اخبار داغ

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت خبر داد:

۱.۲میلیون متقاضی پشت نوبت اعزام به حج/افزایش سهمیه فعلاًمشخص نیست

۱.۲میلیون متقاضی پشت نوبت اعزام به حج/افزایش سهمیه فعلاًمشخص نیست
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت به آخرین جزییات ثبت‌نام متقاضیان حج تمتع در سامانه سازمان اشاره کرد و گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر متقاضی سفر حج پشت نوبت اعزام هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبر رضایی در گفتگو با  مهر در مورد فراخوان زائران حج تمتع در سامانه سازمان حج و زیارت افزود: زائرانی که در گذشته متقاضی سفر به حج تمتع بوده ثبت نام کرده و دارای فیش هستند اطلاعات خود را در سامانه reserve.haj.ir واردکنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
 وی گفت: تعدادی از زائران نیز که باید در سال های قبل مشرف می‌شدند و در فراخوان های قبلی اولویت آنها اعلام شده بود می توانند در سامانه ثبت نام کنند و حق تشرف آنها محفوظ است. 
,
 
,
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت تاکید کرد: در این سامانه اطلاعات تمامی زائران به روز می‌شود و اطلاعاتی مانند تلفن محل سکونت آدرس و غیره درج می شود و در نهایت بر اساس اطلاعات جدید زائران، برنامه ریزی برای حج تمتع سال ۹۸ انجام میشود.
,
 
,
رضایی گفت: این فراخوان می‌تواند در ارتباط با اعزام زائران و برنامه ریزی برای آنها به ما کمک کند.
,
 
,
 وی همچنین در مورد برنامه ریزی برای حج ۹۸ گفت: تعداد زائران اعزامی در سال ۹۸ سهمیه و ظرفیت اعزام بعد از انجام مذاکرات و تفاهم نامه با طرف عربستان اعلام می شود . البته سهمیه کشورهای اسلامی بر اساس فرمولی که از قبل اعلام شده یعنی به ازای هر هزار نفر جمعیت یک نفر اختصاص پیدا می‌کند.
,
 
,
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت اظهار داشت: در برخی از شرایط ممکن است بعضی از کشورها از سهمیه کامل خود استفاده نکنند که در این صورت ممکن است به کشوری دیگر سهمیه اضافه داده شود.
,
 
,
به گفته وی، تمامی این موارد نیز بعد از مذاکرات مشخص خواهد شد که البته در بعضی از سالها این اتفاق برای ایران رخ داده و سهمیه اعزام تعدادی زیاد شده است.
,
 
,
 معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت به تعداد زائران پشت نوبت اعزام حج تمتع اشاره کرد و گفت: حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر متقاضی اعزام به حج داریم که در سال‌های ۸۲ تا ۸۶ ثبت نام کرده اند.
,
 
,
 وی گفت : از تمامی این افراد می‌خواهیم که در سامانه سازمان حج اطلاعات تکمیلی خود را وارد کنند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه