اخبار داغ

همه چیز درباره ورق کامپوزیت ساختمان در ایران!

همه چیز درباره ورق کامپوزیت ساختمان در ایران!
پنل های کامپوزیتی یا نماهای کامپوزیتی این اجازه را به معمارها و مهندسین داده است تا بتوانند در طراحی ساختمان های مدرن با نماها و تجهیزات مدرن شکل های نوینی را طراحی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پنل های ساندویچی یا همان ورق های ساندویچی کامپوزیت نوعی از مواد کامپوزیتی هستند که از اتصال دو پوسته‌ی نازک به یک هسته‌ی سبک و ضخیم تشکیل می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

قیمت ورق کامپوزیت

, قیمت ورق کامپوزیت,

قیمت ورق کامپوزیت متاثر از قیمت اجزای تشکیل دهنده و هزینه های مربوط به ترکیب این اجزا با یکدیگر می باشد .پس در ابتدا به بررسی ساختار و اجزای تشکیل دهنده این محصول می پردازیم .

,

 

,

ساختار ورق کامپوزیت

, ساختار ورق کامپوزیت,

پنل های ساندویچی یا همان ورق های ساندویچی کامپوزیت نوعی از مواد کامپوزیتی هستند که از اتصال دو پوسته‌ی نازک به یک هسته‌ی سبک و ضخیم تشکیل می شوند. معمولاً هسته‌ی این ماده از ماده‌ای با مقاومت کم تشکیل می شود و ضخامت بالای آن باعث می شود تا مقاومت پنل در برابر خمش و خم شدن بسیار بالا برود. معمولاً از مواد پلیمری مختلفی به عنوان هسته‌ی مرکزی پنل ها استفاده می شود از موادی همانند کربن یا آلومینیوم به عنوان پوسته استفاده می گردد.

,

حال که در خصوص ساختار این محصول اطلاعاتی به دست آوردیم با توجه به قیمت مصالح موجود دربازار بیشترین آیتم تاثیر گذار در قیمت ورق کامپوزیت، آلومینیوم می باشدکه نوسانات قیمتی آن تاثیر زیادی بر روی قیمت تمام شده ورق کامپوزیت شرکت اکوآرک یکی از شرکت هایی در این حوزه است که دارای قیمت های متعادل تری در فروش ورق کامپوزیت دارد. پس از آن مواد پلی اتیلنی هسته میانی و در نهایت دستمزد ترکیب کردن (کامپوزیت کردن مواد).

, شرکت اکوآرک, شرکت اکوآرک,

, ,

مزایای استفاده از نماهای کامپوزیتی

, مزایای استفاده از نماهای کامپوزیتی,

پنل های کامپوزیتی یا نماهای کامپوزیتی این اجازه را به معمارها و مهندسین داده است تا بتوانند در طراحی ساختمان های مدرن با نماها و تجهیزات مدرن شکل های نوینی را طراحی کنند. به دلیل این که پنل ها و نماهای کامپوزیتی در انواع و اقسام و هم چنین انواع رنگ های مختلف موجود هستند می توان به وسیله‌ی آن‌ها طرح های جدیدی را آفرید. اما در کنار همه‌ی این ویژگی ها، شاید مهم ترین مزیت پنل های کامپوزیتی برای طراحان و معماران این باشد که امکانات جدیدی در اختیار آن ها قرار می گیرد. به این معنا که آن ها می توانند اشکال و طرح هایی را بیافرینند که ساخت و خلق آن ها به وسیله‌ی مصالح قدیمی امکان پذیر نبود. در واقع انعطاف پذیری ورق های کامپوزیتی این امکان را به طراحان نما می دهد که طرح های بسیار نوین و جدیدی را خلق نمایند. هم چنین استفاده از پنل های کامپوزیتی باعث کاهش هزینه‌ی بسیار بالا در انجام پروژه می شود. ورق های کامپوزیتی در برابر انتقال گرما بسیار مقاوم اند و با استفاده از آن ها در نمای ساختمان، کار عایق بندی ساختمان و بهینه سازی مصرف انرژی به صورت خودکار انجام می شود. از طرفی این بهینه سازی مصرف انرژی باعث کاهش هزینه های مصرف انرژی در ساختمان می شود که این خود نوع دیگری از کاهش هزینه های مربوط به ساختمان می باشد که به هنگام استفاده و بهره برداری از ساختمان مربوط می شود. عمر و دوام بالای پنل های کامپوزیتی دیگر مزیت مهم آن ها می باشد. معمولاً استفاده از مصالح دیگر در نمای ساختمان باعث می شود تا بعد از چند سال نیاز به مرمت و بازسازی نما داشته باشید. اما در مورد پنل های کامپوزیتی و نماهای کامپوزیتی به هیچ وجه به این شکل نیست و شما تا سالیان بسیار بلند می توانید از آن ها استفاده کنید. نکته‌ی مهم هم این است که حتی اگر در سال های دور نیاز به مرمت و تعویض پنل ها باشد، این کار با سهولت و سرعت بسیار بیشتری نسبت به انواع دیگر نما صورت می پذیرد. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که استفاده از پنل های کامپوزیتی باعث بهینه‌سازی مصرف انرژی، کاهش مصرف سوخت های فسیلی و در نهایت کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای می شود. در واقع عایق بودن پنل های کامپوزیتی باعث می شود تا در ساختمان بهینه سازی مصرف سوخت صورت بگیرد و مصرف انرژی و سوخت ساختمان به طرز قابل تأملی کاهش یابد، این موضوع در نهایت باعث می شود تا مصرف سوخت های فسیلی و در نتیجه‌ی آن آلودگی کاهش یابد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه