اخبار داغ

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی خبر داد؛

گام برداشتن دانشجویان در راستای اشتغال روستایی/ گروه جهادی شهید امینی ۶ دستگاه حوله‌بافی به بانوان روستای فیروزآباد اهدا کرد

گام برداشتن دانشجویان در راستای اشتغال روستایی/ گروه جهادی شهید امینی ۶ دستگاه حوله‌بافی به بانوان روستای فیروزآباد اهدا کرد
مسئول بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی گفت: گروه جهادی شهید امینی دانشگاه بیرجند 6 دستگاه حوله‌بافی جهت اشتغال به بانوان روستای فیروزآباد اهدا کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوذر صلاحی مسئول بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی در گفت‌و گو با خاورستان، از اهدای6 دستگاه حوله‌بافی جهت اشتغال بانوان روستایی در خراسان‌جنوبی خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ابوذر صلاحی مسئول بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی در گفت‌و گو با,  خاورستان،,  , خاورستان،, خاورستان،,  از اهدای6 دستگاه حوله‌بافی جهت اشتغال بانوان روستایی در خراسان‌جنوبی خبر داد.,

 

,

وی افزود: گروه جهادی شهید امینی دانشگاه بیرجند در تابستان سال جاری که برای محرومیت زدایی و انجام کارهای عام المنفعه به روستای فیروز آباد شهرستان نهبندان رفتند با بررسی های به وجود آمده در سطح روستا متوجه بیکار بودن زنان در این روستا شده و در صدد راه اندازی اشتغال روستایی برای زنان این روستا برآمدند.

,

 

,

مسئول بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی بیان کرد: با توجه به اینکه حوله‌بافی یکی از کارهایی است که در خراسان جنوبی از گذشته وجود داشته و هم اکنون نیز جایگاه خاصی دارد و با توجه به علاقه زنان این روستا دانشجویان گروه جهادی شهید امینی پیگیری‌های لازم را برای راه‌اندازی کارگاه حوله بافی در این روستا انجام دادند.

,

 

,

صلاحی عنوان کرد: پس از اتمام اردوی جهادی دانشجویان در روستای فیروزآباد که چندین سال است به عنوان روستای هدف آنها انتخاب شده در دیداری که دانشجویان با آقای مروج الشریعه استاندار قبلی خراسان‌جنوبی داشتند از طرح راه‌اندازی کارگاه حوله‌بافی در این روستا با استاندار صحبت کرده و استاندار وقت نیز تقبل کرد هزینه تهیه دستگاه‌ها حوله بافی را بر عهده بگیرد.

,

, ,

وی اظهار کرد: پس از اینکه دستگاه فراهم شد دانشجویان مربیانی را برای برگزاری دوره حوله‌بافی شناسایی کرده و با همکاری زنان روستا دوره آموزه حوله بافی در این روستا برگزار شد.

,

 

,

مسئول بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی گفت: در روزهای پایانی هفته گذشته نیز دانشجویان برای راه‌اندازی رسمی کارگاه حوله بافی، دستگاه با مواد اولیه لازم را به روستای فیروزآباد برده و کار حوله بافی زنان این روستا آغاز شده است.

,

 

,

صلاحی با بیان اینکه هم اکنون در روستاها شاهد خشکسالی و کاهش کار دامداری و کشاورزی و به تبع آن بیکاری زنان در روستاها هستیم، تصریح کرد:  برای ماندگاری مردم در روستا و از همه مهم‌‌تر درآمد داشتن مردم لازم است اشتغال های روستایی با درآمد برای زنان ایجاد کرد.

,

, ,

وی ادامه داد: بیکاری در روستاها تبعاتی دارد که از جمله آن آسیب‌های اجتماعی و مهاجرت مردم از روستا به شهر است که اگر در راستای اشتغال زنان در روستا اقدامی شود شاهد آسیب‌های اجتماعی و مهاجرت نخواهیم بود و از طرفی منبع درآمدی در کنار انجام کار خانه برای این زنان فراهم می‌شود.

,

 

,

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با اشاره به پیدا کردن بازار فروش برای حوله‌های بافته شده توسط زنان در این روستا، گفت: دانشجویان فروش مرحله اول حوله ها را بر عهده گرفته و در حال رایزنی برای پیدا کردن بازار فروش ثابتی در محل بازارچه‌های صنایع دستی استان هستند که زنان روستایی دغدغه‌ای برای فروش محصولات خود نداشته باشند.

,

 

,

صلاحی خاطرنشان کرد: دانشجویان روستاهایی را که برای خدمت به مردم و محرومیت زدایی انتخاب می‌کنند علاوه بر انجام کارهای عمرانی در سایر زمینه‌ها نیز ورود کرده و برای رفع مشکلات و محرومیت نهایت تلاش و مساعدت را دارند.

,

, ,

اعزام 3 گروه جهادی در هفته بسیج

, اعزام 3 گروه جهادی در هفته بسیج, اعزام 3 گروه جهادی در هفته بسیج,

وی با اشاره به اعزام گروه های جهادی دانشجویی طی هفته بسیج در خراسان جنوبی، بیان کرد:  در این مدت 3 گروه جهادی از استان که دو گروه از مرکز استان و یک گروه جهادی از شهرستان سرایان بودند به مناطق مورد هدف برای برگزاری کلاس‌های عقیدتی، فرهنگی، هنری، علمی و آموزشی اعزام شدند.

,

 

,

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: این تعداد گروه جهادی شامل 16 برادر و 18 خواهر بودند که در اردوی جهادی یک و سه روزه شرکت داشتند.

,

 

,

صلاحی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی 3 روزه جهادگران کارآفرین که در مرکز استان با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و بسیج سازندگی برگزار شد، اظهار کرد: در این دوره که 200 جهادگر از همه اقشار بسیج سطح استان حضور داشتند 10 نفر دانشجو بودند که قرار است این افراد در بحث تسهیل گری اشتغال مددجویان به کمیته امداد کمک کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه