اخبار داغ

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌جنوبی:

برای توسعه خراسان‌جنوبی نیاز به نگاه‌های مدیریتی کلان داریم نه نگاه‌های غلیظ سیاسی/ ضرورت بالا بردن امنیت سرمایه‌گذاری در استان

برای توسعه خراسان‌جنوبی نیاز به نگاه‌های مدیریتی کلان داریم نه نگاه‌های غلیظ سیاسی/ ضرورت بالا بردن امنیت سرمایه‌گذاری در استان
رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌جنوبی گفت: باید اول باور کنیم که نیازمند توسعه هستیم، باور کنیم که بر سفره غنی نشسته‌ایم، باور کنیم که برای توسعه استان نیاز به نگاه‌های مدیریتی کلان داریم نه نگاه‌های غلیظ سیاسی، باور کنیم که تفرقه و حاشیه‌سازی، خنثی کردن ظرفیت‌های مهم نیروی انسانی استان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، فرهاد فلاحتی رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌جنوبی صبح امروز در شورای اداری استان و مراسم تودیع و معارفه استاندار خراسان‌جنوبی اظهار کرد: قبل از اینکه از سوی دولت آقای معتمدیان به عنوان استاندار خراسان‌جنوبی انتخاب شود به رئیس‌جمهور گفته بود که آمادگی کار در مناطق محروم استان را دارم و همین یک جمله کافی بود که نیت ایشان را در پذیرش مسئولیت بدانیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی با بیان این‌که تجربه خطیر ایشان و رضایت کامل کسانی که با ایشان همکاری داشته‌اند باعث امیدواری است، گفت: ان شاءالله با این روحیه شاهد رشد و توسعه همه‌جانبه خراسان‌جنوبی باشیم.

,

 

,

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که بعضی نمایندگان استان را متهم می‌کنند که چرا با وجود داشتن نیروی قوی بومی، استاندار غیربومی انتخاب می‌شود؟، افزود: استانداران را وزیر کشور و هیأت دولت تعیین می‌کنند که البته شیوه درست نیز اینگونه است و نمایندگان نقش مشورتی دارند و ما نیز البته چندین نیروی بومی را معرفی کردیم اما بنا بر دلایلی وزیر ترجیح داد که از نیروی توانمند غیربومی استفاده شود.

,

 

,

فلاحتی عنوان کرد: خراسان‌جنوبی استانی پهناور است و عمده جمعیت در روستاها هستند که کار خدمات‌رسانی را با مشکل ایجاد می‌کند.

,

 

,

وی به پتانسیل‌های بالای خراسان‌جنوبی اشاره و تصریح کرد: مرز، دانشگاه‌ها، معادن، محصولات کشاورزی و نیروی انسانی؛ خراسان‌جنوبی را به یک استان زرخیز تبدیل کرده است.

,

 

,

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: دور بودن از مرکز، محرومیت تاریخی و عقب ماندن در زیرساخت‌ها مثل راه آهن، استان را در بعضی شاخه‌ها عقب‌مانده نگه داشته است.

,

 

,

فلاحتی بیان کرد: اگر چه تلاش‌های فراوان صورت گرفته اما هنوز غبار محرومیت از استان زدوده نشده است و باید توازن در همه بخش‌ها صورت گیرد.

,

 

,

وی با اشاره به این‌که با توجه به سند آمایش سرزمینی استان به ظرفیت‌ها توجه شود چراکه زغال سنگ طبس همان مقدار اهمیت دارد که زعفران قاین اهمیت دارد، افزود: برای توسعه پایدار توجه به همه مؤلفه‌های توسعه در جای جای استان اهمیت دارد.

,

 

,

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌جنوبی بیان کرد: متأسفانه در بعضی شرایط واگذاری بعضی امور را شاهد هستیم و از سوی برخی از دستگاه‌های اجرایی کم‌کاری‌هایی شده است و هنوز نتوانسته‌ایم خراسان‌جنوبی را مورد توجه مسئولان بلندپایه قرار دهیم. 

,

 

,

فلاحتی با بیان اینکه ایستی به مشکلاتی مانند راه آهن برای رسیدن به توسعه پایدار توجه کرد، بیان کرد: مقام معظم رهبری در سفری که به استان داشتند به توازن بودجه در استان اشاره کردند اما متأسفانه دولت آنگونه که شایسته بود به استان و تعهداتش نسبت به استان عمل نکرده است.

,

 

,

وی عنوان کرد:  استانی که مرغوب‌ترین زرشک، زعفران و عناب دارد نباید کشاورزی فقیر داشته باشد، استانی که قوی‌ترین کانی‌ها را دارد نباید مردم برای درآمد مشکل داشته باشند، استانی که دانشگاه‌های معتبر و اساتید فرهیخته دارد نباید برای سرمایه‌گذاری و توسعه مشکل داشته باشد.

,

 

,

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی متأسفانه با وجود نیروی انسانی اما شاهد سرمایه‌گذار نیستیم و به اینها توجه نشده و  خراسان‌جنوبی جزو شش استانی است که میل به سرمایه‌گذاری در آن کم است و کمترین ضریب سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده است.

,

 

,

فلاحتی با بیان این‌که شاخص‌های کمبود سرمایه‌گذاری چندین مورد است که برخی از آن‌ها بسیار ساده است اما همه ما به آن‌ها کم‌توجهی کردیم، بیان کرد: بروکراسی اداری و عدم ریسک‌پذیری برخی مدیران استانی از دلایل عدم رقبت سرمایه‌گذاری در خراسان‌جنوبی است.

,

 

,

وی عنوان کرد: باید اول باور کنیم که نیازمند توسعه هستیم، باور کنیم که بر سفره غنی نشسته‌ایم، باور کنیم که برای توسعه استان نیاز به نگاه‌های مدیریتی کلان داریم نه نگاه‌های غلیظ سیاسی، باور کنیم که تفرقه و حاشیه‌سازی، خنثی کردن ظرفیت‌های مهم نیروی انسانی استان است.

,

 

,

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: جذب سرمایه‌گذار، استفاده از ظرفیت‌های بومی، همگرایی استانی، افزایش اعتبارات خاص ملی، بالا بردن ضریب امنیت سرمایه‌گذاری، استفاده از خرد نخبگان استان مواردی است که باید به آن توجه ویژه کنیم.

,

 

,

فلاحتی خاطرنشان کرد: جاده اصلی بیرجند- قاین و جاده‌های مرزی، جاده دیهوک- طبس، راه‌آهن گناباد، بیرجند، قاین، اتصال فردوس به شبکه ریلی، افزایش پروازهای فرودگاه، راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی، توجه به مدیریت منابع آب در استان، توجه به کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی و استفاده از ظرفیت صنایع دستی و گردشگری استان مواردی است که نیازمند اهتمام ویژه استاندار است.

,

 

,

وی ادامه داد: امید است با همکاری و همراهی همه، شاهد افزایش و ارتقاء شاخص‌های توسعه استان باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه