اخبار داغ

بسیجیان پیشگامان عرصه فضای مجازی

بسیجیان پیشگامان عرصه فضای مجازی
باید به این مهم پی ببریم که امروز در کنار مدرسه، خانه و مسجد و محله عنصر دیگری نیز وجود دارد که در تربیت، رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان و آینده‌سازان کشور نقش دارد و آن چیزی جز فضای مجازی نیست که با سرعت به سمت حقیقی شدن پیش می‌رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از قم فردا، اولین گردهمایی ملی فعالان فضای مجازی بسیج کشور دیروز در حالی با برگزاری اختتامیه و مشخص شدن نفرات و گروه‌های برتر در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد که این گردهمایی پیام‌های بسیار زیادی برای داخل و خارج از کشور به همراه داشت.
درواقع اعلام عمومی موجودیت لشگر سایبری بسیج در کشور نشان می‌دهد که بسیج برای حضور مؤثر و بهنگام در این فضا برنامه‌های مختلفی دارد و قرار نیست این فضا به‌تنهایی در دست معاندان و دشمنان نظام باشد.
در این میان گردهمایی فعالان فضای مجازی، فضایی را برای نشان دادن قابلیت‌ها و توانمندی‌های بسیجیان در عرصه‌های مختلف فضای مجازی از قبیل بازی، انیمیشن و نرم‌افزارها و آپ استورها ایجاد کرده بود که خود نویدبخش خبرهای خوب در آینده است.
نکته جالب دیگر حضور نوجوانان مستعد با میانگین سنی پایین به‌خصوص از استان قم در این گردهمایی بود، نوجوانانی که حضورشان نه‌تنها تحسین برگزارکنندگان را به همراه داشت بلکه واقعیت‌های دیگری را نیز نمایان کرد.
به‌عبارت‌دیگر باید به این مهم پی ببریم که امروز در کنار مدرسه، خانه و مسجد و محله عنصر دیگری نیز وجود دارد که در تربیت، رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان و آینده‌سازان کشور نقش دارد و آن چیزی جز فضای مجازی نیست که با سرعت به سمت حقیقی شدن پیش می‌رود.
باید گفت امروز کارتل های اقتصادی و بین‌المللی دنیا فضای مجازی را عرصه‌ای برای درآمدزایی هنگفت و بی‌نظیر خود در نظر گرفته‌اند و این کشورهای جهان سوم و کم‌تر توسعه‌یافته هستند که اقتصاد خود را در معرض تهدید می‌بینند.
نباید این موضوع را هم نادیده گرفت که کشورهای غربی امروز میوه سرمایه‌گذاری شرکت‌های خود در این زمینه را می‌چینند اما این سؤال وجود دارد که آیا باید این فضا را در اختیار دشمن قرار بدهیم و هرروز منتظر تعیین تکلیف آن‌ها برای خودمان باشیم.
ورود جدی و هدفمند بسیج به فضای مجازی به‌خصوص در عرصه بازی و انیمیشن این نوید را می‌دهد که می‌توان در آینده‌ای نزدیک شاهد سالم‌سازی، رقابتی شدن و حتی غلبه نیروی‌های انقلاب در این عرصه بر دشمنان نظام بود.
نکته دیگر این‌که ورود بسیج به‌تنهایی در این عرصه نمی‌تواند، کافی باشد و باید سایر نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی ضمن حمایت از بسیج خود نیز باید وارد گود شوند.
درواقع تهدید پیش روی کشور از جانب فضای مجازی برخلاف ادعای برخی از افراد تنها درزمینهٔ فرهنگی و یا سیاسی نیست بلکه تمام ارکان کشور و بخش‌های مختلف از اقتصاد کشور تا آموزش و جامعه را دربرمی گیرد و به همین منظور باید همه سازمان‌ها و نهادها فضای مجازی را جدی بگیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه