اخبار داغ

معاون پژوهش مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه خبر داد؛

فعالیت ۲۳ کارگروه و کمیته در مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه/ راه اندازی بخش تربیت مشاوره در آینده

فعالیت ۲۳ کارگروه و کمیته در مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه/ راه اندازی بخش تربیت مشاوره در آینده
معاون پژوهش مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه با اشاره به اینکه به زودی درمرکز بخش تربیت مشاوره راه اندازی خواهد شد، گفت: در حال حاضر 23 کارگروه و کمیته در موضوعات قرآنی، تبلیغی، تهذیبی، آموزشی، پژوهشی، هنر و رسانه، بهداشت و سلامت و مدیریت و... در این مرکز مشغول به فعالیت هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، حجت الاسلام طهماسبی صبح امروز در نشست خبری فعالیت های مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه، با اشاره به اینکه علم در دو بخش دانشی و مهارتی قرار دارد، اظهار داشت: بخش مهارت علم از بخش دانشی اهمیت بالاتر و بیشتری دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی ادامه داد: در شهریور ماه سال 1396 به دستور آیت الله اعرافی مجموعه مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی با شعار عمل برای رضای خدا و هدیه به حضرت زهرا(س)شروع به کار کرد و تا به امروز فعالیت های بسیاری داشته است.

,

معاون پژوهش مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه با اشاره به اینکه در ابتدا سرفصل های مهارتی تعیین شد، گفت: این  سرفصل های مهارتی برای سطوح چهارگانه حوزه های علمیه از برنامه های ابتدایی این مرکز بوده که دنبال شده است.

,

وی بیان داشت: سرفصل های پژوهشی نیز برای مقاطع مقدماتی، تکمیلی، تربیت مربی و تربیت مدرس تدوین شده تا بتوانیم خروجی های مناسبی داشته باشیم البته در این سرفصل ها زیرفصل ها، نحوه ارزشیابی، نیازها، شرایط استاد، متون اصلی و فرعی کلاس و... مشخص می شود.

,

طهماسبی با اشاره به اینکه مهارت های قرآنی در شش محور مختلف آماده شده است، ابراز داشت: بخشی از سرفصل های تدوین شده در این مرکز بر اساس نیازهای امروز جامعه بوده که مدیریت فرهنگی، مدیریت مسجد، مدیریت امامزاده ها، امداد فرهنگی و ... از جمله این سرفصل ها بوده است.

,

وی اضافه کرد: برای مدعیان دروغین مهدویت، عرفان های کاذب و ... سرفصل های خوبی نوشته شده تا طلاب بتوانند به صورت مسلح، پاسخگوی این مباحث باشند.

,

معاون پژوهش مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه بااشاره به اینکه مرکز تربیت مدرس و مربی را در دستور کار دارد، گفت: در حال حاضر 23 کارگروه و کمیته در موضوعات قرآنی، تبلیغی، تهذیبی، آموزشی، پژوهشی، هنر و رسانه، بهداشت و سلامت و مدیریت و... در این مرکز مشغول به فعالیت هستند.

,

وی اضافه کرد: تا به امروز بیش از یک هزار ساعت در حوزه قرآنی کار شده است که تجوید، مهارت بیان تفسیر، روش تبلیغ قرآن محور، علوم قرآنی از جمله سرفصل های آن بوده است.

,

حجت الاسلام طهماسبی بیان داشت: تدوین سرفصل هایی برای هدایت تحصیلی طلاب سطح دو در 10 محور از دیگر برنامه های مرکز آموزش های کاربردی است که قابل ارائه می باشد.

,

وی اظهار داشت: راه اندازی بخش تربیت مشاور برای طلاب مبلغ برای پاسخگویی بهتر به مردم و جامعه از دیگر کارها بوده که سرفصل های آن نوشته شده و به زودی کلاس های آن را برگزار خواهیم کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه