اخبار داغ

آنچه در پنجاه و هفتمین جلسه پارلمان شهری اصفهان اتفاق افتاد؛

قراردادی که امضا شد و بعد به تصویب رسید/ جلسه امروز بدون حضور دو ناطق به پایان رسید

قراردادی که امضا شد و بعد به تصویب رسید/ جلسه امروز بدون حضور دو ناطق به پایان رسید
نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان پیرامون قرارداد نگارش تاریخ اصفهان، عنوان کرد: این قرارداد پژوهشی نگارش تاریخ ده ساله اصفهان؛ بین عباس نصر و محمد عیدی رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری امضا شده است، حال باید پرسید آیا آقای عیدی از روال قانونی انعقاد قرارداد اطلاعی نداشته است؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  صاحب نیوز؛فتح الله معین صبح امروز(یکشنبه) در نطق پیش از دستور خود در شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در هفته ای که گذشت روز معرفی استاندار جدید را داشتیم  که جا دارد از زحمات استاندار قبلی و فرماندار که براساس قانون منع به کارگیری بازنشستگان کنار رفتند تشکر می کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی ادامه  داد: استاندار جدید  از افراد شناخته شده استان هستند که امیدواریم این امر زمینه خدمت مردم را بیش از پیش فراهم کند.

,

رییس شورای اسلامی شهراصفهان عنوان کرد: تیم سپاهان تا اینجای لیگ برتر صدر نشین جدول بوده که مایه افتخار است که امیدواریم همواره در همین نطقه  تا پایان لیگ باقی بمانند لذا از تمامی دست اندرکاران این تیم تقدیر و تشکر می کنیم.

,

وی افزود:16 آذر روز دانشجو نقطه اوجی برای مبارزه با استکبار و الگویی برای یک زندگی مطلوب است وعده ای ازکارشناسان این روز را یکی از پایه های مستحکم انقلاب اسلامی می دانند هر چند تا پیروزی انقلاب اسلامی فاصله دارد اما باعث شد حرکات دانشجویی در جریان عدالت طلبی ادامه داشته باشد و همواره مایه آرمان خواهی و انتقاد کردن دانشجویان باشد.

,

معین تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران نشان داد که می توان به جوانان اعتماد کرد باید تلاش کنیم به جوانان مسئولیت بدهیم تا نتایج مطلوبی به بار بیاید.

,

وی خاطر نشان کرد: روز جهانی توانخواهان را تبریک می گوییم اما جامعه باید از لحاظ آموزش و توان خواهی باید شرایط را برای آنها فراهم آورد لذا ما در مدیریت شهری هرکاری در توان داشته باشیم انجام می دهیم تا شرایط زندگی همه شهروندان بهتر شود.

,

 قراردادی که امضا شد و بعد به تصویب رسید

,  قراردادی که امضا شد و بعد به تصویب رسید,  قراردادی که امضا شد و بعد به تصویب رسید,

وایح و طرح های اعلام وصول شده به پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورا با لایحه ای با موضوع انعقاد قرارداد پژوهشی ده ساله تاریخ اصفهان به مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون ریال توسط معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهردار اصفهان در شورای اسلامی اصفهان آغاز شد که البته کمیسیون فرهنگی شورا آن را تایید نکرده و کمیسیون تلفیق آن را با طی تشریفات و روال قانونی تایید  کرده است.

,

مهدی مقدری، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره  به نامه معاونت پژوهشی شهرداری گفت: این معاونت در نامه ای بلندبالا مخالفت خود  را با این لایحه اظهار کرده و باید پرسید اصلا چرا به صحن  شورا آمده است؟

,

کوروش محمدی، دیگر عضو شورا هم با بیان اینکه ضرورت این پژوهش را چه کسی تعیین کرده است، عنوان کرد: آیا بهتر نیست این پروهش در معاونت پژوهشی انجام شود، با بررسی این طرخ در شرایط فعلی قانون را دور زده ایم و باب قانون گریزی را نیز باز کرده ایم.

,

امیر احمد زندآور، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز تاکید کرد: این پژوهش مشکلی از ما حل نمی کند و ضرورتی برای انجام آن وجود ندارد.

,

فتح الله معین، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تاریخی از سال 45 تا 58 توسط عباس نصر نوشته شده  و پیشنهاد شد که برای ده سال، سالی دوازده میلیون تومان پرداخت شود تا همین شخص با همکاری چند نفر تاریخ 10 سال بعدی را بنویسد.

,

مهدی مزروعی، سخنگوی شورا هم  افزود: باید شکل تشریفاتی آن حفظ شود اما به نظر من هیچ منع قانونی برای انجام آن وجود ندارد.

,

پورمحمد شریعتی نیا، دیگرعضو شورا با بیان اینکه که الزام و ضرورت این پژوهش را درک نمی کنم، گفت: چرا این پژوهش محدود به ده سال ابتدایی انقلاب انجام شود و اصلا چرا تاریخ 40 ساله اخیر انقلاب تهیه نشود من هنوز درک نکرده ام که ضرورت این کار چیست؟

,

علیرضا نصر اصفهانی، نائب رییس شورای  اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: این قرارداد پژوهشی نگارش تاریخ ده ساله اصفهان؛ بین عباس نصر و محمد عیدی رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری امضا شده است، حال باید پرسید آیا آقای عیدی از روال قانونی انعقاد قرارداد اطلاعی نداشته است؟

,

در نهایت این لایحه با 9 رأی موافق، یک رأی مخالف و یک رأی ممتنع به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

,

شهرداری موظف به ترمیم  تراشه های آسفالت شد

, شهرداری موظف به ترمیم  تراشه های آسفالت شد, شهرداری موظف به ترمیم  تراشه های آسفالت شد,

لایحه توافقنامه تنظیمی با شرکت‌های گاز و آب و فاضلاب در پیشنهاد ترمیم ترانشه‌های حفاری شرکت‌های مذکور، توسط پرسنل فنی و عمرانی شهرداری با انتخاب پیمانکار توسط شهرداری و بافت هزینه‌های مربوطه از شرکت‌های آب و فاضلاب و گاز با اعلام نظر کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران مطرح شد.

,

امیر احمد زند آور،عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری باید برنامه ها  و پروژه های شهرداری  را اطلاع داشته باشد تا مانع از دوباره کاری های اضافی شود

,

ایرج مظفر، معاون عمرانی شهردار با بیان اینکه اگر آسفالت دارای ترمیم باشد خسارتی گرفته نمی شود، عنوان کرد: اگر آسفالت نو باشد هزینه خسارت دریافت می شود و البته این هزینه ها از مردم گرفته می شود که اگر شرایطی ایجاد شود که از مردم کمتر هزینه بگیرند بهتر است.

,

وی ادامه داد: پیمانکاران ما ضمانت یکساله دارند و نظارت بهتری توسط شهرداری با اجرای این امر انجام خواهدشد.

,

پور محمد شریعتی نیا، عضو شورا اضافه کرد: اگر شهرداری متولی ترمیم تراشه های آسفالت باشد چون مسئول اداره شهر است دلسوزانه تر عمل می کند بنابراین با این لایحه موافق هستم.

,

در نهایت این لایحه یا ده رأی موافق به تصویب رسید.

,

مدیریت مابه التفاوت قراردادها به شهرداری واگذار شد

, مدیریت مابه التفاوت قراردادها به شهرداری واگذار شد, مدیریت مابه التفاوت قراردادها به شهرداری واگذار شد,

در ادامه طرح  پیشنهادی پنج نفر از اعضای شورا با موضوع «مدیریت و بررسی مابه‌التفاوت قراردادهای پیمانکاران و پروژه‌های عمرانی شهرداری اصفهان» مورد بررسی قرار گرفت.

,

فتح الله معین، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه به دنبال ارائه حقی اعم از اینکه متعلق به پیمانکار و یا شهرداری باشد هستیم، تصریح کرد: براساس شرایط قراردادهای عمرانی براساس دستور العمل های سازمان برنامه ریزی و دیگر نهادهای قانونی ابلاغ  می گردد شورا به اصلاح قراردادها اقدام کند.

,

وی ادامه داد: در صورت بروز مشکل در کمیته ای در کمیسیون تلفیق بررسی شود  در صورتی که در قرارداد های مشارکتی نیاز به تعدیل ساخت و ساز وجود داشته باشد موضوع در همین کمیته مورد بررسی قرار گیرد.

,

علیرضا نصر اصفهانی،نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: شورا خنثی نیست و باید با در نظر گرفتن تمامی شرایط نفع مردم و شهر در نظر گرفته شود به همین دلیل کمی وظایف قانونی کمیته را بیشتر کرده ایم.

,

مرتضی طهرانی، معاون اقتصادی و مالی شهردار اصفهان عنوان کرد: اشکال عملیاتی این طرح این است که پیمانکار چون کد مصرف ندارد مجبور است از  بازار آزاد خرید کند.

,

در نهایت  این طرح با 9 موافق و یک مخالف به تصویب رسید.

,

جلسه امروز بدون حضور دو ناطق به پایان رسید

, جلسه امروز بدون حضور دو ناطق به پایان رسید, جلسه امروز بدون حضور دو ناطق به پایان رسید,

نطق و تذکرات پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر در حالی برگزار شد که قرار بود در ابتدا کوروش محمدی به عنوان تنها ناطق جلسه نطق کند که در جلسه حاضر نبود به همین دلیل علیرضا نصر اصفهانی، نائب رییس شورا به عنوان اولین تذکر دهنده اظهار کرد: استخر نور در منطقه 9، پنج سال است در حال تعمیر است در حالی که قول داده شده بود 3 ماهه تحویل داده شود اما هربار با افزایش تعمیرات و کمبود بودجه روبرو می شد، از شهردار اصفهان تقاضا دارم این استخر در در دهه فجر افتتاح شود.

,

وی ادامه داد: ازشهردار اصفهان تقاضا دارم که شورای معاونین درمناطق تشکیل شود زیرا متاسفانه هر معاون بدون اطلاع کار خود را انجام می دهد که باعث گسست مدیریتی شده است.

,

اما کورش محمدی، دیگر عضو شورا پس از دقایقی در جلسه علنی حاضر شد و در نطق خود اظهار کرد: در سال 97 باید پاسخگوی سیل انتقادات غیر کارشناسی و غیر مسئولانه باشیم. صرف نظر اینکه این مسأله می تواند باعث پیشبرد اهداف در راستای  اداره و پیشرفت شهر شود اما بخشی از انتقادها مغرضانه و شخصی بوده است مثل اینکه می گویند در شهر هیچ کاری نشده است.

,

وی ادامه داد: اگر شهرداری اصفهان را  در دوره 5 سال گذشته اش مقایسه کنیم به وضوح شاهد افزایش تعاملات و نشاط اجتماعی مردم بوده ایم.

,

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: بی انصافی است وقتی حوزه مشارکت های مردمی و مولفه های سرمایه های اجتماعی افزایش یافته را نبینیم .

,

وی افزود: اقدام شجاعانه ای که  شورای پنجم در نامگذاری روز اصفهان در یکم آذر ماه داشت، شاهد اتفاقات بی نظیری بودیم که در طی آن 80 برنامه با رویکرد محلی و عرصه محور انجام شد به طور مثال در برنامه میدان تا میدان مردم از سراسر شهر گرد هم جمع آمدند.

,

محمدی خاطر نشان کرد: کلیپی از اتوبوس های شهری بیرون آمده که بین ده دقیقه تا 15 دقیقه باید اتوبوس ها توقف کنند از نماینده شهردار تقاضا دارم شرایطی را مهیا کنند تا این اتوبوس ها در محل  های مورد نظر توقف کنند.

,

در نهایت قرار بود اصغر برشان، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز آخرین تذکر جلسه را بدهد که وی نیز از جلسه بیرون رفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه