اخبار داغ

مرجع تقلید شیعیان جهان در نشست طریق سعادت تبریز؛

بهشت را به بهاء می‌دهند نه بهانه/ علامه امینی خدا را یافته بود

بهشت را به بهاء می‌دهند نه بهانه/ علامه امینی خدا را یافته بود
آیت‌الله حسینی زنجانی گفت: رسیدن به بهشت مفت و رایگان نیست و برای کسب آن باید در امتحان الهی با مقاومت در برابر نفوذ شیطان قبول شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، آیت‌الله سیدمحمد حسینی زنجانی شامگاه جمعه در نشست طریق سعادت که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز برگزار می‌شد، شیطان را حقیقتی غیرقابل انکار خواند و ابراز داشت: راه شیطان را قرآن و انبیاء برایمان ترسیم کرده‌اند تا ما انسان‌ها از آن پرهیز نماییم، قرآن حقایقی را مطرح می‌کند که آدمی بعد از گذشت سال‌ها با علم نیز نتوانسته است آن‌ها را کشف کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی توضیح داد: صحبت‌های مطروحه و ایده‌های انبیاء الهی است و متصل به علم لایتناهی خداوند می‌باشد، چنانچه شیطان را موجودی افسانه‌ای بدانیم مسلماً نمی‌توانیم راه توحید را بپیماییم و متاسفانه هستند کسانی که وجود شیطان را قبول ندارند.

,

مرجع عالیقدر شیعیان جهان با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه شیطان با ما هم خانه است، عنوان کرد: در جهان‌بینی توحیدی شیطان یک اصل است و که در برابر اصل امتحان قرار گرفته است، خداوند متعال در سوره عنکبوت می‌فرمایند "آیا مردم فکر می‌کنند همین که می‌گویند ما ایمان آوردیم کافی است؟ شما باید امتحان بدهید تا فرق کسانی که صادق‌اند با آنانکه دروغ می‌گویند روشن شود"

,

وی بیان داشت: خداوند علم ذاتی دارد اما به وسیله امتحان آثار صدق و کذب در عمل ظاهر می‌شود؛ برای نمونه ایمان زاینده‌ی صبر است اما آیا ما در برابر مشکلات صبر پیشه می‌کنیم وهنگام بروز حوادث به خداوند توکل می‌نماییم؟

,

آیت‌الله حسینی زنجانی لازمه‌ی رسیدن به کمال مطلق را قبولِ حقیقت مطلق یعنی خداوند دانست و تصریح کرد: به خدا رسیدن هدف واقعی کل خلقت است و این امر با اصل امتحان انسان‌ها میسر می‌شود؛ باید عاملی باشد تا انسان راهِ خود را انتخاب نماید و همین وجود شیطان را اثبات می‌کند.

,

وی یادآور شد: مرحوم علامه طباطبایی می‌فرمایند "اگر شیطان نباشد نهضت انبیاء، کل خلقت و بهشت و جهنم باطل می‌شود" بنابراین ما که در مسیر امتحان هستیم باید شیطانی هم روبرویمان باشد.

,

این عالم دینی با تاکید بر اینکه امتحان، راه هدایت و ذلالت را می‌طلبد و فلسفه وجودی شیطان به این نکته متکی است، اظهار کرد: بحث از شیطان بحث از معرفت نفس و خودشناسی است، شیطان به ما می‌فهماند به پول، قدرت و علم و ... حساسیت داریم.

,

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند "همانطوری که خون در بدن شما جریان دارد، شیطان هم نفوذ دارد" برای مقاومت در برابر این نفوذ نیز باید باید به دو استوانه‌ی قرآن و عترت اتکا کنیم تا به توحید واقعی برسیم.

,

آیت‌الله حسینی زنجانی با بیان اینکه بهشت را مفت، رایگان و به بهانه نمی‌دهند بلکه به بهاء می‌دهند، متذکر شد: انسان در هر مرتبه‌ای قرار گیرد بازهم شیطان در کنار اوست، حضرت محمد(ص) به همسرشان عایشه گفتند من هم شیطان دارم اما بأذن‌الله مغلوب است.

,

وی اضافه کرد: امثالِ علامه امینی خدا را نفهمیده‌اند بلکه یافته‌اند، اینکه ایشان در آخرین لحظات حیات‌شان با خدا مناجات می‌کنند وعلی‌رغم درجه‌ی والای معرفت از خدا می‌خواهند کمک‌شان کند نشان می‌دهد روح توحید و خالق را یافته‌اند.

,

مرجع تقلید شیعیان جهان کریم را کسی نامید که وقتی چیزی می‌دهد دیگر به آن نگاه نمی‌کند و در ادامه گفت: علامه امینی هنگام درگذشت‌شان می‌گویند "خدایا با آن وجهِ کریم خود به من نگاه کن و آنگونه کمکم نما که صالحین را کمک کردی" جوانان باید این سخنان همت‌آفرین بزرگان را بخوانند.

,

وی در پایان ابراز کرد: امام باقر(ع) می‌فرمایند "توحید واقعی پیش ماست" پس معارف اهل بیت(ع) باید مدنظر قرار گیرد، ائمه دیدگاه ویژه‌ای به آیات قرآن داشتند و حضرت محمد(ص) در این باره فرموده‌اند" مردم اگر قرآن را به آن نحوی که نازل شده است بخوانند در آن اختلاف نمی‌کنند."

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه