اخبار داغ

بحران اقتصادی گریبانگیر هرمزگانی ها؛

تحمل رنج زندگی در کنار بمب های متحرک!/ فروش بنزین راهکاری برای فرار از بیکاری!

تحمل رنج زندگی در کنار بمب های متحرک!/ فروش بنزین راهکاری برای فرار از بیکاری!
مشکلات اقتصادی خانواده های هرمزگانی سبب شده تا اقشار کم درآمد جامعه از گروه های مختلف سنی رنج زندگی در کنار بمب های متحرک را تحمل و به بنزین فروشی روی بیاورند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ اشتغال به عنوان یکی از سر فصل های مهم زندگی جوامع بشری است که علاوه بر رونق اقتصادی، توسعه همه جانبه جوامع را فراهم می نماید و دولت ها تلاش های خود را برای ایجاد زمینه های اشتغال جوانان دوجندان می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

افزایش مشکلات و آسیب های اجتماعی نظیر فقر، مهاجرت،طلاق، حاشیه نشینی، قاچاق و.... رابطه مستقیمی با کاهش زمینه شغلی و یا نرخ بالای بیکاری در هر جامعه ای دارند.

,

ظرفیت های هرمزگان در حوزه نفت، گاز، صنایع و بنادر از امتیازات این استان محسوب می شود که در هیج نقطه از کشور  به شکل یک جا و با هم وجود ندارد اما  در سال های اخیر  شاهد تناقض گویی بسیار مسئولان استانی در ارائه نرخ بیکاری بوده ایم.

,

بیکاری و نبود حمایت مسئولان کشوری و استان در دوران تحریم های ظالمانه کشورهای غربی علیه ایران سبب شده تا فقر اقتصادی، بیشتر خانواده های هرمزگان را در منگنه مشکلات معیشتی قرار دهد.

,

 

,

, , ,

در گوشه و کنار شهری که عنوان پایتخت اقتصادی کشور را با خود به یدک می کشد زنان، مردان وحتی نوجوانان وجوانانی مشاهده می شوند که برای کسب روزی حلال در کنار خیابان ها بساط بنزین فروشی به پا کرده اند.

,

چهره آفتاب سوخته اهالی این خطه از جنوب کشور  در جای جای این شهر بسیار دردآور است چرا که به یکباره رویاهای زیبای دوران تحصیل را کنار گذاشته و برای مرتفع سازی مشکلات اقتصادی به مشاغل کاذب تن داده اند.

,

علاوه بر جوانان و نوجوانان این منطقه فشارهای اقتصادی تا جایی پیش روی کرده که بانوان و مردانی که پس از سال ها تلاش باید در حال استراحت باشند همچون قشر جوان تر به بتزین فروشی روی آورده اند.

,

, , ,

طلوع خورشید سرآغاز قرارگیری گروه های سنی مختلف از نوجوان گرفته تا جوان و پیر روز خود را کنار گالن های بنزین همچون بمب های متحرک سپری می کنند و تا پاسی شب می مانند شاید از این طریق بتوانند چراغ امید خانواده های خود را روشن نگه دارند.

,

علاوه بر اینکه نگه داری گالن های خطرناک بنزین در منازل مسکونی و در محیط های بسته جان بنزین فروشان و خانواده های آن ها را به شدت تهدید می کند، نشستن افراد مسن  در کنار خیابان های شهر به دلیل کاهش دید و نبود توان جسمی لازم خطرات بیشماری را متوجه آنان می سازد.

,

عده ای از هم وطنان فروش بنزین به صورت آزاد زنان و مردان مسن در نقاط مختلف شهر بندرعباس با وجود پمپ بنزین و گاز را شیوه ای متفاوت می دانند در حالی که کسب لقمه نانی برای زندگی لایه پنهان بنزین فروشی به این سبک می باشد.

,

احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس با بیان اینکه نرخ تک رقمی 8.4 درصدی بیکاری در استان هرمزگان  یک توهم است، اظهار کرد: ارائه دهندگان آمارهای تک رقمی نرخ بیکاری در استان در عالم خواب بسر می‌برند، چراکه نرخ بیکاری در استان بالای 26 درصد است و 300 هزار جوان تحصیل‌کرده بیکار در هرمزگان بیانگر این واقعیت است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه