اخبار داغ

توضیحات نماینده شیروان در باره فروش کارخانه قند

توضیحات نماینده شیروان در باره فروش کارخانه قند
طی روزهای گذشته شنیده هایی مبنی بر واگذاری کارخانه قند شیروان در سطح این شهرستان مطرح شده و سبب نگرانی 600 نفر از کارگران این واحد صنعتی و خانواده های آنان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصر اترک، انتشار خبر واگذاری کارخانه قند شیروان به بخش خصوصی این نگرانی را در بین شهروندان ایجاد کرده که آیا مالک جدید روند فعالیت کارخانه را بهتر خواهد کرد و یا اینکه این کارخانه نیز به سرنوشت کارخانه الیاف شیروان دچار خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک،,

 

,

عبدالرضا عزیزی نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک در واکنش به این شایعات گفت: بنیاد مستضعفان که مالک کارخانه قند شیروان است تصمیم گرفته تا 70 درصد از سهام خود را به بخش خصوصی واگذار کند.

,

 

,

عزیزی ادامه داد: طی مکاتبه با محمد سعیدی کیا، رئیس بنیاد مستضعفان کشور از وی درخواست شد با توجه به تلاش های صورت گرفته برای احیا کارخانه قند و رسیدن به سود دهی از واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی خودداری کند.

,

 

,

وی ادامه داد: سال گذشته این کارخانه 304 هزار تن چغندرقند خریداری کرد و امسال نیز 200 هزار تن خرید خواهد کرد و در شرایطی که بسیاری از کارخانه قندها غیر فعال هستند، این کارخانه سرپا است و به خوبی فعالیت می کند.

,

 

,

نماینده مردم شیروان با تاکید بر اینکه نخواهیم گذاشت این کارخانه به سرنوشت کارخانه الیاف دچار شود، تصریح کرد: در عین حال چنانچه به هر دلیلی این بنیاد بخواهد این واگذاری را انجام دهد، مالک جدید حتما باید فعالیت این کارخانه را افزایش دهد تا به سود برسد.

,

 

,

عزیزی با بیان اینکه زمین های کشت این کارخانه متعلق به آستان قدس رضوی است، گفت: زمینی که کارخانه نیز در آن احداث شده است ارزش ملکی زیادی ندارد که به بهانه فروش زمین ها این کارخانه را تعطیل کنند.

,

 

,

وی تاکید کرد: دستگاه های کارخانه قند مربوط به 60 سال گذشته است ، بنابراین هر کسی که بخواهد این کارخانه را خریداری نماید، قطعا باید فعالیت کارخانه را افزایش دهد تا مقرون به صرفه باشد.

,

 

,

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه با واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی مخالف هستیم ، ادامه داد: نخواهیم گذاشت این کارخانه به سرنوشت کارخانه الیاف دچار شود.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: در زمان پیک کاری به طور مستقیم 600 نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند.

,

 

,

شرکت تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد، فروردین ماه 1337 به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس و در اسفندماه 1377 در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شد و هم اکنون جزء شرکت مادر تخصصی گسترش صنایع غذایی سینا است .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه