اخبار داغ

در گفت وگو با جوان نخبه و معلول لنده ای صورت گرفت؛

ناشنوایی که قهرمان تیم ملی کاراته است و هم سفالگر و هنرمند+تصاویر

ناشنوایی که قهرمان تیم ملی کاراته است و هم سفالگر و هنرمند+تصاویر
امروز و به مناسبت روز جهانی معلوان به سراغ یکی از معلولان لنده ای رفتیم که هم قهرمان تیم ملی کاراته است و هم سفالگر و سفید کاری تواند که در عمل به همه ثابت کرد که معلولیت هیچگاه محدودیت نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرلنده، امروز 12 آذرماه، روز جهانی معلولان است روزی که بیشتر مردم و مسئولان معلولین را تکریم می کنند و این روز را به آنان تبریک می گویند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرلنده,

امروز و به مناسبت روز جهانی معلولین به سراغ یکی از معلولان لنده ای رفتیم که با وجود معلولیت توانایی های خارق العاده ای از خود به نمایش گذاشته است که حقیقتاً باروش سخت است.

,

 

,

 
,

, ,
 
,

حیدر حاتمی نژاد متولد 1369 و از معلولان تحت حمایت اداره بهزیستی شهرستان لنده است که با وجود مشکل ناشنوایی و گفتاری خود و معلولیتش هیچگاه سد راه وی نشد و به فردی توانمند و با استعداد تبدیل شده است که توانسته است در رده تیم ملی کاراته ایران نیز دو مقام دومی وسومی مسابقات تیم انتخابی تیم ملی را نیز کسب کند.

,

 

,
---
, ,

 

,

حیدر علاوه بر ورزشکار بودن استاد سفیدکار زبر دستی نیز هست که در کنار سفید کاری علاقه زیادی نیز به کار سفالگری و هنر صنایع دستی نیز دارد.

,

 

,
---
, ,
---
, ,

 

,

این معلول موفق و جوان لنده ای بیش از 9سال است که در زمینه ورزش کاراته فعالیت دارد و مقام ها و لوایح تقدیر زیادی نیز در این سالها کسب کرده است.

,

 

,
---
, ,
---
, ,
---
, ,
---
, ,
---
, ,
---
, ,

 

,

حیدر با زبان بی زبانی از مشکلات معلولان به خصوص ناشنوایان می گفت که متاسفانه به دلیل ناتوانی در بیان و شنوایی با خیلی از افراد دارای مشکلاتی هستیم چرا که خیلی نمی توانیم حرف هایمان را به دیگران منتقل کنیم و با دوستان ناشنوای خود به راحتی ارتباط برقرار می کنیم.

,

 

,
---
, ,

 

,

حاتمی نژاد در ادامه گفت: حمایت های خوب بهزیستی به خصوص آقای کاظمی رئیس اداره بهزیستی لنده باعث شد در خیلی از کارها پیشرفت کنیم.

,

وی اظهارکرد: از زمان تاسیس مرکز توانبخشی بچه های آسمان و حضور در جمع بچه های دارای معلولیت های مختلف توانستیم با سایر معلولان نیز ارتباط خوبی برقرار کنیم.

,

 

,
---
, ,
---
---

---

---
---
---
,
---
, ,
---
, ,

---

---
---
---
,

---

, ,
---
, ,
---
, ,
---
, ,

 

,

وی گفت: باتوجه به آموزش های خوبی که در زمینه سفالگری و سایر صنایع دستی و عروسک سازی در این مرکز به ما می دهند و من نیز علاقه زیادی به حوزه سفال داشتم نیز توانستم در این زمینه خلاقیت های خود را شکوفا کنم.

,

این معلول توانمند لنده ای اظهارکرد: امیدواریم حال مادرم و خانواده ام همیشه خوب باشد و در سلامت کامل به زندگی خوب بیاندیشند.

,

 

,
---
, ,

 

,

وی گفت: علاقه زیادی نیز به آشپزی دارم و بهترین غذای مورد علاقه ام ماکارونی و خورشت مرغ است.

,

در پایان نیز چند کلمه ای از حیدر حاتمی نژاد سئوال کردیم که از وی خواستیم تا پاسخی کوتاه به آنان دهد.                           

,

حیدر: همیشه آماده، مبارز

,

معلول: توانمند و با استعداد

,

بهزیستی: تلاش برای زیستن

,

کاظمی: رئیس دوست داشتنی

,

مادر: قبله قلبم، دوستداشتنی

,

بچه های آسمان: دوستان باصداقت

,

 

,

 

---
,

 

,
---
, ,

 

,

شاید امروز توانایی های متفاوت حیدر حاتمی نژاد به عنوان یک معلول برای خیلی ها غیرقابل باور باشد ولی یقین داشته باشیم که از خداوند نعمتی را از یکی سلب می کند هزاران توانمندی و استعداد را در ذهن خلاق و پویایی آنان فعال می کنند که حیدر نمونه ای روشن از معلولان موفق در این حوزه است.

,

بدون شک توانمندی معلولان د راین روز می تواند برگ زرینی باشد بر توانمندی آنان که انسان های سالم به حال این همه استعداد بدون شک غبطه خواهیم خورد، امروز امثال حیدر حاتمی نژاد ها زیاد هستند که نیاز است زمینه پرورش استعداد های آنان را فعال کنیم که به همت اداره بهزیستی و مرکز توانبخشی بچه های آسمان این رویداد بزرگ در حال شکل گیری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه