اخبار داغ

فاجعه زیست محیطی که روزانه تکرار می شود/تداوم ورود پساب های آلوده به دریا

فاجعه زیست محیطی که روزانه تکرار می شود/تداوم ورود پساب های آلوده به دریا
ورود بی حد و حصر فاضلاب های صنعتی و خانگی به آب های خلیج فارس علاوه بر آلودگی و نابودی اکوسیستم دریا موجی از نگرانی شهروندان بندرعباس را ایجاد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ تراژدی غم انگیز ورود فاضلاب به آب های خلیج فارس در سال های اخیر به بالاترین میزان خود رسیده تا جایی که شرایط زندگی و بهره مندی از هوای پاک را برای ساکنان جنوب کشور با سختی مواجه کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

مسئولان به جای توجه بیشتر بر حفظ اکوسیستم دریابه سادگی از کنار آن می گذرند.

,

دخالت های بی حد و اندازه انسان در اکوسیستم دریا با روان سازی بیش از حد فاضلاب های خانگی از مهمترین عوامل آلودگی و نابودی آبزیان محسوب می شود که متاسفانه نبود مدیریت صحیح شهری بیشترین آسیب ها را به طبیعت وارد ساخته است.

,

ورود 700لیتر در ثانیه پساب فاضلاب به دریا علاوه بر آلودگی دریا، تاثیرات منفی و خسارات جبران ناپذیری را روی اکوسیستم، محیط زیست و سلامت مردم بندرعباس می گذارد چرا که عدم ساماندهی فاضلاب برای جلوگیری از ورود پساب سبب شده تا ضریب آلودگی محیط زیست در این شهرستان به طور صعودی افزایش یابد.

,

با پیگیری یکی از نمایندگان بندرعباس جناب وزیر قول مساعد داده بودند که برای رفع معضل فاضلاب شهر بندرعباس تدابیر ویژه ای را اتخاذ نمایند اما متاسفانه پس از گذشت مدت طولانی کماکان اقدام مثبتی از سوی مسئولان صورت نگرفته است.

,

, , ,

 

,

حسینی یکی از شهروندان بندرعباس با اشاره به ورود بی حد و حصر فاضلاب های صنعتی و خانگی اظهار کرد: این اتفاق ناخوشایند علاوه بر نابودی آبزیان، موجب نگرانی مردم بندرعباس و دوستداران محیط زیست شده است.

,

وی افزود: آبزیان دریای خلیج فارس در سال های گذشته از مهمترین غذای باب میل هرمزگانی ها بودند اما اکنون ریسک استفاده از ماهی و میگو برای تغذیه بالاست.

,

این شهروند بندرعباس با اشاره به انباشت آلودگی ها صنعتی گفت: آلودگی ساحل، سلامتی شهروندان، از بین رفتن گونه های نایاب، مهاجرت آبزیان و پرندگان از جمله اثرات خطرناک ناشی از ورود فاضلاب هاست.

,

, , ,

شهیدی یکی دیگر از شهروندان بندرعباسی با اشار ه به بوی تعفن فاضلاب ناشی از انباشت و ورود فاضلاب های شهری و صنعتی به خورها و دریا گفت: ورود فاضلاب به قسمت های ابتدایی دریا علاوه بر ایجاد بی متعفن بیماری پوستی بیساری را برای شناگران ایجاد می کند.

,

وی با اشاره به اینکه خورهای بندرعباس به جای فرصت به تهدید جدی سلامت شهروندان تبدیل شده اند، اظهار کرد:  تجمع حیوانات موذی و حشرات ناقل بیماری، برهم خوردن مبلمان شهری و چهره ساحل ناشی از عدم ساماندهی خورها و ضعف مدیریت شهری است.

,

این شهروند بندرعباسی ضمن اظهار نگرانی از سلامت شهروندان تاکید کرد: مسئولان برای کنترل آلودگی باید ضمن تشکیل اتاق فکرهای ویژه اقدمات اساسی را برای حل این مشکل انجام دهند.

,

از آنجایی که ورود فاضلاب، شهروندان بندرعباسی را دچار نگرانی شدیدی کرده است لذا همت مسئولان را می طلبد که هرچه سریعتر ورود پساب فاضلاب به دریا را متوقف نمایند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه