اخبار داغ

معاون پژوهش جامعه المصطفی خبر داد؛

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی جامعه المصطفی برگزار می شود

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی جامعه المصطفی برگزار می شود
معاون پژوهش جامعه المصطفی با اشاره به فعالیت های گسترده جامعه المصطفی در زمینه پژوهش گفت: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی جامعه المصطفی در قم برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز  در گفتگو با خبرنگارقم فردا اظهار داشت: هر ساله هفته پژوهش بهانه ای می شود که مراکز علمی تولیدات و آثار خودشان را ارائه کنند.

وی ادامه داد: امسال این هفته دو ویژگی دارد نخست این که در ماه ربیع قرار دارد و دوم این که در چهل سالگی انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی قرار داریم که نشان دهنده کمال و به بلوغ  رسیدن نظام است.

بی نیاز تاسیس جامعه المصطفی را یکی از دستاوردهای انقلاب برشمرد و  خاطر نشان کرد: امسال علاوه بر پژوهش به تولیدات و فعالیت های پژوهشی انقلاب هم خواهیم پرداخت.

وی افزود: جامعه المصطفی تاکنون اقدامات ارزنده ای را انجام داده است که از این میان می توان به تربیت حدود 100 هزار طلبه خارجی اشاره کرد.

معاون پژوهش جامعه المصطفی ادامه داد: هم اکنون بیش از هزار حوزه علمیه در 80 کشور در حال فعالیت هستند و بیش از 4 هزار استاد در این مراکز مشغول تدریس هستند.

وی بیان داشت: 300 گروه علمی در جامعه المصطفی فعال هستند و حدود 400 رشته در این مرکز طراحی شده است و علاوه براین بسیاری از فارغ التحصیلان در سمت های مختلف در کشورهای دنیا در حال فعالیت هستند و صدها موسسه علمی و پژوهشی تاسیس شده و در حال فعالیت است.
بی نیاز بیان داشت: در ده سال گذشته بیش از 3 هزار کتاب به 25 زبان دنیا تدوین ، چاپ و منتشر شده است که نشان از غنای علمی جامعه المصطفی دارد

وی افزود: تاکنون بیش از 9 هزار مقاله در ده سال گذشته به ثبت رسیده است و علاوه بر این 97 مجله و نشریه علمی در حال انتشار است که برخی از آن ها مجوزهای بین المللی دارند.

معاون پژوهش جامعه المصطفی در خصوص همایش ها و جشنواره ها نیز ابراز داشت: بیش از 120 همایش در جامعه المصطفی برگزار شده است که دربرخی از آن ها هزار مقاله ارائه شده است.

وی ادامه داد: بیش از دو هزار نشست علمی پژوهشی در کشورهای مختلف برگزار شده است و بسیاری از این نشست ها خلاصه نویسی و چاپ شده است

بی نیاز بیان داشت: از جمله کارهایی که تاکید بیشتری شده برگزاری کرسی های آزاد اندیشی است که به حمدالله 19 کرسی نظریه پردازی تاکنون برگزار شده و بیش از 100 طرح کرسی در حال بررسی است.

وی افزود: 492  مورد همکاری مشترک علمی و پژوهشی را جامعه المصطفی با مراکز مختلف در داخل و خارج داشته است که در نوع خود کم نظیر است.
معاون پژوهش جامعه المصطفی تاکید کرد: 91 انجمن علمی و دانش پژوهی در سطوح مختلف و به زبان های مختلف تاسیس شده است در کنار این مهم  47 مجله و فصلنامه است که به زبان های مختلف منتشر می شود.
وی افزود: تاکنون علاوه بر اساتید و همکاران بیش از 5800 محقق و پژوهشگر در رده های مختلف دسته بندی شده اند و حدود 44 اثر علمی از این طلبه ها به دست ما رسیده است.
بی نیاز ابراز داشت: 51 تفاهمنامه پژوهشی با مراکز مختلف داریم و به مناسبت هفته نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی جامعه المصطفی  برگزار خواهد شد

وی ادامه داد: در این نمایشگاه بیش از 10 نمایندگی خارجی جامعه المصطفی نیز حضور خواهند داشت که در مجموع 25 غرفه برای این مهم در نظر گرفته شده است.

معاون پژوهش جامعه المصطفی بیان داشت: نسبت به سال گذشته شاهد افزایش شرکت کنندگان از 17 به 25 واحد هستیم و علاوه بر این نمایندگان خارجی هم شرکت خواهند کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه