اخبار داغ

گفتگوی جذاب با نائب قهرمان پارالمپیک جهان؛

پرتاب معلولیت به سوی قله های موفقیت/روایت نائب قهرمان سی سختی پارالمپیک از معلولیتی که باعث محدودیت نشد

پرتاب معلولیت به سوی قله های موفقیت/روایت نائب قهرمان سی سختی پارالمپیک از معلولیتی که باعث محدودیت نشد
سامان پاکباز نائب قهرمان پارالمپیک دو و میدانی جهان که افتخارات زیادی در میادین جهانی و آسیایی برای کشور ایران به ارمغان آورده است، از معلولیتی می گوید که هیچ گاه باعث محدودیتش نشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از سفیردنا؛ دوازدهم آذرماه به عنوان روز معلولین در جهان شناخته شده است، و گرامیداشت آنهایی که معلولیت را محدودیت ندانسته بلکه آن را سکوی پرتابی برای حرکت به سوی موفقیت می دانند، به خصوص تاریخ ورزش استان کهگیلویه وبویراحمد که درخشش نقره فام یک مدال پارالمپیکی را برگردن خود احساس می کند و غرور و افتخاری دیگر را برای مردمش می آفریند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیردنا,

 

,

 

,

سفیردنا به همین مناسبت با یکی از قهرمانان ورزش دو و میدانی استان کهگیلویه وبویراحمد که افتخارات جهانی و آسیایی زیادی را برای کشور ایران به ارمغان آورده است، گفتگویی کرده است.

, سفیردنا,

 

,

 

,

سامان پاکباز نائب قهرمان پارالمپیک جهان گفت: 23 سال سن دارم و در شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا متولد شدم و مدت 10 سال است که به ورزش دو و میدانی روی آورده ام و  هم اکنون مدت 3 سال به ورزش معلولان وارد شده ام، به دلیل اینکه معلولیتم از ناحیه عصب شبکیه چشم بوده که در بین کم بینایان کلاس بندی شده ام و مشغول به فعالیت حرفه ای هستم.

,

 

,

, ,

 

,

پاکباز افزود: در این 3 سال که در بخش معلولان فعالیت ورزشی خود را ادامه داده ام به مسابقاب بین المللی و جهانی زیادی اعزام شده ام که بالاترین سطح آن، پارالمپیک ریو در سال 2016 و اخرین آن بازی های آسیایی جاکارتا در آبان ماه امسال بود.

,

 

,

 

,

ورزشکار پر افتخار سی سختی عنوان کرد: در بازی های آسیایی جاکارتا در ماده پرتاب دیسک مدال طلا و در ماده پرتاب وزنه مدال نقره را کسب کردم و همچنین در سال2016 در پارالمپیک ریو که اولین حضور در بخش معلولان بود توانستم در ماده پرتاب وزنه در میان مدعیان جهان مدال نقره را تصاحب کنم.

,

 

,

, ,

 

,

پاکباز ادامه داد: کمبود امکانات در سطح ورزش معلولان در همه شهرها وجود دارد ولی نباید مانع از دستیابی به اهداف شود. من با کمترین امکانات در بین رقیب های جهانی خود و دراستان کهگیلویه وبویراحمد در شهر سی سخت در حال تمرین هستم ولی رقبای من فکر می کنند من در بهترین زمین تمرین کشور و یا در شهر تهران با بهترین امکانات تمرین می کنم، با این حال به لطف خدا تا کنون موفق بوده ام.

,

 

,

, ,

 

,

نائب قهرمان پارالمپیک جهان با بیان اینکه ورزشکاران تیم ملی معلولین مستقیما زیر نظر کمیته ملی پارالمپیک هستند، گفت: فدراسیون نابینایان و کم بیمایان و همچنین فدراسیون جانبازان که زیر نظر کمیته ملی پارالمپیک هستند عملکرد خوبی دارند و افرادی که به عضویت تیم ملی در می آیند از لحاظ مخارج تمرینی و حقوق و مزایا تأمین می شوند.

,

 

,

, ,

 

,

پاکباز به توجه ویژه مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد به ورزشکاران ملی استان اشاره کرد و گفت: در سطح استان به ورزش نابینایان و معلولان رسیدگی خوبی نسبت به سایر استان ها می شود ولی باز هم جای کار دارد و می توان با افزایش امکانات و اختصاص سالن تمرین مجزا به رشته های ملی ورزش استان، سطح کیفی آن ها را بالا برد.

,

 

,

, ,

 

,

 این ورزشکار ملی پوش گفت: هر ورزشکاری باید آنقدر تلاش و پشتکار داشته باشد که اگر ناخداگاه معلولیتی برای او به وجود آمد از ادامه تلاش و فعالیت ورزش خود دشت نکشد و نا امید نشود، همانگونه که وقتی از 3 سال پیش متوجه نعلولیت خود در ناحیه چشم شدم خللی در زندگی ورزشی من ایجاد نشد بلکه عزم خود را برا کسب عناوین مختلف قهرمانی جزم کردم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه