اخبار داغ

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم :

والدین اجباری برای پرداخت کمک به مدارس ندارند/ مدارس متخلف را معرفی کنید

والدین اجباری برای پرداخت کمک به مدارس ندارند/ مدارس متخلف را معرفی کنید
مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم گفت: کمک به واحدهای آموزشی کاملاً داوطلبانه بوده و هیچ اجباری برای پرداخت وجه وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا رضایی  در گفتگو با خبرنگار قم فردا  با اشاره به دریافت وجه از والدین دانش آموزان در مدارس قم ، اظهار داشت: کمک به واحدهای آموزشی کاملاً داوطلبانه بوده و هیچ اجباری برای پرداخت وجه وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی  با اشاره به موضوع سرانه مدارس بیان داشت: سرانه واریزی به مدارس به هیچ عنوان جوابگوی هزینه های جاری نبوده و نخواهد بود مبالغی هم که از والدین درخواست می شود کمک های داوطلبانه است که به تصویب و تائید اعضای انجمن اولیا همان مدرسه رسیده است که در راستای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه های آموزشی و فوق برنامه و رفاهی واحد آموزشی دریافت می‌گردد.

,

رضایی تصریح کرد: اولیای عزیز توجه داشته باشند پرداخت هزینه های داوطلبانه سرمایه گذاری برای فرزندان عزیزی است که جز بهترین سرمایه های زندگی ما محسوب می‌گردند، امروزه برنامه های نظام آموزشی ما متفاوت از گذشته است و امکانات فعلی برای انجام خدمات شایسته تر به دانش‌آموزانمان به هیچ عنوان قابل مقایسه با گذشته نیست چرا که متعاقب آن کیفیت و کمیت برنامه ها افزایش یافته است.

,

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: انتظار می رود اولیای گرامی کمک های فکری و معنوی خود را دریغ نکنند و نسبت به برنامه های توسعه گرایانه مدرسه که بی شک ارتقای فکری و معنوی  فرزندانشان را در پی خواهد داشت یاریگر عوامل اجرایی و آموزشی واحدهای آموزشی باشند، با این حال مجدد تأکید می گردد هرگونه کمک به صورت اجبار ممنوع و برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

,

وی در پاسخ به این سؤال که گاهی والدین اعلام می‌کنند مدارس در صورت پرداخت نشدن وجه درخواستی نمره انضباط دانش‌آموز را کم می کنند این مسئله صحت دارد؟ گفت: هیچ شخصی حق دخالت دادن نمره را در مسائل درسی یا انضباطی به لحاظ عدم پرداخت وجه ندارد و همان‌طور که اشاره شد برخورد قانونی انجام خواهد شد.

,

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان قم در خصوص گلایه از عدم هوشمند سازی برخی مدارس قم تصریح کرد: آموزش و پرورش به لحاظ اعتبارات  و با عنایت به حجم بالای برنامه های نو و توسعه گرایانه در مضیقه و تنگنا قرار دارد و از این نظر امکان هوشمند سازی همه کلاس ها را نداشته و ندارد اما آموزش و پرورش قم به سهم خودش و در حد وسع  به هر مدرسه ای در استان قم تجهیزات لازم را داده است.

,

 رضایی تصریح کرد: امروزعملکرد سیستم آموزشی متفاوت از گذشته است مقایسه واحدهای آموزشی  مدارس قم با گذشته به‌خوبی گواه روشنی بر پیشرفت مدارس قم است.

,

وی بیان داشت:  برگزاری کلاس های تقویتی و فوق برنامه ، جلسات آموزش خانواده و برنامه های تربیت محور قوی  از جمله فعالیت های مدارس است همچنین مدارس قم مجهز به وسایل گرمایشی قوی،آب‌سردکن ، دیتا  پروژکتور،تلویزیون و سایر سیستم های آموزشی و آزمایشگاهی است و سالن های ورزشی و استخرهای سر پوشیده برای استفاده دانش آموزان  در نظر گرفته شده است.

,

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان قم افزود: تا همین چند سال پیش مدارس در استان قم ۳ و حتی ۴ نوبتِ بوده است که با پیگیری‌های مسئولین و حضور خیرین محترم هم اینک تقریباً تمامی مدارس یک نوبتِ شده است.

,

رضایی تأکید کرد: این‌ها نمونه هایی از برنامه هایی است که نظام آموزشی را متحول نموده است ، پس این برنامه های توسعه گرایانه که با بارور کردن استعدادهای دانش آموزان عجین گردیده است مستلزم حمایت و همراهی اولیای محترم و تعامل اثرگذار خانه و مدرسه است، لذا اولیای عزیز و دغدغه مند برای حرکت به سوی مقصد و مقصود و ایرانی آباد و فرزندانی افتخار آفرین،متعهد به وطن و مخلص در خدمت و با علم به مشکلات اقتصادی با مدارس همراهی و همکاری نمایند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه