اخبار داغ

ائمه جمعه در چهارمحال و بختیاری:

نمایندگان مجلس از سیاسی‌بازی و منفعت‌طلبی فردی خودداری کنند/نمایندگان با زندگى و منش اشرافى، زمان‌ قانون‌گذاری همین تفکر را دنبال مى‌‏کنند

نمایندگان مجلس از  سیاسی‌بازی و منفعت‌طلبی فردی خودداری کنند/نمایندگان با زندگى و منش اشرافى، زمان‌ قانون‌گذاری همین تفکر را دنبال مى‌‏کنند
نماز عبادی سیاسی جمعه در چهارمحال و بختیاری با حضور باشکوه نمازگزاران این استان برگزار شد. ائمه جمعه این استان ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و بیان مسائل دینی، به طرح مشکلات استان پرداخته و به سالروز تصویب قانون اساسی اشاره و وظایف نمایندگان مجلس را برشمردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ نماز عبادی سیاسی جمعه در چهارمحال و بختیاری با حضور باشکوه نمازگزاران این استان برگزار شد. ائمه جمعه این استان ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و بیان مسائل دینی، به طرح مشکلات استان پرداخته و به سالروز تصویب قانون اساسی اشاره و وظایف نمایندگان مجلس را برشمردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛,
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:
, نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:,

 

,
نمایندگان مجلس از سیاسی‌بازی و منفعت‌طلبی فردی خودداری کنند
, نمایندگان مجلس از سیاسی‌بازی و منفعت‌طلبی فردی خودداری کنند, نمایندگان مجلس از سیاسی‌بازی و منفعت‌طلبی فردی خودداری کنند,

 

,

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد اظهار کرد: در روز دوازدهم آذرماه قانون اساسی که یکی از دستاوردهای مهم انقلاب است به تصویب رسید.

وی با تاکید بر لزوم مطابقت قوانین تصویب شده در مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی کشور ادامه داد: مجلس شورای اسلامی باید شجاع باشد و در این راه از شهید مدرس به‌عنوان الگو تبعیت نماید.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: ولایت دینی و منافع ملت دو فاکتور مهمی هستند که باید نمایندگان مجلس به آن توجه کنند، و توجه به این دو فاکتور است که زمینه خدمت به مردم را فراهم می‌سازد.

نکونام خاطرنشان کرد: لازم است سیاسی‌بازی و منفعت‌طلبی فردی از بین برود و در این راستا باید نمایندگان از پیگیری منافع افراد خاصی که به آن‌ها رای دادند خودداری کنند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری به هفتم آذرماه  روز نیروی دریایی اشاره و یادآور شد: این نیرو با تجهیزات فنی، مدرن و به‌روز توان مقابله با دشمن را دارد و از مجموعه‌های توانمند نظام است.

وی اضافه کرد: نیروی دریایی بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر از مرزهای کشور را صیانت می‌کند و امنیت را در آن‌ها برقرار کرده است و مهم‌ترین اقدام این نیرو ایجاد امنیت در تجارت است.

نکونام خضوع و تقوا عامل رستگاری دانست و تاکید کرد: هرچه در پیشگاه خداوند و احکام دین خاضع باشیم به رستگاری نزدیک‌تر هستیم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,
امام‌جمعه فارسان:
, امام‌جمعه فارسان:,

 

,
نمایندگان با زندگى و منش اشرافى، زمان‌ قانون‌گذاری همین تفکر را دنبال مى‌‏کنند
, نمایندگان با زندگى و منش اشرافى، زمان‌ قانون‌گذاری همین تفکر را دنبال مى‌‏کنند, نمایندگان با زندگى و منش اشرافى، زمان‌ قانون‌گذاری همین تفکر را دنبال مى‌‏کنند,

 

,

حجت اسلام محسن ملک پور امام‌جمعه فارسان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان اظهار کرد: یکى از ویژگى‌هاى مهم و کلیدى شهید مدرس که باعث مى‏‌شد بتواند على‏‌رغم اقلیت بودن، با صداى رسا حرف حق خود را بیان و در عمل دنبال کند، شجاعت وى بود.

وی بیان کرد: امروز نمایندگان مجلس با چنین فضایى روبه‏‌رو هستند. دشمن با رسانه‏ هاى متعدد و متنوعى که در اختیار دارد سعى در مرعوب کردن افراد دارد، علیه آن‏ها فضاسازى و جنجال مى‏‌کند و عده‌ای در داخل کشور نیز از سر ناآگاهی و حتى برخى معدود هم آگاهانه و همراه با دشمن، به افراد انقلابى و شجاع برچسب مى‌‏زنند و علیه آن‏ها جوسازى مى‏‌کنند و درواقع سعى دارند هزینه انقلابى بودن را بالا ببر‌ند.

وی اظهار داشت: در این میدان، کسى مرعوب نمى ‏شود که متکى به منبع لایزال قدرت باشد. نماینده مؤمن، عزت و ذلت را از آن خدا مى‏ داند و هجمه و جنجال دشمن‌ روی او تأثیر نمى ‏گذارد. آن روى سکه تهدید، تطمیع است. نماینده‏اى که با تکیه‌ بر ایمان، اهل مرعوب شدن نیست، تطمیع هم نمى ‏شود، تقوا مانع تطمیع است.

این مجلس است که با قوانین، براى کشور ریل‌گذاری مى‏کند

وی به جایگاه نماینده اشاره داشت و گفت: جایگاه نمایندگى حساس و زمینه براى تطمیع فراوان است. نماینده طراز انقلاب اسلامى در نطق و رأی خود، مصالح و منافع مردم و کشور را در نظر مى‏ گیرد و آن را فداى منافع شخصى و جناحى نمى‏ کند. مرعوب تهدید و مجذوب تطمیع دشمن شدن براى هرکسی خطرناک است، اما براى نماینده مجلس فاجعه‌بار است. یک نمونه از عواقب آن در مجلس ششم و همزمان با مذاکرات هسته‏ اى در آن مقطع با سه کشور اروپایى رخ داد. و طرح دادند به نفع دشمن همان‌گونه که امام راحل فرمودند: مجلس در رأس امور است. چرا؟ چون این مجلس است که با قوانین، براى کشور ریل‌گذاری مى‏‌کند.

 ملک پور افزود: مجلس نقشى در امور اجرایى کشور ندارد اما دستگاه‏هاى اجرایى باید بر اساس قوانین عمل کنند و مرجع این قانون‌گذاری مجلس است. جایگاه مجلس منحصر به قانون‌گذاری نیست و نظارت بر اجراى قوانین و دستگاه‏هاى اجرایى نیز در حوزه اختیارات و وظایف مجلس است. شأن و جایگاه مجلس به‏عنوان رأس امور کشور، وابسته به نوع عملکرد خود مجلس است.

وی اظهار داشت: نماینده‏اىی که صدها میلیون تومان و حتى گاهى میلیاردى هزینه مى‏ کند تا وارد مجلس شود، در دوره مسؤولیت خود بیش از آن‏که به فکر انجام وظایف و مأموریت‌های خود باشد، به فکر جبران آن هزینه ‏هاى کلانى است که انجام داده است.

ملک پور بیان داشت: ساده زیستى براى مسؤولین کشور حسن و زینت نیست بلکه از واجبات است و ریشه در اعتقادات دینى ما دارد. موضوع خیلى مهم این است که جهت قانون به کدام سمت باشد. به نفع ثروتمندان و مرفهین باشد یا از اقشار ضعیف مردم حمایت کند.

وی افزود: آن نماینده‏اى که زندگى و منش اشرافى دارد، مسلم است که موقع قانون‌گذاری و رأی دادن به طرح‏ها و لوایح هم همین تفکر و روش را دنبال مى‏کند که براى کشور سم است. رأی‌دهندگان و سازوکارهای قانونى باید به شکلى عمل کنند که خروجى آن نمایندگان ساده‌زیست و ضد اشرافیت باشد. شفافیت و نظارت قانونى بر مخارج تبلیغات نامزدهاى انتخاباتى یکى از اصلى‏ترین راهکارهاى ساختارى در این زمینه است که باید هرچه زودتر مدون، مصوب و اجرایى شود.

,
,
,
,
,
,
, این مجلس است که با قوانین، براى کشور ریل‌گذاری مى‏کند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,
امام جمعه شهر اردل:
, امام جمعه شهر اردل:,

 

,
نماینده مجلس نماینده جناح های سیاسی و باندهای قدرت نیست/ دانشگاه علوم پزشکی به وعده هایش عمل کند
, نماینده مجلس نماینده جناح های سیاسی و باندهای قدرت نیست/ دانشگاه علوم پزشکی به وعده هایش عمل کند, نماینده مجلس نماینده جناح های سیاسی و باندهای قدرت نیست/ دانشگاه علوم پزشکی به وعده هایش عمل کند,

 

,

حجت الاسلام مهرداد بهرامی امام جمعه شهر اردل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: اولین مرتبه قرب به خدا ایمان به خداست و شرط لازم برای قرب به خدا و رسیدن به کمال، وارد شدن در عالم ایمان است.

وی افزود: بعد از پیدایش ایمان، هر اندازه انسان وابستگی و فقر وجودی خود را بهتر و روشنتر دریابد و در سایه علم و عمل، این معرفت او، به دریافت قلبی تبدیل شود به همان اندازه به درگاه رحمت الهی نزدیکتر و به ذات اقدس او مقرب‌تر خواهد شد؛ در این صورت است که در می‌یابد که با خدا همه چیز و بی خدا هیچ.

نماینده مجلس نماینده جناح های سیاسی و باندهای قدرت نیست/ دانشگاه علوم پزشکی به وعده هایش عمل کند

امام جمعه شهر اردل در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل با گرامیداشت ۱۰ آذرماه سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس گف:شهید سید حسن مدرس الگوی نهضت اسلامی ملت بزرگ ایران است و ۱۰آذرماه سالروز شهادت سید حسن مدرس است که مدرس نماد نماینده واقعی و مظهر استقلال طلبی و آزادی خواهی است.

بهرامی افزود: فریاد رسای این آزاده در فضای تاریک و ظلمانی دیکتاتوری حکومت رضاخانی طنین‌انداز بود، یکی از علل موفقیت شهید مدرس در برابر استبداد رضاخان، بی‌اعتنایی به نظام فریبنده دنیا بود و او هرگز از منصب نماینده به دنبال جمع‌آوری مال و ثروت نبود.

وی تصریح کرد : شهید سید حسن مدرس وامدار کسی نبود نماینده واقعی مردم بود که اعتقاد به آمیختگی دین و سیاست داشت و می گفت دیانت ما عین سیاست ماست و سیاست ما عین دیانت ماست ،مدرس شجاع بود وبه مردم عشق می ورزید خود را نوکر مردم می دانست و در مجلس گفت، "تمام این مقامات که از سلسله های مختلف هستند شاه، رییس الوزرا، پارلمان و... تمام این ها نوکر مردم هستند".

خطیب نماز جمعه شهر اردل خطاب به نمایندگان مجلس گفت: جایگاه مجلس در نظام اسلامی بسیار مهم است بسیاری از مشکلات کشور ناشی از مجالس ناکارآمد و وضع قوانین نادرست و به نفع طبقات ثروتمند وجریانات سیاسی و با نفوذ است.

حجت الاسلام بهرامی افزود: نماینده مجلس نماینده جناح های سیاسی و باندهای قدرت نیست، دخالت کردن امور اجرائی یکی از رویه های غلط نمایندگان می باشد و اینها برا جامعه آسیب زا است.

وی با بیان اینکه شهید مدرس الگوی بسیارخوبی برای مجلس ما است اظهار کرد: نمایندگان محترم مجلس کمی خودشان را به ویژگیهای مدرس نزدیک کنند.

امام جمعه شهر اردل به مناسبت ۱۲ آذر روز قانون اساسی اشاره کرد و افزود:چند نمونه از ویژگی های قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران، نظامی است که بر پایه ایمان به خدای یکتا وحی، عدل خدا، امامت و رهبری، کرامت و ارزش والای انسانی پایه گذاری شده است.

وی ادامه داد: ولایت فقیه از جمله قوانین برجسته و ویژگی مهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که در اصل ۵۷ می گوید قوای حاکم در جمهوری اسلامی ایران عبارتنداز قوه مجریه ،قوه مقننه ،قوه قضاییه که زیر نظر ولایت فقیه امر امامت بر طبق اصول آینده این قانون اعمال می گردد.

حجت الاسلام بهرامی در پایان به مطالبات اخیر مردم شهرستان اردل و وعده های دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص اشاره کرد و گفت: انشاء الله مسئولان دانشگاه علوم پزشکی پیگیر مطالبات مردم اردل باشند و قول هایی که قرار بود تا آذر ماه در بیماستان امام رضا(ع) شهرستان اردل محقق شود را عملی کنند.

وی افزود برخی خواسته های مردم شهرستان اردل از دانشگاه علوم پزشکی شروع به کار بخش رادیولوژی وسونوگرافی، اکو، متخصص قلب، اطفال و زنان، بوده که این داشگاه قول مساعد دادند و امیدواریم به زودی تحقق پیدا کنند.

,
,
,
,
, نماینده مجلس نماینده جناح های سیاسی و باندهای قدرت نیست/ دانشگاه علوم پزشکی به وعده هایش عمل کند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه