اخبار داغ

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس خبر داد؛

راه‌اندازی بزرگترین مرکز آموزشی سنگ‌تراشی کشور در فردوس/شهرستان فردوس به خط ریل سراسری متصل می‌شود

راه‌اندازی بزرگترین مرکز آموزشی سنگ‌تراشی کشور در فردوس/شهرستان فردوس به خط ریل سراسری متصل می‌شود
نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتصال خط ریل شهرستان فردوس به خط ریل سراسری، گفت: بزرگترین مرکز آموزشی سنگ‌تراشی کشور در فردوس راه‌اندازی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  خاورستان، محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت روز فردوس، اظهار کرد: همه باید برای توسعه فردوس قدمی بردارند و امروز اگر می‌خواهیم فردوس توسعه یابد، نباید قدم برداریم بلکه باید بدویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی با اشاره به نقش معلم در جامعه، افزود: در ابتدای انقلاب دانش‌سرای معلم، دانشگاه فرهنگیان پسران و دختران راه‌اندازی شد و همچنین تربیت معلم شهید مفتح که در شهرستان فردوس افتتاح شده بود اما متاسفانه بسته شد.

,

 

,

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی در خصوص دانشگاه فرهنگی دختران و پسران، بیان کرد: معاون دانشگاه فرهنگیان کشور قول راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان پسران در شهرستان فردوس را داده است.

,

 

,

امیرحسنخانی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان دختران نیز به عنوان پردیس مستقل و رشته‌های مختلفی را می‌گیرد و این کارها تنها حاصل تلاش مدیرانی است که دانشگاه فرهنگیان راه نگه داشتند.

,

 

,

وی با بیان این‌که احداث دانشگاه فنی و حرفه‌ای فردوس در دستور کار قرار گرفته است، افزود: زمینی در اسلامیه برای احداث دانشگاه فنی و حرفه‌ای پسران اختصاص داده شده است اما هیچگونه اقدامی در این زمینه صورت نگرفت.

,

 

,

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده در خصوص دانشگاه فنی و حرفه‌ای پسران و دانشگاه فنی و حرفه‌ای دختران این دانشگاه ها در شهرستان فردوس احداث خواهند شد.

,

 

,

امیرحسنخانی از اتصال خط ریل این شهرستان به خط ریل سراسری خبرداد و گفت: در بودجه ۹۷ موضوع اتصال فردوس به خط ریل سراسری آمد و مناقصه آن نیز گذاشته شده و تا دو روز دیگر پاکت مناقصه آن باز خواهد شد و شرکت برنده مناقصه اعلام می‌شود و به زودی نیز فردوس به ریل سراسری وصل خواهد شد.

,

 

,

وی اظهار کرد: همچنین زیرسازی مسیر فردوس_بجستان انجام شده و به زودی این مسیر به بهره‌برداری می‌رسد و تنها پنج کیلومتر از این قطعه که مربوط به خراسان رضوی است نیز با پیگیری‌ها، انجام خواهد شد و مسیر دو بانده می‌شود.

,

 

,

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی افزود: 18 کیلومتر از مسیر فردوس _ دیهوک به زودی در مناقصه گذاشته می‌شود و به زودی این مسیر نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

,

 

,

امیرحسنخانی گفت: علی‌رغم اینکه امروز دولت پول ندارد اما منابع مختلفی در کشور است که می‌تواند به توسعه فردوس کمک کند لذا ما به دنبال اینگونه منابع هستیم.

,

 

,

وی از راه‌اندازی بزرگترین مرکز آموزشی سنگ‌تراشی کشور در فردوس خبر داد و گفت: یکی از بزرگترین مراکز آموزشی سنگ تراشی کشور در مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان فردوس احداث می‌شود و به زودی شاهد یکی از مراکز آموزش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در فردوس خواهیم بود.

,

 

,

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استارت آپ ویکندی در شهرستان فردوس راه‌اندازی کردیم و تاکنون نتایج خوبی داشته و ما امروز برای حفظ جایگاه فردوس، باید به دنبال شرکت‌های دانش‌بنیان و گسترش آن‌ها باشیم.

,

 

,

امیرحسنخانی گفت: رسیدگی به قنات بلده در سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان مورد تأکید قرار گرفت و اگر سرمایه‌گذاری در این قنات انجام شود، می‌تواند صیفی‌جات و سبزیجات خراسان‌جنوبی و حتی خراسان‌رضوی را تأمین کند.

,

 

,

وی با بیان این‌که مردم استان از نظر اشتغال و اقتصادی دچار مشکل هستند و در تنگنا قرار دارند، گفت: باید مردم را ببینیم و آن‌ها را درک کنیم و به نفع آن‌ها قدمی برداریم.

,

 

,

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی در پایان نیز به راه‌اندازی فرودگاه در فردوس اشاره کرد و گفت: با توجه به اعتباراتی که برای فرودگاه در نظر گرفته شده به زودی فرودگاه فردوس راه‌اندازی خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه