قانونی است.

,

موسوی‌اجاق با اشاره به توقف چندین ساله این پروژه بیان داشت: یک سرمایه‌گذار باید پای کار بیاید و تمام سهم شهرداری و شریک را بپردازد.

,

, ,

 

,

املاک شهرداری ضمانت میلیاردها تومان بدهی‌اش در قبال این پروژه است

, املاک شهرداری ضمانت میلیاردها تومان بدهی‌اش در قبال این پروژه است,

سیداحسان احسانی، عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه هم که یکی از مخالفان این پروژه است قبلا در گفتگو با خبرنگار مرصاد با اشاره به اینکه ۱۵ سال از شروع پروژه مجتمع فیروزه می‌گذرد، اظهار داشت: اسکلت این پروژه نیمه‌کاره است و به طور کامل اجرا نشده، اما سالهاست که برای این پروژه پول خرج می‌کنند.

,

وی گفت: از روز اول بدون مطالعه و در نظر گرفتن توجیه اقتصادی، تعدادی املاک برای احداث مجتمع تجاری فیروزه تملک و این پروژه را به یک اسکلت تبدیل کردند.

,

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه افزود: این مجتمع هیچگونه توجیه اقتصادی ندارد و در محله قدیمی شهر کرمانشاه است و کاربرد و قابلیت تجاری ندارد، در حال حاضر مجتمع‌های تجاری که در مجاورت فیروزه هستند نیز هیچگونه رونقی ندارند و کسب و کار در آنجا تعطیل است.

,

احسانی افزود: شهرداری و سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری کرمانشاه میلیاردها تومان بابت پروژه مجتمع تجاری فیروزه به بانکها مقروض‌ است؛ این پروژه هیچگونه سودهی برای شهرداری نداشته و شهرداری کرمانشاه میلیاردها تومان به بانک بدهکار است و املاک شهرداری را به عنوان ضمانت در بانک قرار داده‌اند.

,

وی تصریح کرد: ده‌ها میلیارد تومان پول برای پروژه مجتمع فیروزه هزینه شده اما تاکنون هیچ بازخوردی نداشته است و این پروژه روز به روز مستهلک‌تر می‌شود.

,

انتقاد مالکان اطراف مجتمع «فیروزه»

,

جمعی از مالکان واحدهای اطراف این مجتمع نیز در گفتگو با خبرنگار مرصاد ضمن انتقاد از وضعیت اسف‌بار این مجتمع، خواستار ورود جدی‌تر مدیریت ارشد استان به موضوع شدند.

,

برای پیگیری موضوع  خبرنگار مرصاد بارها با مهرنژاد رییس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری کرمانشاه تماس گرفت که متاسفانه وی در این زمینه پاسخگو نبود؛ البته سازمانی که متولی اصلی این پروژه است و در این سالها با سکان‌دارانی ضعیفی که داشته از پس آن برنیامده پاسخی هم قطعا نخواهد داشت.

,

با این وضعیت معلوم نیست تا پایان تحقق رویای فیروزه‌ای خیابان مدرس چند سال دیگر باید منتظر بود و کام تلخ شهروندان از این اسکلت‌ فلزی چه زمانی شیرین می‌شود.

,

از زمان آغاز به کار این پروژه هفت استاندار در کرمانشاه روی کار آمده است و هر کدام برای این پروژه خواب‌هایی دیده‌اند که تعبیر نشده است؛ حالا باید آخرین والی استان چگونه گوی و میدان را در زمین فیروزه در دست می‌گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه