اخبار داغ

آیت الله حسینی بوشهری:

نمایندگان به جای پرداختن به مسائل جناحی به فکر استقلال مجلس باشند/ نتیجه امید به خارجی ها چیزی جز وعده و لبخند نخواهد بود

نمایندگان به جای پرداختن به مسائل جناحی به فکر استقلال مجلس باشند/ نتیجه امید به خارجی ها چیزی جز وعده و لبخند نخواهد بود
امام جمعه قم گفت: نمایندگان باید به‌جای پرداختن به مسائل جناحی استقلال مجلس را حفظ کنند، نمایندگان مجلس به اولویت‌های کشور بپردازند، نمایندگان باید در قانون‌نویسی و قانون‌گذاری وقت بگذارند تا گره‌گشای مشکلات مردم باشند زیرابه خاطر همین مسئله به مجلس رفته‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا،  آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری امام‌جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه قم اظهار داشت: اگر مدیران جامعه در سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ها  و اقدامات عملی خودشان به‌گونه‌ای عمل کنند که نتیجه و خروجی آن تحقق عدالت اجتماعی باشد مصداق بارز امربه‌معروف در جامعه است، اما گر عملشان در جهت عدالت اجتماعی نباشد مصداق بارز منکر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی بیان داشت: امربه‌معروف و نهی از منکر دارای ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی ، اجتماعی و خانوادگی است در همه این عرصه عدالت اجتماعی می‌تواند محقق شود یا محقق نشود.

,

امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: مدیران جامعه اسلامی نه‌تنها خودشان نباید در جامعه ظلم کنند بلکه باید نقش مهارکنندگی در جامعه داشته باشند، عدم تبعیض در یک جامعه اسلامی باید درنهایت تلاش انجام شود، ازنظر آموزه‌های اسلامی برابری و مساوات و برخورداری از امکانات مادی و معنوی مختص به یک ملیت و نژاد خاص نیست بلکه همگان باید از این فرصت برابر برخوردار باشند.

,

حسینی بوشهری تصریح کرد: گوهر و ذات انسان‌ها برابر است و امتیازی بر دیگری ندارند، پیامبر گرامی اسلام فرمودند مردم مانند دانه‌های شانه هستند و تفاوتی باهم ندارند، بین فقیر و غنی باید مساوات برقرار باشد.

,

وی گفت: در اسلام مسئله تفاوت وجود دارد اما مسئله تبعیض وجود ندارد، اگر دو نفر دارای ویژگی برابر بودند و در ساعات کاری معین یک کار را انجام دادند باید حقوق مساوی دریافت کنند اما اگر ساعات کاری ویژگی‌ها متفاوت بود باید حقوق متفاوت دریافت کنند در نظام اسلامی تبعیض قابل‌قبول نیست اما گاهی تفاوت عین عدالت است.

,

امام جمعه قم تأکید کرد: مدیران اسلامی نباید برای نزدیکان و خواص خود امتیاز ویژه‌ای قائل شود، اگر چنین مسئله پیش بیاید و مدیر چون شخصی از نزدیکان او است پس امتیاز بیشتری به او بدهد این مسئله سرآغاز انحراف در جامعه اسلامی است.

,

امسال نیز مردم ایران مانند سال گذشته در سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر صادق(ع)  ارادت خود  را به اهل‌بیت (ع) نشان دادند مردم مطمئن باشند که تا زمانی که رشته محبت بین ما و اهل بیت برقرار است هیچ گاه ما و انقلاب ما دچار آسیب نخواهد شد.

,

امام جمعه قم با اشاره به برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در تهران بیان داشت: این کنفرانس می‌تواند منشأ خدماتی برای امت اسلامی باشد و امیدواریم که هرروز شاهد تقویت وحدت بین امت اسلامی باشیم.

,

حسینی بوشهری با گرامی داشت یاد شیخ مفید گفت:  ایشان یک فرد معمولی نبود و  موردعنایت حضرت ولیعصر(عج) بود و فصل جدید در تاریخ شیعه پایه‌گذاری کرد. از او 200 اثر نفیس در رشته‌های مختلف علوم دینی و اسلامی به یادگار مانده است. شیخ مفید گام‌های بلندی در مسیر وحدت امت اسلامی برداشت؛ او درراه مبارزه با انحراف و کج‌روی‌ها آرامش نداشت و پیوسته در برابر انحرافات ایستادگی می‌کرد.

,

وی گفت: 23 ربیع سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم است، بعدازاینکه امام رضا(ع) با اجبار به خراسان انتقال پیدا کردند پس از یک سال خواهر ایشان دوری را تحمل نکرد و  راه ایران را در پیش گرفتند، در ساوه کارگزاران حکومت بنی‌عباس به کاروان ایشان حمله برد و همراهان حضرت  را به شهادت رساندند،  ایشان فرمود مرا به قم ببرید چرا که از پدرم شنیدم قم مرکز شیعیان است.

,

وقتی حضرت وارد قم شدند با استقبال گسترده مردم قم روبرو شدند ایشان مدت زیادی در قم نبودند اما مرقد مطهر ایشان به پایگاهی برای نشر و گسترش تشیع تبدیل شده و مراجع تقلید و حوزه علمیه مفتخر به حضور در کنار این مرقد مطهر هستند.

,

وی خاطرنشان کرد: دهم آذر سالگرد شهادت شهید مدرس است، وی یک انسان نمونه و کمال‌یافته بود  او در برابر ظلم و استعمار مقابله کرد و باوجوداینکه در برخی اوقات تنها ماند ولی هیچ‌گاه از هدف مقدسش عقب‌نشینی نکرد  و در نهایت حکومت ظلم ایشان را به شهادت رساند.

,

امام جمعه قم با تبریک روز نیروی دریای گفت بیان داشت: نیروی دریای ما بسیار متفاوت تر از روزهای آغاز انقلاب است، امروز نیروهای دریایی مانند قهرمان در نقاط مختلف می‌درخشند و در برابر اشرار و کسانی که قصد توطئه علیه انقلاب دارند با قامتی استوار ایستادگی کرده اند..

,

وی همچنین با اشاره به هفته بسیج گفت: بسیج یکی از ارکان اساسی برای حفظ و بالندگی انقلاب اسلامی است و این ایام را به بسیجیان تبریک می‌گویم.

,

نمایندگان فراموش نکنند با رای مردم به مجلس رفته اند

, نمایندگان فراموش نکنند با رای مردم به مجلس رفته اند,

حسینی بوشهری افزود: مجلس نقش کلیدی و تأثیرگذار در جامعه دارد؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید ارتباط مستمر با مردم داشته باشند و فراموش نکنند که از این مردم رای گرفتید و در مجلس شورای اسلامی حضور یافتید.

,

امام جمعه قم تأکید کرد: نمایندگان مجلس به اولویت‌های کشور بپردازند، نمایندگان باید در قانون‌نویسی و قانون‌گذاری وقت بگذارند تا گره‌گشای مشکلات مردم باشند زیرابه خاطر همین مسئله به مجلس رفته‌اند. مجلس باید در حفظ آرامش و وفاق ملی پیش‌قدم باشد و مجلس باید از مواضع اصولی که مردم به خاطر انقلاب اتخاذ می‌کنند تبعیت کرده و نماد پیروی از موکلینشان باشند.

,

وی بیان داشت: نمایندگان باید به‌جای پرداختن به مسائل جناحی استقلال مجلس را حفظ کنند، اخلاق و معنویت در گفتار و رفتار نمایندگان مشهود باشد. مجلس باید در طراز یک مجلس اسلامی ظهور پیدا کند.

,

حسینی بوشهری به دیدار مهمانان اجلاس وحدت اسلامی با رهبر معظم انقلاب اشاره و تأکید کرد: به گفته رهبر انقلاب  تنها راه سعادت بشر پیروی از قرآن است و دشمنان نیز از این مسئله هراس دارند زیرا  اگر مردم راه قرآن را در پیش بگیرند در برابر استکبار سر تسلیم فرود نمی‌آورند.

,

امام‌جمعه قم  با اشاره به هشدار رهبری به برخی از سران کشورهای اسلامی گفت: ایشان فرمودند به ولایت الله برگردید و دست از ولایت آمریکا و طاغوت بردارید، زشت و زننده است که رئیس یک کشور اسلامی ولایت طاغوت را برگزیند و به این ولایت‌پذیری مفتخر باشد.

,

حسینی بوشهری  بیان داشت: امروز به برکت ایستادگی ملت درصحنه، انقلاب که روزی نهالی نوپا بود به درخت تنومندی تبدیل‌شده است رهبری فرمودند شهید داده و سختی‌کشیده‌ایم ولی ایستادگی کرده‌ایم و بازهم درراه این هدف مقدس ایستادگی خواهیم کرد.

,

وی به وقوع زلزله اخیر در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: امسال نیز مانند سال گذشته در کرمانشاه زلزله آمد  باوجود بالا بودن ریشتر، تلفات انسانی نداشتیم ولی تعداد مجروحان زیاد بود مردم قم در زلزله سال گذشته کرمانشاه زیبا درخشیدند و امسال هم کسانی که مسؤولیت خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان رادارند با توجه به نزدیک بودن زمستان با همت والای مردم این خدمات را ارائه کنند.

,

امام‌جمعه قم با اشاره  به تدوین بودجه سال 98 گفت: در بودجه باید حمایت از اقشار ضعیف جامعه مد نظر قرار گرفته و به ظرفیت‌های داخلی کشور چشم بدوزید نتیجه  نگاه به خارجی ها چیزی جز لبخند و وعده نخواهد بود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه