اخبار داغ

مسئول مرکز آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه خبر داد؛

شرکت ۴۰۰۰ طلبه در دوره‌های مهارتی مرکز آموزش کاربردی حوزه‌های علمیه

شرکت ۴۰۰۰ طلبه در دوره‌های مهارتی مرکز آموزش کاربردی حوزه‌های علمیه
مسئول مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه از شرکت 4 هزار نفر از طلاب در دوره‌های مهارتی مرکز آموزش کاربردی حوزه‌های علمیه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی کشوری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مهارت‌آموزی در حوزه‌های علمیه اظهار داشت: مهارت‌آموزی رکن اصلی در اثربخشی و بهره‌مندی از دانش بشری را دارد.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بر روی مهارت‌آموزی تأکید ویژه‌ای دارد و باید این مهم در حوزه‌های علمیه محقق شود.
کشوری بیان داشت: باید یک حرکت جدی درزمینهٔ مهارت‌آموزی داشته باشیم به‌طوری‌که طلبه‌ها و حوزویان نگاه جدی به این مقوله داشته باشند.
مسئول مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه افزود: امروز نیاز است که طلبه‌ها در زمینه‌های مختلف مهارت‌آموزی داشته باشد تا بتوانند زمینه‌های رشد و شکوفایی جامعه را فراهم سازند.
وی افزود: احیای مهارت‌های که قبلاً در حوزه‌های علمیه بوده است اما هم‌اکنون مورد فراموشی واقع‌شده ازجمله برنامه‌های مرکز است، مهارت‌هایی مانند علم نجوم و ریاضی پیش‌ازاین در حوزه‌ها تدریس می‌شد.
کشوری ابراز داشت: با توجه به تأکید رهبر انقلاب و پیگیری‌های آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور این مرکز از سال گذشته کار خود را شروع کرد.
وی ادامه داد: این مرکز با سه معاونت کار خود را شروع کرد و وجه تمایز این مرکز با سایر مجموعه‌ها این است که به دنبال این هستیم که دوره‌های مهارتی الزامی شود و در کنار این مهم با سایر مراکز همکاری و تفاهم داریم.
کشوری افزود: تهیه و تولید محتوی فاخر ازجمله مواردی است که در این مرکز انجام می‌گیرد و علاوه بر این دوره‌های مهارتی برای طلبه‌ها به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: تعلیم عالمان در زمینه‌های مختلف یکی از اهداف مرکز است که سعی شده این مهم تحقق پیدا کند.
مسئول مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه افزود: توانمندی سازی طلبه‌ها و نظام‌مند و هدفمند کردن آموزش‌های کاربردی ازجمله اهداف این مرکز است.
وی ادامه داد: تهذیب و اخلاق، پاسخگویی در برابر حوزه‌های علمیه و نوع آوری در روش‌های آموزشی از مهم‌ترین محورهای آموزشی این مرکز است.
کشوری خاطرنشان کرد: 23 کارگروه و کمیته در حال کار است تا بتوانیم بهترین و مفیدترین برنامه‌های آموزشی را تهیه و عملیاتی کنیم.
وی افزود: مجموعه دوره‌های مهارتی بیش از 210 عنوان دوره مهارتی است که 800 درس مهارتی را شامل می‌شود درواقع این‌ها ثمره حضور بیش از 130 نفر از نخبگان حوزه‌های علمیه در این مرکز است.
مسئول مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه افزود: کتابخانه‌ای مهارتی با 3 هزار عنوان کتاب آماده‌شده و طلاب می‌توانند از این کتابخانه استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: در بخش آموزش دو قسمت بخش آموزش‌های حضوری و غیرحضوری راداریم که تاکنون نگاه جدی به آموزش‌های غیرحضوری در حوزه‌های علمیه نبوده است اما این در این مرکز حرکت شروع‌شده است.
کشوری بیان داشت: سند تحول آموزش‌وپرورش نیز موردبررسی قرارگرفته و دوره‌هایی را نیز برای این مهم در نظر گرفته‌ایم.
وی ادامه داد: 14 استان را برای دوره‌های مهارتی در نظر گرفته‌ایم که این دوره‌ها را برگزار می‌کنند.
کشوری ابزار داشت: 1300 گواهینامه تاکنون در این مرکز صادرشده است که نشان‌دهنده استقبال حوزویان از دوره‌های این مرکز است.
وی افزود: تعامل و ارتباط با مراکز همسو است که در دستور کار قرار دارد تا درزمینهٔ هم‌افزایی از این مجموعه‌ها استفاده کنیم.
کشوری بیان داشت: طرح شورای مهارتی در مدارس موضوعی است که در این مرکز دنبال می‌شود که در صورت نهایی شدن، می‌تواند تأثیر زیادی در جامعه و بخش آموزشی دانش آموزان داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: امروز بیش از هزار نفر در دوره‌های غیرحضوری و بیش از دو هزار نفر هم در دوره‌های حضوری شرکت کرده‌اند.



 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه