اخبار داغ

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان:

بالغ بر ۶۰ هزار تن سیب سمیرم توسط صادرکنندگان استان خریداری شده است/ هیچ سیبی روی دست باغ داران نماند

بالغ بر ۶۰ هزار تن سیب سمیرم توسط صادرکنندگان استان خریداری شده است/ هیچ سیبی روی دست باغ داران نماند
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه هیچ سیبی روی دست باغ داران نمانده است، گفت: حدود 60هزار تن از سیب سمیرم توسط صادرکنندگان استان خریداری شده و برای صادرات آماده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصغر محسن‌زاده کرمانی، در گفت و گو با صاحب نیوزدر ارتباط با آخرین وضعیت محصول سیب درختی اظهار کرد: محصول سیب به سه دسته درجه 1، 2 و 3 تقسیم‌بندی می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی ادامه داد: در سال جاری در حدود 47 هزار و 500 تن سیب درختی درجه یک که حدود 25 درصد تولیدات این محصول در استان را شامل می‌شود با قیمت 1200 تا 1500 تومان به فروش رسید.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان عنوان کرد: 60 درصد محصول سیب استان درجه 2 بود که با قیمت 600 تا 800 تومان به فروش رسید و 15 درصد تولیدات نیز درجه سه است.

,

وی افزود: خوشبختانه با انجام برنامه‌ریزی مناسب محصول سیب به هیچ عنوان روی دست باغ‌داران سیب سمیرم نماند و همه آنها به فروش رفته است.

,

کرمانی با اعلام اینکه موارد مربوط به خرید تضمینی در تاریخ اول شهریورماه توسط وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ شد، گفت: موضوع مهم این‌جاست که محصول برای خرید تضمینی باید دارای ویژگی‌هایی باشد، برای نمونه باید عاری از هرگونه آلودگی بوده و حداکثر ضایعات آن 20 درصد باشد، در یک کیلوگرم محصول حداکثر 15 عدد میوه موجود باشد و در بسته‌بندی‌های 20 کیلوگرمی عرضه شوند.

,

وی اضافه کرد: سازمان تعاون روستایی آمادگی داشت به عرصه خرید تضمینی ورود پیدا کند اما با توجه به اینکه محصول سیب درختی با قیمت بالاتر از نرخ خرید تضمینی در بازار به فروش می‌رسید، این اتفاق رخ نداد.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: محصولات سیبی که درصد آلودگی و ضایعات آنها بیش از میزان تعیین شده بود با قیمت 190 تا 220 تومان به واحدهای صنایع تبدیلی مستقر در شهرستان‌های استان و حتی استان‌های ارومیه، مشهد، قم، یزد و شهرکرد ارسال می‌شود.

,

وی در ارتباط با با صادرات محصول سیب استان خاطرنشان کرد: در حدود 60هزار تن از سیب سمیرم توسط صادرکنندگان استان خریداری شده و در سردخانه‌های استان موجود است، بخشی از این محصولات در حال صادرات است و بقیه نیز به تدریج صادر خواهند شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه