اخبار داغ

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور:

کمیته امداد سال گذشته به‌۱۷۰‌هزار فرصت شغلی دست یافته است/ ایجاد یک پنجم اشتغال کشور توسط این نهاد

کمیته امداد سال گذشته به‌۱۷۰‌هزار فرصت شغلی دست یافته است/ ایجاد یک پنجم اشتغال کشور توسط این نهاد
معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور بااشاره به این‌که کمیته امدادسال گذشته به 170 هزار فرصت شغلی دست یافته است، گفت: امیدواریم امسال با توجه به منابع صندوق توسعه ملی و اشتغال پایدار روستایی این رقم فراتر برود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور روز جمعه در حاشیه اختتامیه اولین دوره آموزشی جهادگران کارآفرین خراسان جنوبی، اظهار کرد: خراسان جنوبی سومین استانی است که دوره آموزشی جهادگران کارآفرین در آن برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
 
,
وی با بیان این‌که در دو استان قبلی بعد از این که دوره برگزار شد یک ارزیابی صورت گرفت و فراخوان داده شد برای کسانی که حاضرهستند به صورت جهادی در بحث اشتغال کمیته امداد کمک کنند، افزود: کسانی آمدند، توجیح شدند و همراه با معاونین اشتغال کمیته امداد 14 استان هماهنگ شدند و کار خود را به صورت جهادی شروع کردند.
,
 
,
معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: برنامه ریزی‌هایی شده تا از ظرفیت‌های خارج از کمیته امداد امام خمینی (ره) برای برنامه های اشتغال استفاده کنیم و همگام با آن بهره‌وری منابع داخلی خود را افزایش دهیم.
,
 
,
عبدالملکی به فرمایش مقام معظم رهبری که در جمع جهادگران استادیوم آزادی فرمودند" از ظرفیت جهادگران برای برنامه‌ها استفاده شود" اشاره کرد و گفت: در واقع سعی می‌کنیم تفکر و مدیریت جهادی به صورت سازمان یافته وارد تشکیلات حاکمیتی و اجرایی شود.
,
 
,
وی با بیان این‌که این خود یک اقدام در تراز تمدنی محسوب می‌شود، افزود: طبیعتا الگوسازی  برای سایر دستگاه‌های اجرایی کشور می‌شود.
,
 
,
معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: بعد از برگزاری این دوره یک آزمون به صورت اینترنتی از جهادگران گرفته می‌شود و از افرادی که در آزمون موفق شوند دعوت می‌شوند تا داوطلبانه با معاونت اشتغال کمیته امداد استان‌ها همکاری داشته باشند.
,
 
,
عبدالملکی تصریح کرد: معاونین اشتغال کمیته امداد استان‌ها با توجه به نیازمندی و کارهایی که دارند از انواع اقدامات اجرایی، پیگیری امور بانکی، پیگیری کاریابی و ثبت در سامانه اطلاعات و در سطح بالاتر مدیریت راهبران شغلی، پیدا کردن و شناسایراهبران شغلی، نظارت بر طرح‌ها، مشاوره دادن به مددجویان، بازاریابی برای فروش محصولات، کمک به شبکه شدن مددجویان که طرح اجرا می‌کنند و هر نوع کار دیگری که وجود داشته باشد از ظرفیت دوستان جهادی استفاده می‌شود.
,
 
,
وی افزود: بسیج سازندگی به عنوان متولی این سرمایه انسانی پشتیبانی لازم را انجام می‌دهد.
,
 
,
معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اشاره به این‌که جهادگران به صورت داوطلبانه و بدون دریافت وجه همکاری می‌کنند، گفت: این جهادگران کسانی هستندکه به دنبال برنامه‌های رفع محرومیت هستند و کمتر عرصه در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد که این‌جا به صورت سازمان یافته، عرصه در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
,
 
,
عبدالملکی خاطرنشان کرد: امکاناتی مانند تسهیلات، هزینه برای آموزش، هزینه های بلاعوض برای تقویت کار و توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل اطلاعات را در اختیار آنها قرار می‌دهیم.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که برنامه داریم تا این دوره را در تمام استان‌های کشور برگزار کنیم، افزود: این برنامه به صورت منطقه‌ای در استان‌های باقیمانده برگزار خواهد شد و در هر دوره 200 تا 250 نفر حضور خواهند یافت.
,
 
,
معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: سعی داریم  هزار نفر را به این صورت جذب و به برنامه اشتغال اضافه کنیم.
,
 
,
عبدالملکی بااشاره به اینکه کمیته امداد مخاطب یک سوم کل بیکاران کشور است، تصریح کرد: منابعی که داریم هیچ‌گاه از 5 درصد منابع اشتغال کشور فراتر نمی‌رود ما دستگاه دولتی نیستیم لذا طبیعتا دچار محدودیت‌هایی هستیم و باید از ظرفیت‌هایی که در خارج از سیستم وجود دارد بهره ببریم.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که کمیته امداد بر اساس آمار کمّی یک پنجم کل اشتغال کشور را ایجاد می‌کند، افزود: و به لحاظ کیفی یک چهارم اشتغال کشور را تامین می‌کند.
,
 
,
معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: از مهم‌ترین دلایل بالا بودن کیفیت اشتغال ایجاد شده توسط کمیته امداد از متوسط کشوری توجه به اشتغال خرد و رصد کامل پروسه اشتغال است.
,
 
,
عدالملکی با بیان اینکه در طرح‌های اشتغال ایجاد شده توسط کمیته امداد پشتیبانی قابل ملاحظه 3 تا 5 ساله وجود دارد، تصریح کرد: هدف‌گزاری شده تا در طول برنامه ششم کمیته امداد، 850 هزار فرصت شغلی ظرف مدت 5 سال ایجاد شود که عدد قابل ملاحظه‌ای است.   
,
 
,
وی بااشاره به این‌که کمیته امدادسال گذشته به 170 هزار فرصت شغلی دست یافته است، افزود: از این تعداد 152 هزار فرصت شغلی از طریق اجرای طرح‌های اقتصادی و 18 هزار فرصت شغلی از طریق کاریابی انجام شد لذا امیدواریم امسال با توجه به منابع صندوق توسعه ملی و اشتغال پایدار روستایی این رقم فراتر برود.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه